Het OV-Klaag en Compliment-Topic

Staat vast wel op de site van de desbetreffende vervoerder.

Oja en de strippenkaart gaan weg, echt belachelijk. Die OV-chipkaart werkt voor geen meter.

Ik snap eerlijk gezegd ook al dat geklaag over de OV-chipkaart niet…
Ik vind het juist handig dat ik nooit iets op hoef te laden of een kaartje hoef te kopen, je kan altijd zo doorlopen. Maar goed :stuck_out_tongue:

ik vind hem chill me ov chipkaart.
Nooit meer een kaartje halen en ik heb echt nog nooit problemen met dat ding gehad :grinning:

ik heb een onpersoonlijke OV dus als je met de trein moet moet er sws 20 euro opstaan.
ik wilde dus naar urtrecht omdat iedereen van mijn familie daar zat. had alleen me ipod en ov bij. staat er 18 euro op ov. ik kon dus niet daar utrecht. god wat heb ik toen gevloekt zeg!

Dan reis je toch gewoon zwart?

Ja joh, boete van 35 euro erbij :’)

Als ze meer dan 18 euro nodig heeft, moet ze best ver reizen, dus dan is de kans groot dat ze gecontroleerd wordt.

Herkenbaar woon je soms in een dorp vlak bij breda?

Je moet altijd min. 20 euro erop hebben als je op saldo reist in de trein, ongeacht hoe ver je reist.

Ow, weet ik veel, ik heb een studentenOV :’) en daar staat 5 euro op.

Maar dan nog: Zwart reizen is echt niet verstandig.

ik vind het wel jammer met de ov-studentenkaart dat als je hem wil opwaarderen voor het weekend dat je, als je via internet er een tientje opzet je nog naar de winkel moet om hem op te halen zegmaar. want zo kan je nog niet reizen, als de winkels gesloten zijn (’:

hmm op het station staat toch gewoon een opwaardeer apparaat?
maar ik vind het superhandig. hier in de bussen hebben ze nog geen ov chipdingetjes dus kan ik hem alleen maar laten zien scheelt weer geld. (A) maargoed met metro etc is het wel makkelijk trein heb ik nog niet geprobeerd.

niet iedereen komt op een station he. Als ik met de tram ga kom ik niet bij een opwaardeerpunt hoor.

Vanochtend reed mijn sneltrein naar a’dam niet, er was een inval trein en die reedt tot dordrecht. In dordrecht stond er een andere trein, maar we vertrokken pas een half uur later omdat ze de machinist kwijt waren :S

Wat me echt opvalt is dat er bij NS.nl vertragingen amper iets staat, en als ik dan bij vertrektijden kijk (nieuwe? Functie ns.nl) dan staat het rood van vertraging en treinen die niet komen. Is het nieuwe beleid van ns soms: Wat je niet ziet bestaat niet?
Ook twitter staat vol met profail geklaag.
Ze zeiden ook niet waaron de sneltrein niet reed, als ze dat zouden. Doen zou het veel onbegrip wegnemen. NS= No Service

http://forum.girlscene.nl…opic/list_messages/164500

Dat topic heeft een hele andere insteek?

dubbel

Over het OV valt alleen maar te klagen

• Ontzettend duur (als ik naar de dichtstbijzijnde stad wil, en dat is nog heus niet zo heel ver, ben ik al 8 euro kwijt voor een retour! wordt ook nog eens ieder jaar duurder)
  • Vaak vertraging
  • Als het koud is heb je nergens een warm plekje om te zitten, vaak is de enige bescherming (bijv in Arnhem waar ik pas heen ging) een glazen hokje met misschien een afdakje maar dat is nog steeds erggg koud in de winter.
  • En zoals hier boven genoemd op de site staat niets over vertragingen :s kom je op het station: ja hoor half uur vertraging!
  • OV chipkaart kan bij ons op het station en vele andere stations nog niet (maargoed dat is niet zo erg je kunt gewoon een kaartje kopen)

Maar het is toch vooral de prijs waar ik me zo aan erger. Laat de overheid toch gewoon eens in het OV investeren, in plaats van die 7-baans snelwegen die ze willen doen (ja dat wil dit kabinet echt) en 130 km per uur wat allemaal miljoenen gaat kosten. En schaf de NS af en maak er weer een collectieve organisatie van van de overheid. (NS wil alleen winst)

Mwuah je hebt gelijk. Maar vind toch dat dit bij elkaar kan.
EDIT: Ik ben scheef bezig vandaag. Had nog niet door dat dit over algemeen OV ging en de andere over OV chip.

Jij haalt hier twee dingen door elkaar. Als je op de storingen kijkt, gaat dit over station/spoor brede storingen zoals een sein- en wisselstoring. Als je naar de vertrektijden gaat van je eigen station, zie je daar de vertraging per trein. Dat is dus niet hetzelfde. Dat jouw trein naar Amsterdam vertraging heeft, komt echt niet op de spoorkaart van heel Nederland te staan.