Het officiële wij-spelen-gitaar-topic.

iemand leuk rock nr voor op acoustische gitaar?

ik speel noten, akkoorden ook wel maar dat is zo saai…
ik vind akkoorden alleen leuk als je met meerdere speelt, ik doe weleens mijn zusje begleiden met haar dwarsfluit… maar ik wil zooo graag een basgitaar! ik heb nu een oude van mijn papa maar de hals is krom xd

ik ken geen boek ofzo kijk gwn bieb naar boek dat past bij je smaak en misschien basis van accoorden.
zoek liejdes op ultimateguitartab ofzo. en dan meeste hitjes zijn toch simpel paar acoorden
ik heb pers. mezelf gitaar leren spelen, ik speel in bandje electriscxh maar sinds ik mn semi-acoustische heb, tja das toch fijner om op te componeren he (: geen gepruts met inpluggen.

@ megahoepeltje: wil je noten leren of gewoon bij een kampvuur spelen? ik vind het fijner om noten te kunnen lezen maar het is niet echt nodig ofzo… gitaarspelen via tabs gaat ook prima, en die zijn gratis op internet!

Ik speel ook gitaar, ben t aan t leren. Zit wel op les, zo zelf aanleren vind ik maar niks. Ik heb les bij een man thuis die doet t wel goed, vind ik. Ben nu al een paar maanden daar en ken nog maar 1 liedje spelen waar ik dan ook bij kan zingen. Ik kan natuurlijk wel al meerdere liedjes spelen :’)

Ik weet eigenlijk niet welk merk. Ik ga met mijn vader (en waarschijnlijk gaat m’n gitaarleraar mee) en dan zoek ik een leuke uit. En ik ga hem natuurlijk ook uittesten want hij moet wel een mooi geluid hebben (:

Ik speel al zeven jaar gitaar. Eerst had ik les, speelde ik akkoorden, klassiek, tabs en solo’s enzo. Daarna ben ik gestopt en dingen zelf gaan leren. Ik speel nu heel veel begeleidend gitaar en ik zing er bij. Van popliedjes tot powerchords. Dit jaar heb ik ook in de band van school gespeeld met de musicals, dat was echt heel gezellig en ik jam ook best vaak met een vriendin.

Ik wil weer gaan beginnen aan tabs en solo’s en weer plectrum oppakken, ja ik speel nu met mijn nagels x]. Een vriend van me is me aan het helpen, maar het lukt nog niet zo goed.

Samen met mijn vader heb ik 6 gitaren, waarvan ik er 3 vaak gebruik. Een squier starterpakket van 16 jaar oud, een akoestische Segovia (ook iets van 16 jaar oud) en een Feder Telecoustic.

haha ik heb ook nooit met plectrums gespeeld…
liedje dat leuk is om te spelen (als je een drummer kent/ kunt zingen) seven nation army - white stripes… gaat ook prima op de akoestische gitaar :slightly_smiling_face:

Ik heb niet eens een plectrum, gheghe… Ik kreeg, volgens mij was het donderdag, de nieuwe gitaar van mijn vriendin in mijn handen geduwd. D’r vader wilde wel eens weten hoe ik nou speelde omdat ze al zoveel over me vertelt had. Aaaah! Het zweet brak me echt uit. Dat heb ik altijd, grr, ik haat dat! Maarja het ging goed.

Maar toen moest ik dus ook met een plectrum spelen. Maar ik vind het irritant omdat ik soms tokkel tussendoor zegmaar. En als je dan met een plectrum speelt gaat dat moeilijk. (:

I am mine van pearl jam…
Ik hou van pearl jam en die is op de akoestische gitaar mooooi!
haha ik haat het ook altijd als ik gitaar moet spelen, zomaar opeens… meestal weiger ik (vooral omdat ze dan willen dat ik ga zingen xD)

Ik heb van de week een akoustische gitaar gekocht. Ben van plan om het zelf te leren, want lessen hou ik toch niet vol, daar heb ik zo’n hekel aan!

Aaah, ja mijn gitaarleraar wil ook altijd dat ik ga zingen daar heb ik zo’n gruwelijke hekel aan!

@Burythecastle. Leuk, dat je een gitaar hebt gekocht. Ik ben altijd benieuwd naar hoe mensen het zichzelf aanleren. Ik heb al vanaf het begin een leraar gehad dus ik kan me er eigenlijk niet veel bij voorstellen.

Ik speel ook gitaar :slightly_smiling_face:

Ik speelde gitaar, maar wil het verkopen. :slightly_smiling_face:

Ik speelnu 3 jaar gitaar, maar de laatste tijd minder, maar ik ga maar nieuwe nummers leren, weet iemand nog up-tempo rock nummers?

Ik speel ook gitaar.
6-7 jaar akoustisch
4 jaar elektrisch
en bas voor in een band (:

Ik speel nu sinds januari gitaar in een band, alleen we kennen nog maar 1 nummer en hebben al bijna 2 maanden niet geoefend, en we weten geen nieuwe nummers >.<

Ik speel ook gitaar, ong half jaar. Niet erg lang maar me gitaar lerares zegt dat ik het best snel leer. Alleen is ze nu verhuist en heb ik geen les meer… xd

Ik speel ook gitaar,
Maar nu ga ik een maand op vakantie en kan de gitaar niet mee.
Ik krijg nu al afkickverschijnselen…

Mijn leraar heeft alleen van die oude liedjes van de Beatles ofzo, maar ik mag wel zelf altijd op internet zoeken en uitprinten. Dus das wel handig!

@ChanOneRepublic, kun je niet een beetje op internet zoeken ofzo? Gewoon bij google guitar tabs en dan de naam van het liedje en dan krijg je ook akkoorden enzo. Wist je waarschijnlijk al maar ik denk ik zeg het effe.