Het -opleiding richting Film en Theater- Topic

Hoi allemaal!

Het leek me leuk om een topic te openen voor de wannabe-regisseurs, productie-assistentes, producenten, cameravrouwen of misschien wel dramaturgen. Een hele andere ambitie in de filmwereld kan natuurlijk ook. Acteren, dansen, zingen… Iedereen is hier welkom!

Welke studie gaan jullie volgen om deze ambitie waar te maken? Wat is je doel?
Samen een beetje kletsen over dezelfde ambities… Altijd leuk!

Ikzelf ga Theater- film- en televisiewetenschap studeren in Utrecht. Mijn doel is om in de film- of televisiewereld te komen als regisseuse of misschien wel iets anders. Ben helaas afgewezen voor de filmacademie (wat ik echt wilde) omdat ik nog wat te jong ben. Misschien komt dat er ooit nog wel van!

:wink:

Nog helemaal geen reacties hier, haha.
Maar ik zocht informatie hierover en meiden die ervaring hebben met dergelijke opleidingen dus ik up dit topic even!

Zelf denk ik erover om me aan de melden voor scenario bij de filmacademie. Ik weet dat de kans erg klein is om te worden aangenomen, dus ik zoek nu eigenlijk meer opleidingen in die richting. Het enige wat ik tot nu toe heb gevonden is journalistiek/MEM op inHolland Haarlem of de filmacademie. Ik weet dat je idd ook richtingen hebt op HKU, maar dat is niet precies wat ik wil.

Misschien nog iemand tips als ik me ga aanmelden op de filmacademie? Er word overal vermeld dat je het beste cursussen/andere opleidingen/jaar ertussenuit kunt doen voordat je je aanmeld bij de filmacademie, maar als ik dat zou doen loop ik de studiefinanciering mis dus is dit jaar eigenlijk mijn enige kans. Bah ):

upppp!

Nog een upje :slightly_smiling_face:

Ik wil muziektheater studeren aan Fontys of Codarts (:

Ik zou zó graag actrice willen worden, maar ik kan niet acteren geloof ik, en heb in ieder geval geen lessen meer. Dusja…

Ik wil zooooooo graag actrice worden, maja ben vast niet goed genoeg.

Ik zit nu in m’n examenjaar en ik wil hierna naar 't mediacollege in amsterdam en dan de opleiding voor ‘filmacteur/actrice’.

Yay wat leuk, volgend jaar ga ik studeren en begin dan waarschijnlijk met een studie (bedrijfs)economie. In m’n tweede jaar wil ik dan zoals de TS TFT-wetenschap in Utrecht gaan studeren, al ga ik natuurlijk eerst aankijken hoe één studie volgen bevalt.
Wat ik dus niet wil is zelf actrice/filmmaakster etc. worden zoals ik hier veel lees, maar programmeur/dramaturg zou ik bijvoorbeeld wel heel tof vinden. Ik denk dat deze toch wel theoretische studie daar prima geschikt voor is.

TS hoe bevalt de studie jou?