Het plannen van je toets.

PLANNING

1. Bekijk wat je moet leren
  2. Verdeel het leerwerk over de tijd die je hebt. Probeer het gelijkmatig te verdelen (bv. half uurtje leren per dag)
  3. Maak een samenvatting waarbij je de belangrijkste punten uit de tekst haalt.
  4. Leer eerst je samenvatting en lees daarna de rest nog even door zodat je zeker weet dat je alles begrijpt en weet.
  5. Zorg dat je altijd een dag hebt waarbij je alles nog een keer herhaalt zodat het leerwerk goed in je hoofd blijft zitten.

tip:

Weet je iets niet op de toets en begin je te stressen?
Ga dan verder met de vragen die je wel weet en kom er later weer op terug.

Als er nog tips zijn zet ze er dan gerust bij

Succes!

ik begin altijd de dag op voorhand, ook voor de examens. Maarja, ik ben wel oké met mijn punten

ik heb zo een toets, en ben gister begonnen met leren. Dus deze tips zijn wel handig.

Ik begin altijd pas een dag van te voren te leren :’'D
Like, ik heb ook geen tijd om die samenvattingen te maken naast het normale huiswerk en andere proefwerken en so’s.

Ik begin ook de dag van te voren, maar moet ik eigenlijk niet meer doen als ik dit jaar over wil :slightly_smiling_face:
Dus, ik ga dit topic bijhouden!

ik begin ook altijd de dag van te voren. Maar dat moet ik eigenlijk veranderen.

ik ook :grinning_face_with_smiling_eyes:

same…

Opletten in de les en notities maken. Vaak vragen ze dingen die ze hebben uitgelegd/gezegd, maar die nergens in het boek staat.

“Bijvoorbeeld een half uurtje leren per dag”. Kijk uit dat je niet overwerkt raakt :wink:

echt handige tips!:slight_smile:

Ik leer helemaal niet,dus dat moet ik maar eens veranderen.

Oeh, handig!
Ik leer meestal meerdere dingen op een paar uur tijd, wat mijn ‘brein’ niet aankan; resultaat: tot 23h leren op een normale schooldag + de volgende dag onvoldoendes allemaal :confused:
O god, is het mijn schuld of doen die leraren zo moeilijk?
Mijn schooljaar is echt vét slecht begonnen :frowning_face:

Je moet wel je rust pakken, dat is ook erg belangrijk. Niet teveel natuurlijk :wink: