Het oppas-topic

Hoi Marsha!
Ik zou het bedrag gewoon met het gezin overleggen.
Zij zijn ten slotte ook degenen die jou moeten betalen.
Wat een normaal bedrag is hangt ook af van je leeftijd en je ervaring!

Ik ben 16 jaar oud en heb al eerder in een peuterdansgroep geholpen voor een half jaartje en werk op een zeilschool waar ik kinderen lesgeef en help. Het is meer bedoeld als voorstel als ze het vragen, want ik heb geen idee wat ik dan moet zeggen

Dan zou ik 5 euro per uur voorstellen!
Als ze daar dan mee akkoord gaan dan heb je een prima salaris te pakken voor een 16-jarige :slightly_smiling_face:

Heei, ik pas ook regelmatig op, en meestal 's avonds z’n 2-6 uurtjes. Meestal krijg ik rond de €2,50 per uur. Ik vind het ook zo lullig om meer geld te vragen, want je zit daar lekker op de bank, en meestal leg ik een kindje in bed en soms meer, maar voor de rest doe je niet echt moeite. Oja, ik ben 14

Ik ben sinds een paar maanden weer begonnen met oppassen. Heb een gezin met 3 kinderen: 3, 1 en 5 maanden. Hele lieve kinderen. Vind het wel pittig, heb nooit eerder 3 van die kleintjes gehad (dan waren het er slechts 2 en dat is toch beter te behappen)

Hoeveel verdien je dan?

Verschilt een beetje per keer, heb geen vast uurtarief afgesproken. Voor een dag van 8 tot half 6 krijg ik 90 euro. Voor een avondje tussen de 25-50 euro.

Ik wil ook weer gaan oppassen alleen heb ik geen idee wat een normaal bedrag voor mijn leeftijd is :’)Ik ben 23 en heb al jaren ervaring met oppassen.

Ik mag vandaag weer van 17:00 - …?
Pannenkoeken bakken voor de kids :slightly_smiling_face:

Zelfde leeftijd hier. Omgerekend zit ik tussen de 8-10 euro. Voor minder zou ik het ook niet doen, eerlijk gezegd :slightly_smiling_face:

ik ben 14 en zou graag willen oppassen omdat ik folders rondbrengen echt niet meer leuk vind… Alleen ik heb geen oppasadressen.
Ik woon wel in een wijk waar veel kinderen wonen alleen ik ken die mensen niet goed. Dus ik wil eigenlijk folders in de brievenbus gaan doen, maar ik weet niet precies wat ik erin moet zetten.(tips?)
Ik vind het ook genânt om een folder bij iemand in die brievenbus te doen die geen kleine kinderen heeft, of kinderen die juist ouder zijn dan mij :’)Maar ik weet wel een paar huizen waar ze kinderen hebben dus ik wil het gewoon gaan proberen.
Ik wil ook wel een folder ophangen bij de buurtsupermarkt, alleen ik ben bang dat er pedo’s op gaan reageren (mijn ouders zeggen dat teminste :’) ). Wij hebben hier wel van die rijtjeshuizen waar veel buitenlandse mensen wonen die niet goed Nederlands kunnen. Ik ben absoluut geen racist, maar ze zijn niet allemaal even proper of beschaafd. Van één man weet ik 100% zeker dat hij drugs gebruikt en verkeerde dingen doet. Maarja genoeg details
Mijn ouders beschermen me ook heel overdreven, ze willen waarschijnlijk eerst een gesprek met de ouders. Is dit raar/ongebruikelijk? Ik vind het wel fijn dat m’n ouders dit doen maar ze kunnen ook nogal overdrijven.

Ik weet ook niet zeker of ik geschikt ben voor oppassen. Ik zal heus geen domme dingen doen ofzo, maar ik ben niet echt supergoed gebekt ofzo…
Ik ben vrij rustig, als ik op drukke kinderen moet passe die nauwlijks luisteren kan ik ze denk ik niet onder de hand houden. Of overdrijf ik nu?
En is het onbeleefd om te vragen hoeveel ze je willen geven per uur? En wat is een normaal bedrag voor een 14 jarige zonder ervaring?

Alvast bedankt!

Ik heb stage gelopen op een kinderdagverblijf en daar zat ook een kind bij die echt niet luisterde en bij letterlijk álles dwars zat. Ik ben zelf ook echt totaal niet gebekt, maar als het is juist goed dat je rustig blijft in dat soort situaties maar je moet wel consequent blijven. Het hangt denk ik ook wel een beetje van de leeftijd af, maar kleine kinderen kijken meestal wel heel erg tegen je op hoor! Ze weten wel dat jij de baas bent zegmaar. Vaak willen ze je aan het begin uittesten en als je daarin meegaat zullen ze dat blijven doen, maar als je consequent blijft weten ze op denduur wel dat ze dat bij jou niet moeten flikken.

Oke ik heb dus iets geniaals bedacht :slightly_smiling_face: (klinkt erg arrogant Ik, maar omg ik denk dat het zo’n goed idee is)
Mijn probleem: ik heb geen oppasadressen en ik ben best bang dat als ik folders ophang/bezorg er verkeerde mensen op reageren.
Oplossing: Een briefje ophangen bij het kinderdagverblijf! Omg waarom heb ik hier niet eerder aan gedacht?! Het klinkt echt zo stom, maar alleen de ‘rijkere’ mensen kunnen hun kind naar het kinderdagverblijf doen. Zo trek je ook geen rare figuren die geen baan hebben
(ik zeg niet dat alle mensen zonder baan raar/vreemd/onbeschoft etc. zijn ik begrijp dat de meeste er niets aan kunnen doen als ze werkeloos zijn. Maar de rare pedo’s en vreemde mensen hebben geen baan (en wss ook geen kinderen) )
Dus hun komen nooit in het kinderdagverblijf en zien mijn briefje dus ook niet :slightly_smiling_face:. Hopelijk kunnen de mensen die hun kind naar het kinderdagverblijf via mond-op-mond-reclame aan de andere fatsoenlijke ouders die geen geld hebben om hun kind naar het kinderdagverblijf brengen zodat hun ook concact met me kunnen opnemen :slightly_smiling_face:)))
Ik ben zo blij dat ik eindelijk een plan heb.
Dit is ook een goed idee voor de kinderen die ook geen oppasadres kunnen vinden :slightly_smiling_face: ik hoop dat ik nog iemand kan helpen!!!
OMG IK BEN ZO BLIJJJ!!! Ik ga dinsdag samen met mijn moeder naar het verblijf om te vragen of we het mogen ophangen. Hopelijk kennen ze me nog, dan kunnen ze tegen de ouders zeggen of ik fatsoenlijk ben of niet (hopelijk was ik dat, ik heb geen idee eigenlijk :flushed: )
wow dit is eigenlijk nog best een groot bericht

Up!

Ik ben 13 jaar oud, over een maand wordt 14 en ik pas zo nu een dan rond de drie uurtjes op bij mijn buurmeisjes. Dat is altijd in de avond en ik ben dan meestal 1 uur met de kinderen zelf bezig (twee meisje 6 en :sunglasses: daarna kijk ik nog 1,5 tot 2 uur tv of ik maak daar mijn huiswerk ofzo. Soms komen ze nog hun bed uit, of zetten ze enorme scénes op omdat ze niet willen slapen. Ik krijg nu 3 euro per uur, maar de moeder van de twee vroeg hoeveel andere van mijn leeftijd krijgen en of ze me niet onderbetalen. Ik vroeg me af wat jullie een normaal bedrag vinden per uur. De mesten van mijn vriendinnen pas nog niet op, of ze krijgen echt extreem hoge bedragen rond de 10 euro per uur, dat vind ik persoonlijk een beetje veel. Maar ik zou het natuurlijk ook niet erg vinden om iets meer te verdienen. Ik ben nu ook wel tevreden met het bedrag, maar ik krijg vrij wenig zakgeld dus ik kan altijd wat extra’s gebruiken.

Ik hoop dat julle mij kunnen helpen.

€3 per uur vind ik persoonlijk goed voor iemand van bijna 14.

Hey,

Ik ben nu achttien jaar en heb een poosje terug een advertentie op marktplaats gezet dat ik wil oppassen. Gister kreeg ik dus een whatsappje van mensen dat ze een oppas zoeken voor in de avond uren en het weekend. Die tijden zijn goed te combineren met mijn school. Ik heb nu afgesproken dat ik woensdag even langs zou komen om kennis te maken met de ouders. Maar wat is reëel qua uurloon? Het gaat om een baby van 3,5 maand en een kindje van 6. Ik zelf zat te denken aan vijf euro per uur maar ik heb dus geen flauw idee of dit dus wel redelijk is, het kindje van zes licht s’ avonds in bed en als het goed is word die niet meer zo snel wakker. Het baby’tje zou ik waarschijnlijk nog een keer moeten voeden en een schone luier geven. Vinden jullie dat ik dit kan vragen of is dit veel te veel?

X

hee!
ik wil graag oppaswerk gaan doen en ik heb al een advertentie geplaatst met een reactie er op. Ze vroegen dus net aan mij hoeveel ik per uur vraag alleen ik weet echt niet wat een normale prijs per uur js om op te passen? Ik ben zelf bijna 18 jaar en het gaat om een kind van 3 en van 1. Ik heb vaker opgepast en doe een opleiding waarbij ik stsge loop op de basisschool, al 2 jaar dus ik heb wel enig verstand van wat de bedoeling is
Mensen die ervaring hebben qua prijs of mij kunnen helpen?
Groetjes

Is het voor 's avonds of overdag? Wat is het uurloon voor een 18jarige?
Ik zou rond de 5-6euro per uur gaan zitten denk ik. Je kunt ook hoger inzetten, maar voor een 18jarige lijkt me dat een redelijk bedrag. Maar ik weet niet wat je bij andere baantjes zou verdienen.

Het is voor in het weekend. Ik weet niet of het voor overdag of savonds is