Het Quentin Tarantino topic!

Hoi!
Ik was aan het zoeken naar een topic over Quentin Tarantino, en tot mijn grote verbazing was die er nog niet! Deze geweldige regisseur verdient zijn eigen topic. Post hier dus van alles omtrent Tarantino’s films.
Voor de mensen die niet weten wie hij is;

Quentin Tarantino (Knoxville (Tennessee), 27 maart 1963) is een Amerikaanse filmregisseur. Zijn bekendste films zijn Reservoir Dogs (1992), Pulp Fiction (1994), Jackie Brown (1997), het tweedelige Kill Bill (2003/2004), Death Proof (2007), Inglourious Basterds (2009) en Django Unchained (2012). Daarnaast heeft hij ook films geproduceerd, scenario’s geschreven en als (film)acteur opgetreden. In 1994 won hij een Oscar voor het scenario van Pulp Fiction en in 2013 won hij wederom dezelfde prijs voor het scenario van Django Unchained.

Vind persoonlijk alleen de eerste 2 films van hem de moeite waard. leuk detail is dat Reservoir Dogs hoofdzakelijk in lange scenes op 1 locatie gedraaid is waardoor de film nogal een claustrofobisch karakter heeft.

In Pulp Fiction wordt op 2 scenes onverwachts heel gewelddadig uitgepakt. Het zijn 3 hoofdstukken die door elkaar heen lopen, dat maakte deze film onderhoudend, want je wilt als kijker immers weten hoe alle 3 de hoofdstukken aflopen. Het eind van deze film is eigenlijk het begin.

Kill Bill vind ik te veel van het goede, rondvliegende ledenmaten en omhoog spuitend bloed, nee daar heeft Tarantino zijn huiswerk naar mijn gevoel veels te slecht gemaakt.

Ik hou van zijn films :bowing_man:

(Maar ben geen keiharde diehard fan die alles over hem en zijn films weet xD)

Ik vind Django unchained echt een super goede film!! Ik hou echt van zijn stijl van filmen, beetje overdreven… Zo anders dan de andere directors!

NEEEE IK WIL DEZE NIET VERWIJDEREN :cry:

Oh kind ik hou echt van je, je hebt ook al zo’n geweldige muzieksmaak haha :grinning:

:slightly_smiling_face:)

Ik ging pas voor het eerst Pulp Fiction kijken en daarna heb ik ZO raar gedroomd. Wow.

Haha ja Pulp Fiction is ook gewoon echt een soort bad trip. In de meest positieve zin van het woord.

Ik hoop echt dat er ooit een moment in mijn leven komt waarin ik die quote kan gebruiken. :’)