het programma XXS van KRO

Heeei!

Ik was benieuwd wie er hier nog meer het programma XXS van KRO volgt (: In het programma volgt Yvon Jaspers een jaar lang 5 anorexiapatiënten.

Klik hier voor de website.
(hier kun je ook afleveringen die je gemist hebt terug kijken, bonus filmpjes zien en de video dagboeken van de deelnemers volgen)

Elke zondag om 21:10 op Nederland 3

Wat vinden jullie nou van dit programma?

Ja shokking, maar wel goed.
mensen weten vaak niet wat anorexia is.
het is juist die controle en niet het te dik vinden.

Ik kijk het altijd.
maar moet nog even de aflevering van vorige week terug kijken.

ik irriteer me wel n beetje aan die Lotte, hoe ze praat enzo.

best een interessant programma, heb het volgens mij tot nu toe alle keren ook gezien.

Ik vind Lotte juist het meest interessant omdat ze mijn leeftijd heeft.
En inderdaad wat angelxb zei, ik vind het goed dat iedereen zo kan zien wat anorexia is en hoe het in elkaar zit.

Ik kijk het ook iedere week!
Ik vind het een goed programma, want de meeste mensen onderschatten het.
En de meeste denken ook dat het zo weer weg is, terwijl dat echt niet zo is.

Ja precies, want mensen zeggen vaak:‘Maar hij/zij kiest er zelf voor.’ Terwijl dat helemaal niet het geval is.

Mike is een vriend van mij… hij zij ook in de bonus aflevering dat alleen zijn vriendin collegas en 2 vriendinnen het weten daarvan ben ik er ook een. alleen helaas kan ik niet veel voor hem doen.

Een klasgenoot heeft het ook gehad. Iedereen denkt dat het haar eigen schuld is, terwijl er iemand anders voor gezorgd heeft…

Ik kijk het ook, best wel indrukwekkend maar ook schokkend

Oh echt? En is hij er op vooruit gegaan na het programma?

Wat bedoel je daarmee? D:

Ja en nog zoiets, ohh die gene heeft anorexia ‘gehad’, het is iets wat je je hele leven hebt het is niet dat het volledig kunnen verdwijnen. Ik denk dat je er altijd last van zult hebben.

Ja inderdaad, ik geloof niet dat er iets bestaat als ‘van anorexia genezen’ want ik denk dat die gedachtes altijd wel ergens in je hoofd zullen blijven rondspoken, misschien onbewust. Maar het zal wel iets zijn waar je nooit echt over heen zou kunnen komen denk ik.

Dat iemand anders ervoor gezorgd heeft, dat zij anorexia kreeg.
Die heeft gewoon zolang op haar in staan praten, dat ze het zelf ging geloven en van het een kwam het ander

Ah dat is echt verschrikkelijk. Weet die persoon ook dat hij daar mede voor gezorgd heeft?

Ik volg het ook, en ik vind het wel soms wel heftig wat je ziet. Ik denk dat het goed is dat dit programma er is, want zo krijgen mensen een indruk van hoe het is om anorexia te hebben en dat het niet zo makkelijk is om er van af te komen als dat iedereen denkt.

Ik zag er gisteren (meende ik?) toevallig een stukje van. Lijkt me heel interessant om te volgen, een goede serie sowieso! Anorexia mag best meer in de aandacht vind ik, zo worden er misschien veel meer mensen geholpen! :slightly_smiling_face:

Het programma is wel OK, alleen die uitspraken van Yvon Jaspers dat ANTM/BNTM meisjes een verkeerd zelfbeeld geeft, en zulke programma’s zouden meisjes niet moeten kijken… blablabla

Ik volg het zelf ook.
Alleen word er altijd over anorexia gesproken en nooit over andere eetstoornissen waar de meeste mensen niet eens van wisten dat het bestond laat staan wat het inhoud.