Het OV-Klaag en Compliment-Topic

(edit:) Dacht van goh dat gaat goed nu sneeuw en reizen. NOT zet hier al je vragen en klachten.

Mijn vraag: rijdt de trein van Arnhem naar breda?

Het is altijd wel raak tegenwoordig. De bus, de trein, de metro of tram, stuk voor stuk zorgen ze voor ergenissen door niet te komen, vertraging te hebben of omdat je amper je kont kunt keren. Het is gezond om je hart te luchten en ik heb met de zoekfunctie nog geen soort gelijk gevonden. En misschien hebben sommige gsers het zelfde meegemaakt.

Dus post hier je nare stomme of misschien toch leuke ervaringen met het ov, of auto files.

Ik vind dat er echt veel aanrijdingen zijn de laatste tijd. Het is echt een rotperiode om machinist te zijn en al die vertragingen die het oplevert je zou er bijna depresief van worden.

Pfff… Heb je even?

Ik woon ergens waar maar 1 bus rijdt. En alsnog presteert ie het om ALTIJD te laat te komen zodat ik mijn trein mis.

ik wil vooral even klagen over de ov-chipkaart
dat is gewoon een rotding!!

Ik ben al blij dat de treinen bijna altijd rijden bij mij!!!
En de bus rijdt ook meestal! (Maar ik neem hem nooit naar huis.)
En ben blij dat ik 7 bussen kan nemen naar school:D

Er zijn de laatste tijd echt veel aanrijdingen ‘met een persoon’. Als machinist zou je echt een dikke trauma krijgen als iemand voor je trein springt (En dat gebeurt dus ook).

Nooit, maar dan ook nooit gedacht dat ik dit ooit zou zeggen maar:
Ik kan me goed indenken dat het kut is voor de NS en ProRail om alles in goede banen te leiden. Ik vind het knap dat ze alles nog zo goed voor elkaar krijgen, maar daar wordt nooit aandacht aan besteed.

Een klacht over de ov-chipkaart. Persoonlijk, vind ik dat de norm om minimaal 16 euro op je kaart te hebben staan echt veel te hoog. En dan ook nog eens die 16 euro houden als ik volgens de kaart ben vergeten uit te checken, terwijl ik wel zeker weet dat ik heb uitgecheckt!

Nah ik vind het vooral jammer dat zodra het hier nog maar enigsinds regent (!) in de herfst en er blaadjes op de rails vallen de hele NS bijna op zijn kont valt. Daarnaast blijf ik me iedere winter ook afvragen hoe het in godsnaam kan dat er in Moskou en andere koude landen uberhaupt nog treinen kunnen rijden. Aangezien hier meteen overal vertragingen ontstaan zodra er nog maar 1 vlokje sneeuw valt of als de temperatuur onder 0 komt. Maar goed daar hebben ze nu op ‘geoefend’ dus ik ben benieuwd.

Die k*t OV chipkaart is 2 x zo duur als een strippenkaart als je het even uitrekent enzo, terwijl een strippenkaart al belachelijk duur is.
Ook vind ik dat er wat aan het verkeer gedaan moet worden als het sneeuwt etc, ik weet dat het gevaarlijk is, maar zoek dan voor een goede oplossing, want het gaat nu elk jaar het zelfde.

OV IS DUUR DUUR DUUR EN TE VEEL VERTRAGING

Ik ben allang blij dat ik gratis met de trein overal heen mag. I love OV :slightly_smiling_face:

OJA EN VERSCHRIKKELIJK IRRITANT DAT ALS JE MET TREIN GAAT MINIMAAL 10EURO OP DIE KAART MOET HEBBEN

Alssut morgen met deze extreme sneeuwstorm gewoon op tijd gaat ben ik blij.

Vastgevroren wissels vanmorgen bij de rr :@. Hopen dat het morgenochtend niet weer zo is

Oh en ik haat het ook dat de HTM geen oplaadpunten heeft op de perrons. Moet ik helemaal een winkel op gaan zoeken om m’n chipkaart op te laden waardoor ik m’n overstap weer mis.

Inderdaad. Dood aan de OV chipkaart. Er is bij ons (een groot dorp) maar 1 punt waar je 'm op kan laden, en verder zijn er apparaten in de connexxion bussen waar je ze kan opladen maar die werken NOOIT.

Wordt leuk in de winter met de trein naar school :’)

^ inderdaad :’)
in alle andere landen is er niks aan de hand, maar als hier 2 cm sneeuw ligt, ligt het hele ov op zn kop.

en mijn bus zit altijd stampvol zodat ik er niet meer bij pas en mn trein mis.

Ik heb een compliment!
Vandaag reed de trein eens zonder vertraging ondanks de sneeuw!

maar het is wel heel fijn dat we gratis kunnen reizen.
de overheid wil er een trajectkaart van maken, zodat je alleen van je huis naar je school kan en weer terug. wat een feest.