Het officiële leeftijdsverschil Topic

Er worden zoveel verschillende topics gemaakt over leeftijdsverschillen, dat Riannaaa vroeg om een officieel topic ervoor. Wat ik best begreep.

Dus jullie kunnen vanaf nu in dit topic vragen of het leeftijdsverschil kan of niet. (:

Yeah hij is er!

Oké, één ding:

• Onder de 18 ben je minderjarig, heb je een vriend van boven de 18 en heeft hij seks met jou is dat wettelijk strafbaar.
  • Bepaal lekker zelf of je … jaar veel of weinig vind, of je het er voor over hebt om ondanks alle reacties toch door te zetten omdat je van diegene houdt.

Oke, mijn mening ook maar alvast even dan
Awh het ligt toch volledig aan gedrag? Ik bedoel maar, de 1 gedraagt zich ouder dan hij of zij werkelijk is en de ander jonger… Op die manier merk je dat veel minder…
Maar op zich, als je echt allebei verliefd bent zou leeftijd nooit een probleem moeten wezen.
plus, vanaf een jaar of 18 trekken de leeftijdsverschillen al heel snel bij. 18 & 23 is al heel anders dan 13 & 18 ofzo, en 21 & 26 klinkt al helemaal niet raar meer, terwijl je het dan toch hebt over 5 jaar verschil :stuck_out_tongue:

20 en 31 kan dat? :flushed:
En dan ook nog een relatie op afstand. Maar dat wil eik niet eens weten hoe jullie er dan over denken.

Dat ligt er net aan: als jij een beginnende student bent en hij al volop carrière maakt lijkt dat me lastig, maar anders is het niet zo’n ramp. Het is natuurlijk wel 11 jaar verschil: maar jullie zijn allebei volwassen. Dat vind ik anders dan 14 en 25.

Ja daarom, ik zeg niet dat het heel makkelijk gaat hoor. :stuck_out_tongue: Ik bedoel ik moet hem eerst nog maar is zien te krijgen. Maar aangezien ik hem in de vakantie weer zie vroeg ik me af of ik er werk zou van moeten/mogen maken. Hij ziet er trouwens wel echt HEEL jong uit (niet dat dat er mee te maken heeft maar goed) als een jongen van 25. Ken hem alleen niet zo goed maar vroeg me af of dit wel de moeite waard was.

Ik ga trouwens wel naar school voor twee jaar. Maar ik heb dus geen idee wat hij doet.

leeftijd is een relatief begrip.
pampampaaam (:

Dat klopt niet, seks met iemand jonger dan 16 is dan wel weer strafbaar.

Oke ik vind een jongen leuk, écht heel leuk, maar ik weet niet of hij mij leuk vindt.
ik ben net 14 geworden en hij is al bijna 18. (hij gedraagt zich jonger, om heel eerlijk te zijn) Ik zit in de tweede, hij in de zesde.

Maar zou het kunnen?
Volgens mij klink ik nu echt als een wanhopige 14jarige, maar ik zit er wel mee.

Nou ja het scheeld maar 4 jaar dus dat is niet zo veel… Maar toch is het een groot verschil omdat jij 14 bent hij bijna 18 is. Ik ben niet de gene die gaat zeggen doe het wel of doe het niet maar, als je hem echt leuk vind en hij jou ook tja wat boeit ut dan?

Ik ken twee of 3 stelletjes waarbij het meisje 14 is en de jongen 18. Ik vind het gewoon kunnen hoor :slightly_smiling_face: Je kunt 't niet zo goed zeggen op basis van leeftijd, eerder op basis van karakter.

Ik vind dat leeftijdsverschil niet zo erg is, zolang het maar niet té groot word. (:

Ze heeft wel gelijk.
Je mag seks hebben vanaf je 16e
Dus bijvoorbeeld, het is strafbaar als een 13-jarige seks heeft met een 16-jarige

Maar een meerderjarige mag geen seks hebben met een minderjarige
Dus iemand van 25 mag volgens de wet geen seks hebben met een 17-jarige

Ik ben benieuwd naar je bron hiervoor? Dat staat namelijk helemaal nergens in de wet.

Maar een 18-jarige mag, neem ik aan, toch wel met een 17-jarige seks hebben?

Vraag ik me dus ook af.

Maakt het strafbare gedeelte überhaupt uit?
Sowieso, als het ongedwongen is wordt er volgens mij in Nederland geen probleem van gemaakt.

nee idd, pas als je aangifte doet wordt het een politiezaak.

Het kan natuurlijk wel mee gaan spelen als je ouders aangifte willen gaan doen omdat ze het niet eens zijn met de relatie.