Het oppas-topic

Hee meiden!

Ik ben 14 en ik heb nu 11 oppasadresjes. En nog een paar mensen waar ik binnenkort ook bij mag komen oppassen!

Ik krijg tussen de 2,50 & 5,- euro. ( ligt eraan bij wie, hoeveel kinderen en wat ik moet doen.) Ik moet dit wel vaak delen want ik pas vaak met een vriendin samen op.

-Ik pas op de donderdag avond om de week bij iemand op.
-Op de zaterdagochtend pas ik ook op.
-Verder ben ik meestal helemaal vol op vrijdag & zaterdag avond.

Ik woon in een wijk met veel kinderen en ben dus ook een geliefde oppas in de buurt :grinning:.

Ik heb ook een x briefjes in de bus gedaan en opgehangen in winkels maar dit heeft niet geholpen. Wel heb ik in een oppas groep op Facebook een berichtje geplaatst en daar heb ik nu wel een oppasadresje door gekregen. TIP! :slightly_smiling_face:

Ik verdien nu zo’n 100 euro per maand. En heb hiernaast ook nog een kerkbodewijkje. Maar dit verdient niet heel veel. (Ong. 15,- per maand) Ik maak ook schoon bij mijn tante ( 2x in de maand dus 30,-) en ik krijg 10 euro zakgeld.

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben! En allemaal veel succes met oppassen of het vinden van oppaswerk!
Liefs :kissing_heart:

^ Het is misschien handig om even je naam aan te passen. Nu kan iedereen zien wie je bent :")

dankje, gelijk gedaan! Had me net aangemeld wist nog niet precies hoe het werkte :slightly_smiling_face:

Ik ben 13 en pas op op een kindje van 2. Ik krijg 5 euro per uur. Ik had eerst een lager bedrag afgesproken, maar die ouders willen mij steeds 5 euro per uur geven. Echt super aardig van ze.

14 adressen woahh, goed voor elkaar! Heb je al je adressen dan via facebook?

Ik ben 14 en pas regelmatig op bij mensen die in de straat wonen. Ik pas op een meisje van 5 en een jongen van 7. Het zijn twee schatjes, maar wat me een beetje irriteert is dat die ouders niet echt regels hebben. Als ik in de vakanties moet oppassen heb ik eigenlijk altijd echt een soort van ‘‘werkdagen’’ (van 10.00 tot ongeveer 17.00) en ik vind dus eigenlijk dat ik zelf wel regels mag maken. Als de kinderen honger hebben mogen ze zo chips of ijs eten, nooit fruit en ze eten nogal vaak chips of ijs. Toen ik een keer langskwam toen waren ze net bezig met stoeien, vlakbij de trap waar ze zo vanaf konden vallen. Die moeder vond dat geen probleem. Als ik oppas maak ik dus strengere regels dan die ouders en die kinderen luisteren daar opzich naar. Ik vind het gewoon echt niet fijn als ze zitten te stoeien, omdat het allebei best wel ja, felle kinderen zijn gewoon.

Maar vinden jullie dat je wel regels kan veranderen voor die kinderen? Of vinden jullie dat het niet mijn eigen kinderen zijn, dus dat ik me gewoon aan de regels van de ouders moet houden?

Ik zou denk ik die kinderen niet daar laten stoeien en ze evt in bed of op de bank laten stoeien, ookal mag het van de ouders bij de trap. Als ze zich pijn doen, is het toch jouw verantwoordelijkheid. Ik vind dat een paar regels veranderen wel moet kunnen, maar ik zou zelf niet meteen alle regels veranderen. Het zijn toch de ouders die moeten bepalen hoe ze hun kinderen willen opvoeden.

Nee ik heb 1 oppas adresje via een oppas groep gekregen. Jaa ik ben er ook wel blij mee! In het begin (2 jaar geleden) werd ik ook niet veel gevraagt, maar als ouders het via via horen dat jij ook oppast bij anderen, gaan ze je ook vragen.

En toen werd ik uitgekozen uit 3 mensen die wilden komen oppassen. Yay! :grin: Dat voelt toch wel even goed, hahaha. Donderdag voor het eerst opgepast bij dit nieuwe adresje, wat ik altijd toch wel spannend vind, maar het was echt heel erg leuk!

Ik zou graag willen oppassen als bijbaantje in mijn studentenstad nu ik daar op kamers ben gaan wonen, alleen heb ik nog nooit een oppasadres gehad en dus ook geen ervaring met oppassen… Ik weet nu niet zo goed hoe ik aan een adres kan komen en of mensen wel voor mij kiezen gezien mijn gebrek aan ervaring :frowning_face:
Heeft iemand tips? Ik ben trouwens 20

nc

Vinden jullie 3,50 per uur voor iemand van 20 normaal? Het is meestal 's avonds dus dan hoef ik ze alleen naar bed te brengen. Maar ik voel me soms nogal belazerd als ik na een avond weer thuis ben met een tientje… Ik ben 20, geen 12 meer…
Laatst moest ik overdag oppassen en gaven ze wel opeens 6 euro per uur.

Oh en ze blijven altijd heel lang praten, over echt vanalles en dan is het al middernacht en wil ik dus naar huis maar ik kom er gewoon niet weg haha. Ik sta daar soms nog 20 minuten… Iemand tips daar voor?

Jemig nee! Absoluut niet. Ik ben 18, heb een pedagogisch achtergrond en veel ervaring. Ik verdien (afhankelijk van het gezin) 5 à 6 euro per uur. Ook 's avonds. Dit heb ik aangegeven bij de kennismaking. Ik ga meestal na een avond oppassen naar huis met zo’n 30 à 40 euro. Ik ga niet voor nog niet eens een minimumloon mijn avond inleveren.

Ik kende helemaal niemand in mijn huidige woonplaats. Inmiddels heb ik door sites als oppassen.nl en oudermatch al 8 oppasgezinnen! Werkt prima!

oké dankjewel! Weet je dan ook misschien hoe ik om meer kan vragen? Ik vind dat best wel moeilijk.

En ik heb nog een paar andere adressen maar ik heb daar al een paar maanden niks van gehoord, kan ik ze een berichtje sturen om te laten weten dat ik nog beschikbaar ben of zo? En zo ja hoe?

Wow, €3,50 per uur is inderdaad niks… Ik krijg juist 's avonds meer, omdat mijn oppasouders het zo ‘lullig’ vinden als ik voor een tientje twee uurtjes daar thuis zit. Als ik bij mijn ene adresje 's avonds moet oppassen gaat dat om twee uurtjes en daarvoor krijg ik een vast bedrag van €20,-.

En ik heb nog een paar andere adressen maar ik heb daar al een paar maanden niks van gehoord, kan ik ze een berichtje sturen om te laten weten dat ik nog beschikbaar ben of zo? En zo ja hoe?
[/quote]
Ja dat kun je gerust doen.

Bijv.: als u nog een avondje weg wilt stuur mij gerust een berichtje hoor!
Of ik ben deze tijd volop beschikbaar om op u kinderen te passen, stuur gerust een berichtje!

Gewoon doen, niet bang zijn! Ik heb dat soms ook, en meestal werkt het wel, maar niet te opdringerig doen.

Niet omdat ik zelf niet creatief ben om dingen te bedenken die ik zou kunnen doen met mijn oppaskindjes, maar gewoon omdat ik benieuwd ben wat jullie zoal doen als jullie overdag op moeten passen. :slightly_smiling_face: Zijn jullie erg ‘actief’ en verzinnen jullie elke keer de creatiefste dingen als knutselwerkjes, iets bakken, grootse activiteiten etc. of laten jullie de kids vooral zelf dingen ‘aanwijzen’ en bereiden jullie als het ware niets voor? Daarbij zou ik graag horen hoe oud jullie oppaskindjes zijn. :slightly_smiling_face:

Als ik maar 2 uurtjes ongeveer hoef op te passen spelen we meestal gewoon binnen met hun speelgoed en boekjes lezen etc. Als het langer is, gaan we meestal ook nog in het park wandelen/spelen of langs wat winkels of naar bv de kinderboerderij! (is allemaal op loopafstand).
Het zijn 2 meisjes van 1 & 3 jaar oud, en ze zijn heel makkelijk en vinden bijna alles leuk dus hoef ook niet echt per se iets te verzinnen haha!

-

Ik hoop echt zo ontzettend graag dat ik kan oppassen bij mijn toekomstige buren. Mijn moeder kent ze al en ze hebben 2 lieve kinderen.
Het liefste wil ik nu al vragen of ik kan oppassen, maar ze wonen er nog niet :’), maar ik ben echt bang dat ze iemand anders vinden.