Het officiële slaapkamer ideeën topic

Het vorige topic had om onbekende redenen foutmeldingen, dus hier een nieuwe. Barst los met ideeën en creabeahandleidingen!

NB
Voordat er chaos ontstaat, dit is het inspiratie plaatjes topic en dit is het show je kamer topic.

leuk!

Ik had iets bedacht voor in mijn kamer. Een soort van vakkenkast maar dan voor aan de muur, maar heb alleen wel een kleine kamer. Weet nog niet of ik dat ga doen. Leuke topic!

Leuk :slightly_smiling_face:

Kan dan dit topic niet weg?

up!

Waarom een up? er staat niks in dit topic…

Hoi,
Ik ben een meisje van 13 jaar en ben mijn kamer helemaal zat. Ik heb de laatste maanden wel wat veranderd aan mijn kamer maar vind hem nog helemaal niet fijn/ mooi. Ik heb geen grote kamer, maar zeker ook niet klein. Het nadeel aan mijn kamer is dat 1 muur schuin is en ik dus niet een hoog bed kan hebben. Ik bedoel geen hoogslaper ofzo, maar die zijkanten van het bed zegmaar. Mijn muur is aqua blauw en mijn gordijn is echt lelijk, namelijk bruin/ grijs/ legergroen en aqua blauw… Ik wil daarom een nieuw gordijn. En mijn muur zou ik graag wit verven, maar geen idee of dat mooi is. Is er iemand die hetzelfde heeft of tips heeft?

x

Ik denk dat ik wel gebruik kan maken van dit topic? Ik wil mijn kamer ‘verbouwen’ en echt alles gaat eruit en komt er opnieuw in, muren en vloer kan ik niet veranderen tho. Ik heb bedacht om samen met mijn vader alles zelf te maken van steigerhout omdat dat goedkoop is, je het precies kan maken zoals je wil en ook zelf te kleur kan bepalen. Qua kast willen we dit gaan doen, ook onder een schuin dak. Zo heb ik helemaal geen andere kasten meer nodig, alleen wat ruimte voor bureau/make up spulletjes maar daar kom ik zo op haha. We gaan dan wel de kast niet helemaal door laten lopen tot het plafond, de kas wordt dan ongeveer 2 meter 10 hoog en de bovenkant willen we iets door laten lopen en er twee spotjes in maken

Ik wil ook een soort kaptafeltje maken. Daarvoor hadden we dit idee voor, alleen komt aan de rechtse kant nog zo’n poot in plaats van een muur en wordt het een stukje kleiner, ik denk een of anderhalve meter. Daar wil ik een witte stoel bij zetten met een zacht dekentje eroverheen. Er boven wil ik een grote spiegel en van die ‘kleedkamer lampen’ van de ikea. Die kaptafel komt waarschijnlijk tegen een kale witte muur van 4 meter lang te staan dus daarboven op de muur wil ik nog planken maken en schilderijtjes/vaasjes enzo opzetten.

Maar nu het bed nog. Wij hadden eerst in gedachte het bed zelf te maken zoals de rest, maar we zijn bang omdat het zoveel werk gaat zijn dat we uiteindelijk teleurgesteld zijn met het resultaat. Als we het zelf gaan maken, wil ik dit ongeveer . Maar omdat we dus twijfelen of het niet tegen gaat vallen, zitten we ook te kijken naar andere bedden. Misschien een boxspring of gewoon een los bed met matras. Wat denken jullie dat mooi gaat zijn? Ik vind een aantal bedden van de ikea zoals hemnes, brimnes en de arviksand boxspring wel mooi, ik weet alleen niet wat het mooist gaat zijn in combinatie met de rest van de meubelen.

Mijn kamer heeft dus volledig witte muren en een zeil op de grond dat een hout print heeft, opzich niet een hele mooie vloer en daar hoef ik denk ik ook geen rekening mee te houden want er past vrij weinig bij. Ik heb even een plattegrondje gemaakt van mijn kamer. De linkse is zoals het nu staat (met een eenpersoonsbed wel) het rechtse is een ideetje waar ik nog over twijfel. Mijn kamer is 3 bij 4 overigens. De muren blijven dus wit en ik denk dat ik de meubels een soort donkere greywash wil geven, de accessoires wil ik graag grijs/wit/koper/blush roze.

Korte samenvatting nu :’) : wat voor bed lijkt jullie mooi?

Ik denk dat je het best een bed kan doen wat je zelf het leukst vindt, maar ik heb een tip voor jou! Je zou een account aan kunnen maken op www.floorplanner.nl. Dat is een website waar je zelf je kamer kan inrichten enzo, en 1 project per jaar is gratis. Ik ben er nu ook mee bezig, werkt goed!

Is er iemand die een lage kast heeft als kledingkast? Zoiets als dit:
http://www.eurobord.nl/kast-spuiten/images/pictures/dressoir-kast-na-het-spuiten.jpg

Ik kan de foto’s helaas niet openen, maar een boxspring is altijd mooi vind ik! Ik heb zelf een grijs bed en ik denk dat dat ook mooi kan staan bij houten meubels (wat jij beschrijft).

Bedankt voor het antwoord! Handige site ook :slightly_smiling_face: Heb jij ook houten meubels nefelibata?

Ik heb voornamelijk witte meubels (witte kledingkast, boekenkast en stoel), maar wel een houten bureaublad en houten vloer en mijn boxspring staat daar mooi bij vind ik zelf.

Dat klinkt ook leuk :slightly_smiling_face: Ik neigde meer naar een wit bed maar je laat me ook weer twijfelen over een grijze boxspring haha. Mag ik vragen waar je die van jouw gehaald hebt? Je hebt ze in zulke verschillende prijsklasse dus ik ben bang dat de goedkoopste ‘prut’ zijn