Het past echt niet

Okee ik zit dus echt met een vervelend probleem, het pas niet. Het lukt ons gewoon echt niet om sex te hebben. We hebben het zo vaak met glijmiddel geprobeerd, werkt niet. Ik ben gewoon opgewonden genoeg en ik wil het ook. Vaginisme is het denk ik ook niet, want ik draag gewoon zonder moeite tampons.
Heeft iemand misschien tips zoals een ander standje of iets? Tot nu toe hebben we voor zover ik me kan herinneren alleen gedaan dat hij bovenop ging.
Iemand tips? :frowning_face:

Jij bovenop.

UP ik heb precies hetzelfde en we willen allebei zo graag dat het nu een keer lukt.
Het is niet dat we er nu veel druk op leggen maar het zou wel gewoon leuk zijn om seks te kunnen hebben…
Met glijmiddel gaat het bij ons al beter maar nog steeds lukt het niet helemaal…

Anders eerst vingeren proberen het daarmee wat op te rekken? En zodra hij bij je naar binnen gaat ontspannen diep inademen en dan zodra je uitademt hij naar binnen, dat hielp toen iig bij mij.

Ik denk dat eerst vingeren helpt,en dat word het wat opgerekt;)

Bij ons was het de eerste keer ook heel moeilijk. Uiteindelijk door me heel erg te ontspannen ging het beter. Ik had al eerder seks gehad, dus daar lag het niet aan. Ik ben die eerste keer (en daarna ook nog wel een paar keer) een beetje gescheurd. Nu past het beter…

Nope, met vingeren lukt het ook niet, we zijn het echt al bijna een half jaar aan het proberen, maar niets wilt lukken…

Heee ik heb het ook :frowning_face:
Komt bij mij omdat ik mijn bekkenbodem spieren aan span door de kou (als ik mn kleren uit heb) Ik hou tegenwoordig boven iets aan zodat mijn lichaam niet afkoelt.
ik weet dat dit gek klinkt maar bij mij maakt het echt verschil.

Niet dat ik überhaupt al seks heb gehad, maar ik wil je gewoon zeggen dat ik iets aan mijn bekkenbodemspieren heb en mijn gynaecoloog had me gezegd dat het inderdaad hinder geeft als je seks wil hebben. Ik kan ook perfect tampons inbrengen en ik heb 1x per week kine voor mijn bekkenbodemspieren te laten ontspannen en ook medicatie. Maar ergens zal het wel een gevoelige plaats blijven voor later.

^ niet dat ik daarmee wil zeggen dat jij het ook hebt, maar tampons inbrengen heeft hier soms niets mee te maken, alleen als je het enorm extreem zou hebben, maar dan zou je ook geen vinger erin krijgen om het zo plat te zeggen :stuck_out_tongue:

Okee dankjewel :slightly_smiling_face:, ik wacht nog wel eventjes af en als het echt echt niet lukt ga ik maar langs de huisarts!

Ik zou de tips die hierboven genoemd zijn inderdaad eens uitproberen. Hopelijk helpt ten minste een ervan jullie!
Verder, probeer er niet om te stressen. Het komt wel, op een gegeven moment gaat het echt wel lukken, dus maak je er geen zorgen om. Focus je op het met elkaar samen zijn, en het genieten van elkaar. Als het niet lukt om seks te hebben, jammer, maar de rest kan ook ontzettend fijn zijn, dus focus je daar op voor nu, zou ik zeggen. En dan gewoon tussendoor proberen.