Het officiële ukulele topic!

Hey meiden!
Ik was een beetje aan het zoeken op het forum of er een ukulele topic was. Ik heb er een gevonden maar die is al bijna 3 jaar uitgestorven dus besloot ik om een officieel ukulele topic te maken. Als dit niet de bedoeling is laat het dan even weten. En als er animo naar is wil ik natuurlijk ook een goede beginpost maken met informatie.
Als er andere meiden zijn die ook ukulele spelen of willen gaan spelen voel je vrij om hier te reageren :slightly_smiling_face:

Ik heb mijn ukulele een aantal weken geleden gekocht en ben het mezelf aan het aanleren doormiddel van YouTube filmpjes.

De ukelele (spreek uit: joekelille) is een snaarinstrument uit de gitaarfamilie, doorgaans kleiner dan een gitaar en met vier snaren.

Kusjes

Iemand die ook ukulele speelt?

Jaaa! Heb al een tijdje een ukulele, had als eerste Riptide en Hey, soul sister geleerd. Ik leer het ook gewoon mezelf aan door het op te zoeken (net als gitaar btw)

ik ga ook een ukelele kopen! ik kan al wel een beetje gitaar spelen, maar ik vond daar niet zo veel aan. oh, en nog even een aanradertje; de band Twenty Øne Piløts of Tweny One Pilots maakt hele leuke liedjes, vaak met ukelele erin! als je ze nog niet kent, zou ik ze zeker even opzoeken. er staan heel erg veel tutorials op youtube van hun liedjes op ukelele. ik ben al bijna een jaar fan van ze. :flushed:

Ik ben ook riptide aan het oefenen!

^
Klopt Twenty One Pilots heeft ook liedje met de ukulele. Ik heb ze een maand geleden ongeveer ontdekt en ik ben helemaal om :slightly_smiling_face:

Ik ben ook van plan een uke te kopen :slightly_smiling_face: weten jullie welke goed zijn enzo en niet al te duur? (ik heb daar echt geen verstand van)

^^vooral house of gold en we don`t believe whats on tv :slightly_smiling_face:

Ik heb sinds kort ook een ukelele, makawao UK-30, en ik vind het echt zo’n leuk instrument om te spelen, lekker klein enzo haha
Ik heb mezelf Stitches van Shawn Mendes aangeleerd, zijn niet zulke moeilijke akkoorden ook.
Ik vind deze site heel handig voor de akkoorden: http://www.ukulele-tabs.com/ aangezien erbij staat hoe je de akkoorden neer moet zetten :slightly_smiling_face:

Ik wil er ook heel graag één. Ik kan al een instrument spelen (harp), maar die neem je niet zo makkelijk mee. Dit lijkt mij een ideaal instrument om ernaast te leren. Iemand nog een tip waar ik, als beginner, een niet te dure ukelele kan aanschaffen?

Mijne komt via marktplaats, maar Bax-shop heeft er ook een hele hoop, als ik je een tip mag geven, neem een houten, die (vind ik iig) klinken toch wat mooier dan 1tje van polycarbonaat.

Oh wow, Bax-shop heeft veel. Heb je wat tips waar ik naar moet kijken? Misschien suggesties voor een paar modellen?

Ik heb zelf de UK-20 van Makawao (dacht uk-30 haha ) maar die hebben ze daar niet.
Maar iets als deze is denk ik prima om mee te beginnen:

Ik heb een Kala MK-C Makala Concert. Hij was 83 euro incl. tas en stemapparaat. Ik heb hem op www.peterverspuy.nl gekocht. Ik ben er erg blij mee!
Ik ben gegaan voor een concert model omdat hier over werd gezegd dat er een voller en harder geluid uit komt en hij is iets groter dus is ook makkelijker om je vingers te plaatsen.