Het officiële wij-spelen-gitaar-topic.

Hey!

Ik heb bij de zoekfunctie gekeken of er een soortgelijk topic bestond maar ik kon niets vinden, dus hierbij is het officiële wij-spelen-gitaar-topic geopend!

Brand maar los met plaatjes, vragen, wat voor soort gitaar je speelt, of je het jezelf hebt aangeleerd, welke gitaar je hebt enzovoorts!

:guitar:

ik ben gitaar aan het leren -a-
wel op m’n eigen ma kom…

Is er echt niemand op girlscene die gitaar speelt? (:

Haha, allebei tegelijk een bericht gepost. Maar speelt jouw moeder gitaar? Dat lijkt me echt supervét!

Ik speel gitaar :slightly_smiling_face:. Maar niet zo heel goed (A). Mijn vriend is wel heel goed, dus die gaat me bijles geven (misschien :wink:).

Ik speel gitaar! Zo’n 4 jaar ofzo (:

Dit is de reden waarom mensen ABN moeten spreken. Om misverstanden te voorkomen.

Ik speelde eerst gitaar, ben toen gestopt, had het veel te druk, niet genoeg motivatie etc. Maar sinds een tijdje ben ik het weer aan het oppakken, hoop nu beter te worden want ik ben niet zo’n superster :wink:

Ik speel gitaar.
Ik heb ook les,maarja nu even niet meer.

1 jaar les aan het volgen, gitaarleraar is heel chill =)

Ik wil graag in de vakantie gitaar leren spelen. Ik wil best een boek aanschaffen ofzo, maar weet iemand dan wat voor boek?

Ik speel ook gitaar, geen les.
Denk ongeveer 2 jaar nu (:

Ik speel ook gitaar, eerst akoustisch (zonder les), maar heb een tijdje geleden een yamaha elektrische gekregen. Ik heb pas 3 proeflessen elektrisch gehad, en ik ga volgend jaar verder met les.

En haha, het viel me al op dat sommige meisjes in het verkoop-gedeelte dan foto’s maakte van hun kleding, en dat er dan vaak een akoustische gitaar op de foto te zien was!

Ik krijg in augustus een nieuwe (akoustische) gitaar! De gitaar die ik nu heb is al heel oud en was sowieso niet van goede kwaliteit. Geen idee hoe ik daaraan ben gekomen! Maar even een vraagje: spelen jullie alleen akkoorden, alleen noten of spelen jullie akkoorden en noten? Ik speel het allebei. Ik ben begonnen met de akkoorden en nu ben ik bezig de noten onder de knie te krijgen.

Ik ben vorig jaar begonnen en speel nu niet meer. Niet omdat ik niet wil, maar omdat de gitaar ontstemt is en ik telkens vergeet hem opnieuw te stemmen.
En ik heb geen zin om op een valse gitaar te spelen natuurlijk xD

ik ben gooooeeed in gitaarspelen…
nee grapje, maar ik speel vanaf mijn achtste (heb wel drie jaartjes pauze gehad)… sinds een jaar speel ik zelf weer, zonder les, maar ben aan het sparen voor een nieuwe basgitaar zodat ik serieus kan gaan bassen :’)

haha zo moeilijk is het toch niet om je gitaar te stemmen?

ja,
ik heb op mijn 8ste ofzo les gehad maar toen ben ik na 2 jaar gestopt omdat ik eigenlijk alleen maar kinderliedjes mocht spelen.
Nu ben ik sinds kort weer begonnen en krijg nu ‘‘les’’ van m’n vader aangezien hij muzikant is en ook gitaar speelt :slightly_smiling_face:
jullie spelen akoestisch neem ik aan of niet?

oh ik lees niet zo goed XD
de meeste hebben het erbij gezet.

Leuk! Welk merk gitaar krijg je? Ik heb een Taylor 110.
Ik kan geen noten lezen, maar ik doe het met tablatuur, of via filmpjes kijken en luisteren.