Het oppas-topic

Ik heb mij ingeschreven op een website en ik zie net vijf minuten geleden een superleuk gezin, superdichtbij. Ik heb alleen niet gereageerd omdat ik twee probleempjes heb.

1. Hoeveel moet ik per uur vragen? Het is vanaf 20.00, dus waarschijnlijk niet eens zo lang, tot 10 of 11 of 12 uur. Dan zou ik dus ook opgehaald moeten worden door m’n ouders, aangezien ik nog onder de 16 ben, en dat gaan zij dus niet doen.

2. Ik heb een broertje van 5 waar ik ook altijd op moet passen als mijn moeder avonddienst heeft. Of gewoon ergens heen wilt. En aangezien het een héél irritant kind is als hij gewend raakt aan een plaats, wil ik hem eigenlijk niet (te vaak) meenemen. En mijn moeder vragen voor geld om op hem te passen, lijkt mij heel erg onbeschoft en gierig aangezien het mijn eigen broertje is.

Voor nichtjes en neefjes van m’n moeder of m’n stiefvader vraag ik overigens wel geld. Maar dat is ook maar een paar deuren of straten verderop en krijg ik per keer 10 euro, maar dat is ook maar een keer per kwartaal ofzo.

Ik zou 3,50 per uur vragen inplaats van 10 euro per avond. Ik heb wel eens avondjes gehad van 20.00 tot 1/2/3 uur dan is het meer dat je verdient dan als je 10 euro vraagt per avond.

Ik krijg 4 euro per uur, daar kwamen de ouders overigens zelf mee, maar ik vind dat wel een goede prijs. En als het zo dichtbij is kun je toch fietsen?

Dat zou wel mogelijk zijn ja, maar in de avond fietsen lijkt me niet zo leuk, aangezien ze alleen na 20.00 iemand nodig hebben. En het kleine stukje tussen mijn huis en van dat gezin is nou net een stukje bos waar heel veel mensen zijn verdwenen of beroofd… Dat lijkt mij niet zo fijn tbh.

Misschien wil 1 van de ouders wel even meefietsen? Bij mij stellen ze dat ook altijd voor, vinden de meesten niet erg :slightly_smiling_face:

-

^ 5 euro per uur overdag?

Ik vraag nooit een ander bedrag als ik ook moet koken of langer op moet passen…
Vind dat ook best raar, want je taken veranderen er maar nauwelijks mee.

Zondag weer oppassen, maar mijn oppasadres is praktisch naast Pinkpop dus dat wordt even uitzoeken hoe ik daar ga komen…

Dilemma… Ik heb net via een oppassite een gezin gevonden dat heel dichtbij woont waar ik zou kunnen oppassen, maar ik weet niet of het slim is om er op te reageren want ik vind het ook zo vervelend als het dan voor zou komen dat allebei de gezinnen op dezelfde dag vragen dat ik dan steeds tegen 1 zou moeten zeggen dat ik niet kan omdat ik al bij een ander gezin moet oppassen… Wat zouden jullie doen?

Ik heb 5 gezinnen, waarvan 3 dicht bij elkaar. Maar ik heb tegen alle 5 duidelijk gezegd, wie als eerst mij vraagt, daar kom ik oppassen en dan heeft de ander pech… En dat zijn ze allemaal met me eens.

Ik zou het dan idd ook zo doen!
Is gewoon een eerlijke, duidelijke regel.
Daar moet je je dan wel zelf ook aan houden natuurlijk, haha

Ik zit een beetje met een dilemma. Ik ben weer gevraagd op te passen volgende week, en dat is dan van 3 uur middags tot heel laat avonds. Krijg 5 euro per uur, dus dat is dan wel even lekker cashen, kan t geld ook prima gebruiken. Maar ik moet dus alleen op een puppy oppassen, de kinderen zijn er niet. Dat betekend dat ik dus 8 uur alleen in een huis zit zonder iets om handen… Kan eig ook niet iemand meenemen want dan vind ik dat ik t geld moet delen met diegene(wel zo eerlijk) maar dan vind ik het bedrag wat ik zelf krijg het niet waard. Ik heb al gezegd dat ik ook best af en toe even langs wil gaan bij t hondje om te kijken hoe t met m is/naar buiten te doen etc. Maar dat hebben ze liever niet… Wat zouden jullie doen?

Ik zou het wel lekker vinden. Ik zou een boek, laptop, serie of huiswerk meenemen. Een hele dag kom je toch wel door? En lekker met de puppy wandelen en spelen, die vragen best veel aandacht. Je zegt zelf dat je het geld goed kunt gebruiken dus 1 dag is toch wel door te komen zonder iemand erbij?

Ik zou oppaswerk zo leuk vinden om te doen, maar ik heb heeel weinig ervaring met kinderen. Ik ben de jongste van de familie, de kinderen van kennissen zijn ook allemaal ouder dan ik en ik heb dus eigenlijk nooit kinderen in mijn directe omgeving gehad. Ik zou me dan ook raar voelen om gelijk geld van iemand te vragen.
Zijn er meer mensen die eigenlijk nauwelijks ervaring hadden met kinderen toen ze begonnen met oppaswerk?

Jullie hebben idd wel gelijk haha, ik maak er wel gewoon een chill dagje van ofzo haha

Ik wil erg graag oppassen in de vakantie dus als vakantie baan, maar zijn er wel kinderen voor om op te passen in de vakantie?

Ik denk dat de meeste gezinnen de oppas voor de vakantie nu wel geregeld hebben met bso of kinderopvang. Maar je kan het natuurlijk altijd nog proberen er zijn vast wel gezinnen die nog iemand nodig hebben in de weekenden of in de avonduren.

Hoi,
Ik zou heel graag willen oppassen maar ik weet niet hoe ik oppaskinderen vind want in mijn omgeving ken ik geen mensen die opzoek zijn naar een oppas ofzo. Is er een vertrouwbare site hiervoor of iets in die richting?
x