Het Paarden Topic

http://imageshack.us/a/img823/9499/kimmiei.jpg

Dit is mijn paardje, mijn moeder had haar een jaar of 10 geleden gekocht, toen ze overleed heb ik haar overgenomen tot ik het niet meer aankon… toen heb ik haar gedoneerd aan een manege voor gehandicapte mensen, tot ze daar een ongeluk kreeg en ik de keus kreeg om haar naar een rusthuis te brengen of in te laten slapen… nu heb ik gelukkig een nieuwe stal gevonden en is ze eindelijk weer mijn eigen paardje!

wauw, hele mooie foto’s en pony’s!

Hebben jullie nog gereden?

Ik rij nu 5 jaar op een manege en na de winter stop ik er mee en dan wil ik graag een verzorgpony, maar de meeste kosten zo veel geld :frowning_face:

Kost het geld om een verzorgpony te hebben? Kun je niet een advertentie zetten op bijv. marktplaats ofzo of in de Bit/Ros? Vast wel mensen die je voor niks hun pony laten verzorgen:

@ Benthe11: Ja, nog lekker gereden gister. Heb het helaas erg druk met toetsen dus veel rijden kan ik deze week niet. Maar in de herfstvakantie heb ik een week Natural Horsemanship-training :upside_down_face:

Nu ik dit allemaal zie merk ik dat ik het best wel mis eigenlijk :c
Ik heb nu zelf 7 jaar een pony en ik heb daarvoor nog een hele tijd op de manege gereden, maar mijn pony is een hele tijd kreupel geweest. Best wel stom, ik zat toen net weer een beetje op een leuk niveau met haar en ze wordt ook al ouder.
Maar ja, misschien dat ik met een ander paard verder kan, want binnenkort komt er een nieuw paard bij dat nog ingereden moet worden. Lijkt me best leuk om die dan te gaan rijden, omdat ik waarschijnlijk niet meer heel veel kan leren met mijn pony.
Buitenrijden en alle ‘rustige’ dingen doe ik dan wel met mijn pony als ze weer helemaal goed loopt. Maar ik vind het zo stom om niet actief te kunnen rijden, dus hoop ik echt dat ik verder kan met dat jonge paard. Het lijkt me ook best een keer leuk om te leren van een jong paard, en uiteindelijk misschien wel aan wedstrijden te kunnen doen.

Ja, ik snap best dat je daarvan baalt. Maar je kan ook veel leuke dingen doen met je pony zonder te rijden (vrijheidsdressuur etc). Maar ik snap dat je het rijden mist…

Vrijheidsdressuur is niets voor mijn pony, ze is al zo gehoorzaam als wat :’) Nee echt, ik heb nog nooit een paard gezien dat zo onderdanig is aan mensen. Toen wij haar kochten was ze heel schuw (waarschijnlijk was ze ook niet bepaald goed behandeld), maar als ze je eenmaal vertrouwt doet ze echt alles.
Dus oefeningen zoals een zweep op haar rug leggen o.i.d. hebben totaal geen zin, ze kijkt er niet eens van om.

Serieus? Mijn pony flipte bijna toen ik met vrijheidsdressuur begon. Trailerladen was al helemaal een ramp…
Tja dan blijft er opzich niet zo heel veel meer over wat je met je pony kan doen zonder te rijden. Wandelen ja, maar dat wordt je ook wel eens zat denk ik.

Ja, ze doet echt alles en is verder ook heel rustig. Als ik haar longeer bijvoorbeeld en ze schrikt ergens van, staat ze binnen no time naast me haha. Ik vraag me eigenlijk wel af of dat nou haar instinct is en dat ze echt gehoorzaam is of dat ze echt apart is wat dat betreft, want ik heb nog nooit een paard meegemaakt dat betrouwbaarder is dan dat mijn pony is (naar bekende mensen dan, ze is nog altijd een beetje schuw naar onbekende mensen).

Ik doe niet aan vrijheidsdressuur XD

Ooooh wat schattig! Ik vind Haflingers zo moooooi, en Shetlanders zo lief! Haha :slightly_smiling_face:

Stijgeren ga ik haar sowieso niet leren, omdat dat nog wel eens gevaarlijk kan zijn. En als je zulke ‘kunstjes’ aan wilt leren moet je dat echt consequent doen en niet langer dan een kwartier per dag, anders hebben ze er sowieso al gauw geen zin meer in :’) Er zijn veel paarden waarbij het zelfs helemaal geen zin heeft.

Vandaag schrok mijn pony zich rot van een chipszakje in de berm.
Vrachtwagens, tractoren, auto’s vind ze allemaal niet eng, maar zo’n fucking chipszakje dan weer wel :dry:

Leuk topic!

Dit is mijn lieve Lucy. Lucy is een 6jarige kruising arabier. Ik ben echt gek op haar!
Toen ik haar 4 maanden geleden kreeg, was er echt niks mee te beginnen; ik kon er niet opstappen zonder dat ze wegrende, poetsen was een ramp, ze trapte alle paarden in elkaar etc. Maar nu is ze echt super lief, ze doet alles voor me :slightly_smiling_face:

http://i47.tinypic.com/2isd3jo.jpg

http://i50.tinypic.com/35kl8qg.jpg

Ik denk dat ik hier ook maar eens ga mee praten! (: Ik zelf rijd op de manege, nu ongeveer 4 jaar. Hardstikke gezellig en zo.

Ik zie hier hele leuke pony’s voorbij gaan. :'D

Verder wil ik even kwijt dat ik springen niet zo leuk vind omdat ik het eng vind. Heeft iemand tips voor me? Zodra een pony zeg maar harder op de hindernis gaat galopperen vind ik het eng worden, en ik wil het liefste ook niet te hoog. Het geeft me eigenlijk totaal geen kick zoals mijn vriendin het zegt. Ik ben meer een dressuur mens maar ik vind dat ik ook mijn ‘angst’ moet overwinnen met springen. Ik spring wel, steeds een beetje hoger met een pony die ik vertrouw, alleen het word niet leuk of minder eng…

In draf op de hindernis afgaan? Ik had het eerst ook. Maar nu durf ik 95cm te springen,en dan moet je er natuurlijk in galop op af gaan :slightly_smiling_face:

Ik zou het niet doen als je het eng vind. Je pony voelt het wanneer jij iets niet wilt, en als je er geen plezier uit haalt, waarom zou je het dan doen?
Ikzelf ben juist helemaal niet van de dressuur. Mijn pony haat het ook echt. Voltes rijden gaat al moeilijk (ze kijkt steeds naar buiten) en dingen als netjes door de hoek rijden zijn ook niet echt gemakkelijk. Maar ik oefen toch met dressuur omdat ik het nodig heb om andere dingen te bereiken die ik wel leuk vind (zoals springen, daar zit toch een dressuurbasis in).
Als jij springen niet nodig hebt om andere doelen te bereiken, zou ik het niet doen. Waarom zou je iets doen als je het toch niet leuk vind (eng zelfs) en je het verder niet nodig hebt?

Ik wilde lang een eigen paard, maar een verzorgpaard is makkelijker.

he girls !

ik heb een super mooie grote E pony van 7 jaar. ik heb haar nu 1,5 jaar.

eerst reed ik haar ong. 4/5 keer in week met 1 uur priveles en een uurtje ponyclub. dat ging allemaal super goed. (ze kende nog niet veel; amper sturen, geen trailer gewend en nooit ergens anders dan de stal waar ze stond geweest. ) ze was overal super braaf. ik vertrouwde haar en het rijden ging lekker.

maar nu,
ik heb vorige winter amper gereden vanwege het weer en sindsdien is alles eigenlijk veranderd; ik ben nu een beetje bang om te gaan rijden. ze is veel vervelender lijkt het. maar ik haal me nu ook allemaal dingen in mijn hoofd. zoals ; oh ze gaat nu raar doen. of ah ze gaat hier van schrikken.
hier door ga nu ook niet meer rijden. doordat ik me allemaal dingen in mijn hoofd haal durf en wil ik op de een of andere manier niet meer. en als ik dan wel ga rijden en ze is braaf dan vind ik het weer super leuk.

kunnen jullie mij helpen om hier vanaf te komen en weer gewoon te kunnen genieten van mijn pony en het rijden?

liefs,