Het officiële planning topic

Heey,
ik ben helemaal geobsedeerd door planningen, lijstjes, to do lijstjes etc te maken. Misschien is het leuk om inspiratie enzo te delen. Ik ga nog een uitgebreide begin post maken!

Waarom een planning maken:
Door een planning te maken krijg je overzicht. Je hoeft niet alleen je huiswerk op te schrijven, maar je kan bijvoorbeeld ook bijhouden hoeveel water je hebt gedronken.

Veel mensen zeggen dat ze liever een gewone agenda hebben. Oke dat snap ik, zelf zit ik op de middelbare school dus ik gebruik ook gewoon een agenda. Alleen in je agenda staat wanneer iets af moet zijn en wanneer je ergens heen moet, maar je schrijft niet in je agenda wanneer je dat gaat doen. Hier is een planning dus ook handig voor.

Een Bullet journal:
Een bullet journal is een manier van plannen.
Dit is een duidelijke video:

De gewone To-Do list:

Een planning met Washi Tape:
Misschien kennen jullie het wel. Mascha Feoktistova van Beautygloss doet dit.
Zelf doe ik dit ook.
Haar video over haar planningen:

Handige planner video’s:

Planner inspiratie:

Handige Printbladen voor Planningen:

Een leuk vragenlijstje over jou planningen:

1. Zit je op de middelbare school, studeer je of werk je?
  2. Hoe maak je een planning?
  3. Wat houd je nog meer bij? (bijv. hoeveel water je drinkt)
  4. Waar maak je je planning? ( in een boekje, een whiteboard enz )
  5. Wat gebruik je allemaal voor je planning?
  6. Hoe streep je iets af wat je gedaan hebt?
  7. Wat zijn extra’s bij je planning?

Weten jullie nog meer soorten, laat het weten en ik zet het hier ook in.

Er is nog een leuke topic met een soort te doen lijst voor plaatsen wat mij ook wel tof lijkt!
http://forum.girlscene.nl/forum/crea-bea/where-go-book-408976.0.html

Ja dat is ook leuk!

Daar ben je ook wel heel lang zoet mee! :stuck_out_tongue:

Omg jaa! Super leuk topic, ik vind planningen ook altijd super leuk en ik ben er geobsedeerd door.

Oh heerlijk dit. Ik hou van planning en ik doe alles met een planning. Ik heb gewoon geen leven zonder planningen. :cold_sweat:

Oeh, leuk! Ik hou echt van plannen, en ook om het er mooi uit te laten zien, zodat het overzichtelijk en georganiseerd is: dat geeft mij motivatie. Alleen hou ik me niet altijd aan die planningen… :cold_sweat:

Ik heb dit ook, altijd besteed ik heel veel tijd aan mijn planning maken, alleen dan laat ik hem soms gewoon aan de kant liggen :flushed:

Oke, even een vragenlijstje:

4. Waar maak je je planning? ( in een boekje, een whiteboard enz )
  1. Ik zit op de middelbare school.
  2. Ik zet strepen met washi tape en dan schrijf ik onder ieder stukje washi tape een streepje met daar achter de naam van de dag (bijv. - zondag). Dan zet ik bij iedere taak een sterretje met de taak erachter (bijv. * Nederlands leren). Ik markeer het sterretje roze als het belangrijk is, blauw als het een afspraak is (bijv. tandarts) en groen als ik iets moet inleveren of meenemen naar school.
    mijn planning loopt van zondag tot zaterdag.
  3. Ik houd bij hoeveel water ik drink, hoeveel ik beweeg en ik maak een maandoverzicht met mijn uitgaven en inkomsten. Ik houd mijn cijfers bij en dingen die ik nog wil kopen.
  4. in een boekje van de hema
  5. Washi tape, markeer stiften, een rode, blauwe, zwarte en groene pen, verschillende stickers, een schaar en notitieblaadjes.
  6. Ik markeer het met een gele markeer stift.
  7. Ik schrijf ook onder een stukje washi tape welke toetsen ik de volgende week heb en welke verslagen ik moet inleveren. Verder laat ik genoeg ruimte vrij voor notities en dingen die ik verder gewoon wil opplakken.

Ja, superleuke topic! Ik ben ook helemaal fan van plannen, to do lijstjes maken etc…

MBO en werken :slightly_smiling_face:
    Oeh, ik heb nog niet echt helemaal ontdekt hoe ik het wil hebben, maar ik neem meestal een boekje zonder streepjes en maak er zelf wat leuks van.
    Yoga
    Squats(hoeveelheid)
    Oil pulling
    Hoeveel water
    Wandelen
  4. Waar maak je je planning? ( in een boekje, een whiteboard enz )[/font]
    Boekje
    Gekleurde pennen, stiften, washi tape.
    Ik maak meestal een vierkant en vink het dan af :slightly_smiling_face:
    -

Ik ben nog zo ver met het plannen. Ik wil het sowieso uitbreiden en vaker doen!

Ik ben altijd meer bezig om het er leuk uit te laten zien dan het plannen zelf, alleen houd ik me er ook niet altijd aan :flushed:

Ahh leuk topic. Ik heb het filmpje van Mascha gekeken, maar ik heb liever een ‘gewone’ agenda. Wat ik wel handig vind is dat washi tape! Ik neem aan dat je dat gewoon bij de Hema kunt halen?

Ja en bij de xenos, big bazar, so low, action en hobbywinkels

Ik heb zeg maar een agenda en dan heb je een kant waar de dagen opstaan en de andere kant kun je notities schrijven. Bij de dag zelf schrijf je wat er af moet zijn die dag en aan de notitiekant plan je het op een dag in. Dus eigenlijk zo’n agenda http://www.animatieplaatjes.nl/plaatjesA/agenda4.jpg. Links wat er af moet zijn, rechts wat je moet gaan doen die dag. Geen idee of het duidelijk is.

hoi, ik stak je ff hier ook, ben te ongeduldig. hoe duur was die domain naam en is het eenmalig, maandelijks of jaarlijks?

Ik vind planningen maken altijd zo lastig, want ik weet nooit hoeveel ik kan inplannen zeg maar :’) en dan haal ik m’n planning vaak dus niet (soms ook door gebrek aan motivatie :hammer: ) en dan klopt de rest vd week dus ook niet meer. Hoe doen jullie dit? help

Hoi, ik snap je vraag niet helemaal, maar als je bedoelt hoe het zit met bloggersnote.com, daarvoor betaal ik ongeveer 20 euro per jaar voor volgens mij :slightly_smiling_face: (via wordpress)

Ik zit op huiswerkbegeleiding dus ik krijg vaak goede tips: Je moet bij het plannen ook de tijd inschatten hoe lang je ermee bezig zal zijn en dat niet langer laten uitlopen dan 10 minuten. Überhaupt niet laten uitlopen: dus goed inschatten.