Het oppas-topic

De ouders hebben een goede baan, wonen in een luxe huis en de kids dragen alleen merkkleding, dus ik denk dat ze inderdaad niet doorhebben dat het weinig is of dat ze niet meer over hebben voor de oppas… ik denk dat ik het toch moet zeggen dat ik het wat weinig vind… alleen geen idee hoe haha

Ik snap dat je het moeilijk vind om het te zeggen, maar €3 is wel erg weinig als je 17 bent en je op drie jongens moet passen. Ik verdiende toen ik 17 was gewoon €4,50 per uur (nu nog steeds trouwens haha). Krijgen die meisjes van dertien die oppassen evenveel betaald als jij? Want zij zouden toch ook wel moeten snappen dat jij meer hoort te krijgen omdat je ouder bent lijkt me. Misschien kan je ze vertellen over hoeveel je vriendinnen per uur krijgen, zodat ze misschien een beetje een idee krijgen over hoeveel normaal is om te verdienen?

Snap dat je dat moeilijk vind, dat zou ik ook vinden. Misschien kan je het een keertje na het oppassen er over hebben?

Gisteren weer opgepast, het zijn echt schatjes :grinning:

Dankjullie voor je reacties! Ik wil er heel graag over beginnen, want die meisjes van 13 krijgen idd gewoon hetzelfde betaald. Ik ga echt kijken hoe ik dit kan vertellen want we praten nooit over het geld eigenlijk

Hoi! Ik ben vandaag benaderd door een jonge vrouw met twee kinderen uit de buurt of ik bij haar zou willen oppassen. Morgen gaan we kennismaken, maar ik ben eerlijk gezegd wel een beetje zenuwachtig. Ik ben 15 jaar en heb geen ervaring, maar vind kinderen wel ontzettend leuk en kan naar mijn idee ook wel prima met ze omgaan. Aan de telefoon zei ze ook dat we het morgen zullen hebben over het bedrag dat ik zou willen verdienen. Ik snap het van haar kant wel, misschien heeft ze geen idee, maar ik ook niet echt en vind het een beetje eng/vreemd om zelf met een bedrag te komen, Wat vinden jullie een redelijk bedrag? Ook zijn tips voor bij de kennismaking en oppassen in het algemeen meeer dan welkom!

Ik ga vrijdag 2 meiden van 3 & 6 en ouders ontmoetten, en als het klikt ga ik daar de avonden oppassen. ok ik ben echt zenuwachtig voor vrijdag :’)

Op jouw leeftijd is 3 euro ofzo per uur heel normaal!
Maar wie weet doet ze zelf wel een (beter) voorstel.

Ik zou 3,50 vragen.

Hoe ging het? :slightly_smiling_face:

Vanochtend weer opgepast :grinning:

Hey Meiden,
vanmiddag heb ik een afspraak met een moeder van een jongetje van bijna drie en een meisje van bijna zes om te kijken of ik een geschikte oppas zou zijn, omdat we elkaar hebben leren kennen van oppassen.nl. Als ik daar ga oppassen zou dat voor 's avonds zijn over het algemeen in het weekend, maar soms doordeweeks en incidentieel de kinderen ophalen van de kdv en koken en naar bed brengen. Stel ik zou daar mogen oppassen, wat moet ik dan vragen?
xoxo Marsha

Hoi Marsha!
Ik zou het bedrag gewoon met het gezin overleggen.
Zij zijn ten slotte ook degenen die jou moeten betalen.
Wat een normaal bedrag is hangt ook af van je leeftijd en je ervaring!

Ik ben 16 jaar oud en heb al eerder in een peuterdansgroep geholpen voor een half jaartje en werk op een zeilschool waar ik kinderen lesgeef en help. Het is meer bedoeld als voorstel als ze het vragen, want ik heb geen idee wat ik dan moet zeggen

Dan zou ik 5 euro per uur voorstellen!
Als ze daar dan mee akkoord gaan dan heb je een prima salaris te pakken voor een 16-jarige :slightly_smiling_face:

Heei, ik pas ook regelmatig op, en meestal 's avonds z’n 2-6 uurtjes. Meestal krijg ik rond de €2,50 per uur. Ik vind het ook zo lullig om meer geld te vragen, want je zit daar lekker op de bank, en meestal leg ik een kindje in bed en soms meer, maar voor de rest doe je niet echt moeite. Oja, ik ben 14

Ik ben sinds een paar maanden weer begonnen met oppassen. Heb een gezin met 3 kinderen: 3, 1 en 5 maanden. Hele lieve kinderen. Vind het wel pittig, heb nooit eerder 3 van die kleintjes gehad (dan waren het er slechts 2 en dat is toch beter te behappen)

Hoeveel verdien je dan?

Verschilt een beetje per keer, heb geen vast uurtarief afgesproken. Voor een dag van 8 tot half 6 krijg ik 90 euro. Voor een avondje tussen de 25-50 euro.

Ik wil ook weer gaan oppassen alleen heb ik geen idee wat een normaal bedrag voor mijn leeftijd is :’)Ik ben 23 en heb al jaren ervaring met oppassen.

Ik mag vandaag weer van 17:00 - …?
Pannenkoeken bakken voor de kids :slightly_smiling_face: