Het OV-Klaag en Compliment-Topic

Ik lag heerlijk te slapen in de sneltrein, na een tijdje merkte ik dat we niet meer reden. Ik schrok wakker en was helemaal gedesoriënteerd door het donker en het lange slapen. Blijkbaar was ik in dordrecht station nog. Ik kijken bleek 20 minuten vertraging te hebben! Toen riep zo’n man iets om, echt super zachtjes dus niemand verstond hem. Wilde ik overstappen, maar toen zei een vrouw “hij gaat zo weer rijden” dat klopte maar wel uber sloom. :pensive:
Het mooie nog op ns geven ze geen storing aan, alleen bij vertrektijden stond het rood van vertraging. Zovan als we het niet als storing melden, hoeft niemand te weten dat we weer vertraagd zijn door sneeuw.

Ja, maar 't is ook fijn om ergens gewoon aan te kunnen komen zonder gezeik en vertragingen.

Ik hoefde gelukkig vandaag niet naar school, maar ik las van anderen dat er bussen gewoon niet kwamen opdagen en dat ze 1,5u hadden moeten wachten voor er 1 kwam. Normaal rijden ze elk half uur.

ja maar het is niet fijn dat je door bevroren wissels en niet rijdende treinen 1,5 uur te laat op school komt waardoor je een hele belangrijke examentoets mist.

ik ga die ouwe systeem missen ov is 10 keer niks

er was waarschijnlijk net 1 of meer trams uitgevallen en was niet normaal druk in de tram en op t perron
ik werd helemaal geplet

pf er bestaat geen compliment.

bij deze maar een complimentje!
ik zat vandaag in 5 bussen en een trein, en allemaal waren ze ondanks het weer gewoon op tijd! daarnaast heb ik mijn ov chipkaart met voordeelurenabbo voor het est gebruikt, en het ging helemaal goed, en mijn enkeltje utrecht CS - Den Haag was maar 5 eurie :grinning:

bij mij ook, gister wilde ik de bus van half 8, die kwam niet 8 uur ook niet en uiteindelijk kwam ie kwart voor 9!
ik ik daar 5 kwartier in het ijskoude bushokje gezeten.
kom ik op school heb ik een half uur les en daarna valt alles uit.
kon ik daar ook weer een half uur wachten pffff .

ov is hier nog niet in :grin:
en je kunt ze ook nog nergens opladen.

en geen sneeuw > trein te laat (en ook gewoon niet melden)
wel sneeuw > op tijd.
beeeetje apart.

ik wil vanavond naar de film gaan met de bus alleen ik hoor net van iemand dat de bussen niet rijden doordat de weg wss glad wordt. weet iemand hier meer over?

Er was 80 euro afgeschreven in 1 maand. Ik ga alleen elke vrijdag met men ov ?

Bij mij was tie gewoon ruim op tijd.

hahaha boven dit topic staat bij mij een advertentie voor de ov-chipkaart.

ik heb serieus onderzoek gedaan naar de gebruiksvriendelijkheid van de OV chipkaart en ik vind het zwaar tegenvallen. Het concept is goed, maar door details is het gewoon slecht uitgevoerd, vooral bij de metro bij Amsterdam Centraal erger ik me dood aan het hele systeem. Bij veel mensen is het handig, maar er zijn ook zoveel mensen die niet begrijpen hoe dat ding werkt en voor toeristen is het ook een ramp. Een goed product heeft geen handleiding nodig, mensen zouden het gewoon moeten begrijpen zonder vragen te stellen.

Waar ik me aan erger is vooral bij de metro dus, tijdens de spitsuren al helemaal! Het is altijd wel een druk punt daaro, toch staan er maar een paar poortjes waar om de 5 minuten een paar honderd mensen langs moeten! Meestal is de rij nog niet weg voor de nieuwe lading reizigers komt. Echt een ramp als je de aansluiting met de trein wilt halen want het gaat zo langzaam. Soms gaat er serieus iemand bij de roltrappen staan om een af te sluiten omdat het niet snel genoeg gaat. Ja, dit heeft met de OV chipkaart te maken, want als designer hoor je ook aan dit soort dingen te denken. Die poortjes gaan te traag open, ik heb al een paar keer mijn hoofd gestoten omdat ik haast had en verwachtte dat het poortje wel snel open zou gaan, maar je kan eigenlijk nooit doorlopen. Het is pas pakken, scannen, wachten, doorlopen. Dat is een heeeel erg kutritme terwijl iedereen haast heeft! Logisch ook dat je heel vaak niet incheckt omdat je te snel je pas over de scanner haalt of omdat het nog met degene voor je bezig is. Ja, als je normaal doorloop kan je makkelijk zwartrijden, namelijk door direct na de persoon voor je te lopen want dat doe ik vaak genoeg (niet om zwart te rijden, ik haal netjes mijn pas over de scanner maar of ik ben ingecheckt of uitgecheckt boeit me totaal niet, ik wil mijn metro halen!). Als ik hier een boete voor zou krijgen zou ik ook flink laten horen wat ik van dat hele systeem vind, ik weet zeker dat ik 1/4 van het reizen niet ben ingecheckt, puur omdat het te traag gaat.

Verder vind ik de oplaadpunten ook een ramp. Ze doen het haast nooit, sinds ik ben verhuist kan ik ook NERGENS een ov chipkaart vinden. Ik dacht ze zitten in elke AH, maar niet dus. Ik kan hier wel in de bus opladen, maar niet in elke bus, ze doen het niet allemaal en het kan geloof ik alleen als je je niet in de bus incheckt anders sta je 5 minuten te wachten op een storing. Raaaaaaaaawr!

Hahaha nou dit was voornamelijk over de OV chipkaart, bij het openbaar vervoer erger ik me aan de slechte overstapmogelijkheden en vooral al die traaaaage mensen die midden op het pad gaan lopen en mij hinderen in het halen van mijn overstap. Amsterdam - Haarlem is ook een oorlog elke ochtend, puur voor een zitplek. Het is gewoon niet te doen, als ik rond 8 uur de trein moet pakken dan kom ik sowieso een half uur later op school, terwijl ik binnen een uur van deur tot deur kan zijn. Dat klopt toch niet?!

Echt weer nederland he, die ook zoiets uit probeert, net als in die echt grote steden, maar dat het voor geen meter werkt :’)

Ik erger me aan buschauffeurs die 3 minuten langer pauze belangrijker vinden dan dat een bus vol mensen op tijd op zijn werk/school komt. Maarja…

1. SALDO TE LAAG - opwaarderen - metro missen - te laat op school komen
  2. De metro’s zijn gewoon te klein, ik word daar echt gesqeezed tussen de mensen.
  3. Ze gaan nooit nog even open als je net aan komt rennen.

Allemaal onterecht geklaag dus.

Weet iemand of er vanavond bussen rijden?

Laatst kwam onze bus een kwartier te laat waardoor ik m’n aansluiting zou missen -.-
Ik had m’n vader maar opgebeld of die me naar school kon brengen, want ik had het eerste uur een proefwerk.
Echt een belachelijk service. Een maandkaart kost ongeveer ¤70,- voor 3 zones en dan komt die ***bus te laat. En niet één keer, maar vaker.
Of ze laten je gewoon staan omdat de bus te vol zit 's ochtends. Ook altijd erg fijn.