Het oppas-topic

Hey, heeft iemand tips? Vrijdag heb ik voor 3 uurtjes een jongen van 8 onder mijn hoede en moeder vroeg of we even iets buiten de deur kunnen gaan doen zodat zij rustig een diner voor familie kunnen voorbereiden. Hij heeft wel wat problematiek, is heel erg druk enzo en korte spanningsboog. Ik weet niet zo goed wat we kunnen doen, aangezien ik geen auto heb kunnen we niet heel ver en het is ook maar 3 uurtjes (omgeving Alphen a/d Rijn). Dacht zelf aan het zwembad, maar weet iemand nog iets?

Speeltuin, lasergamen of bowlen en daarna ergens een oliebol gaan eten? Of vragen wat hij graag zou willen doen?

Wat moet er allemaal op een flyer staan om je aan te bieden als oppasser? Moet je ook een foto van jezelf erbij doen? Doe ik liever niet namelijk, maar als het dan een betere indurk geeft doe ik het graag.

Morgenmiddag weer oppassen :slightly_smiling_face:

Wat zouden jullie per uur vragen als jullie mij waren?
Situatie; 19 jaar, bezig met een gerelateerde opleiding, loop stage bij een kinderdagverblijf 0-4 jaar. Pas op bij een gezien met twee kindjes, een kindje van 5 maanden en een kindje van bijna 3 jaar. Meestal liggen ze net in bed als ik kom, de jongste wordt dan altijd nog wakker voor een fles. Soms zijn ze beiden eerst nog een uurtje wakker. Af en toe pas ik ook overdag op.

Naar een grote ‘stoere’ speeltuin in de buurt, mijn ervaring is dat ze de kinderboerderij stiekem vaak ook nog wel leuk vinden. Als het geld mag kosten idd bowlen of eventueel kinderkarten. Weet niet of je in de buurt woont, maar mijn oppaskindjes vinden het altijd heel leuk om mijn huis te zien. Dan zou je misschien nog even met de hond kunnen lopen mocht je die hebben haha. Desnoods kun je ook samen nog wat boodschapjes doen voor de moeder mocht die nog wat nodig zijn. Of vissen, eventueel met een zelfgemaakte hengel. Wat lekkers mee zodat jullie tussendoor wat te snoepen hebben. Of je gaat salamanders zoeken (liggen rond deze tijd vaak onder stenen/planken bij water in de buurt). Verder kun je ook gewoon lekker voetballen/basketballen op een veldje in de buurt. Vrij standaard, maar vinden ze vaak helemaal super. Helemaal als er ook nog vriendjes buiten zijn en jij dan ook meedoet. Je zou verder nog kunnen kijken naar een leuk klein museum, bijvoorbeeld over stripfiguren, waar veel interactieve dingen te doen zijn. Of samen skeeleren als jullie beide skeelers hebben. Eventueel kan hij ook mee op de step/waveboard/skateboard/etc.

~ Nevermind, zie net dat dit een oud bericht is. Misschien heeft iemand anders er nog wat aan.

Hey meiden,

Ik heb een advertentie gezet op marktplaats en een reactie gekregen. En nu wordt er gevraagd en welk uurbedrag ik zat te denken. Ik vind dit heel moeilijk.

Het gaat om 2 of 3 jonge kinderen. Ik denk overdag en het is doordeweeks of in de vakantie. Ze zoeken iemand die aantoonbaar om kan gaan met kinderen en hier ook een passie voor heeft. En dat heb/kan ik! Ik heb bijna twee jaar ervaring met vrijwilligerswerk met kinderen (eerst scouting nu basisschool). En ik heb ook ervaring met neefjes, nichtjes en af en toe help ik een vrouw met haar kleinkinderen. O, ja ik ben 17 jaar.

Wat is redelijk? €6,-?

Ik ben 18 en een pedagogiek student dus ik heb veel ervaring. Ik heb zo’n 8 oppasgezinnen en uurtarief verschilt een beetje. Overdag zou ik op de 5 euro per uur gaan zitten. Ik zou bij mij een paar voorbeelden geven:

Gezin 1 → tweeling van 3 en kind van 8 → 's avonds = 6 euro per uur.
Gezin 2 → kind 8 weken, kind 2 jaar, kind 3 jaar → overdag = 6 euro per uur.
Gezin 3 → kind 1, kind 3 → overdag = 4 euro per uur.

Ik ben wel steeds hoger gaan zitten met mijn uurtarief trouwens. Ik probeer nu wel 6 euro per uur overdag aan te houden. 'S avonds 5 euro.

Bedankt voor je antwoord!
Ik was nog vergeten te zeggen: ik doe er bijna een half uur over om er te komen (op de fiets), maakt dat nog verschil? En ik kan ook doordeweeks overdag oppassen wat meestal alleen 18+ers kunnen.

Ik vind 5 euro in jouw geval netjes!
Dat is nog steeds meer dan dat je op jouw leeftijd in de supermarkt zou verdienen.
Veel hoger zou ik daarom (in eerste instantie) niet gaan zitten, want dan zoeken ouders denk ik al snel iemand anders.
En als je het eng vindt om zelf een bedrag voor te stellen, kun je de bal ook terugkaatsen naar de ouders!
“Waar zaten jullie zelf aan te denken?”
Wie weet zeggen zij wel meer dan waar je nu op hoopt, dan is dat mooi meegenomen!

Ja ik zou 5 euro ook prima vinden. Het hangt er ook vanaf wat de ouders te besteden hebben.
Ja dat is ook een goed idee!

Veel succes in ieder geval! Hopelijk wordt het allemaal leuk :grinning:

Dankjewel! Het lijkt me ook erg leuk :slightly_smiling_face:

Ik pas zelf veel op bij mijn buren, maandagmiddag pas ik standaard drie uur op en hier krijg ik dan 15,- voor. Ik ben zelf 17 en vind dit dus een heel fijn bedrag (vooral als je het vergelijkt met het hongerloontje van mijn andere baantje :wink:

Vrijdag van 18:30 tot 2:00-2:30 oppassen… Wow haha!

Vorige week even kennis gemaakt met een gezin waar ik eventueel zou oppassen. Net een appje gekregen of ik vanavond een paar uurtjes wil oppassen en of ik 4,50 prima vind per uur.

In de toekomst zou ik ook af en toe daar moeten blijven slapen en krijg dan een standaart bedrag van 50 euro. Netjes toch voor iemand die achttien is? De kinderen zijn 7 en 11.

Ja mooi bedrag! Leuk :slightly_smiling_face:

Ugh ik haat het wachten op een reactie wanneer je een berichtje hebt gestuurd naar een gezin dat een oppas zoekt :’)

Zo lief, mijn oppasouders hebben mijn “loon” laatst verhoogd :slightly_smiling_face:

Yay, een reactie :3 Ik mag op kennismakingsgesprek komen. :grinning: