Het officiële 'Irritante broertjes en zusjes' topic!

Altijd als ik ruzie heb met mijn zus gaat ze mij lopen uitschelden, en dan scheld ik één keer terug en dan gaat ze gelijk zielig lopen doen. Van ohh dat zeg je toch niet? Ja hallo je zei net precies hetzelfde :’)
En zij en mijn broertje willen ook altijd alles voor mij verpesten. En dan vooral mijn zus. Dan mag ik iets van mijn ouders, gaan zij zich er helemaal mee bemoeien, dat mijn ouders zich uiteindelijk bedenken en het toch niet mag -,-

Ugh wat een herkenning. Mijn zusje is bijna 18, maar ze is pas heel laat gaan puberen en daar is ze nu nog mee bezig :’) Studeert al en alles maar we hebben zo vaak ruzie.
Mijn moeder was vandaag aan het werk en m’n vader is ziek dus mijn moeder had gevraagd of wij het huishouden een beetje wilden doen. Stofzuigen, dweilen, vaatwasser in en uitruimen, beetje opruimen, dat soort dingetjes.

Uiteindelijk stond ik dus te stofzuigen, te dweilen, op te ruimen en zij heeft alleen geholpen met de vaatwasser uitruimen. Toen ik haar vroeg of ze haar tas wilde opruimen die op de grond stond omdat ik erbij moest met stofzuigen/dweilen, zei ze dat ik mijn bek moest houden en dat ze zelf wel ging bepalen wat ze ging doen.

En mijn ouders zeggen vervolgens (als ik het vertel): “Jullie moeten niet zo raar doen tegen elkaar”
Daar word ik nog het meest boos van, dat ik ook de schuld krijg terwijl ik juist het hele huis op orde probeer te krijgen.

Mijn broertje is 13 en hij is helemaal into youtube vloggers. Die vloggers schelden best vaak in hun filmpjes met als gevolg dat hij dat gaat na doen. Als ik er dan wat van zegt dan geeft hij zo grote mond terug door gewoon alleen al eigenwijs “Ja” te zeggen daar kan ik dan echt even niet meer tegen. En het vervelende is dat mijn ouders er nooit wat van zeggen. Dat kon ik vroeger echt niet maken…

Lekker dit even frustraties uiten haha.

Wow ik herken me zo erg in al jullie verhalen he!

Gister was ik dus bloed chagrijnig omdat mijn zusje weer eens vervelend deed. Gevolg: Ja hoor. Mijn moeder zei dat we even moesten praten! Ik dus naar mijn moeder toe, zegt ze: ‘Ja je reageert echt stom tegen je zusje’ Ik zo: ‘UGH ZE DOET HET ZELFDE BIJ MIJ’ Ik heb al zovaak geprobeerd hun duidelijk te maken dat ze ook eens moeten letten op wat ZIJ zegt, en niet alleen wat IK zeg.

Maar in ieder geval, mijn moeder zei: 'En je gebruikt rare taal tegen haar. ’ Nou, echt waar, toen werd ik gek. Als ik KUT zeg of FUCK dan worden ze al boos. Een keer was ik boos op mijn zusje en zei ik: KUT WIJF. Zij heeft dat waarschijnlijk dus tegen mijn ouders gezegd, waardoor ik de volle laag kreeg. Terwijl zij toch echt op de camping ineens begon te schelden met ‘gvd’, wat ik erger vindt dan ‘Kut wijf’… Maar dat is mijn mening.

Fijn dat jullie zo meepraten met dit topic!

Hebben jullie trouwens ook last van broertjes & zusjes die voortdurend zomaar je kamer binnenkomen? Dan zit ik rustig op mijn kamer, komt mijn zusje van 12:‘HEB JIJ MIJN NIEUWE BROEK IN JE KAST?’ Dat kan nog, maar dan loopt ze meteen mijn kamer binnen. Oke, dat vind ik redelijk irritant.
Mijn andere zusje komt om het halfuur zomaar mijn kamer binnen. Als ik dan zeg dat ze mij met rust moet laten, zegt ze: ‘Ok’ maar vervolgens schuift ze briefjes onder mijn deur door. Arrgggh

Jaaa! Echt 5 minuten geleden nog! Ze komt zomaar binnen en staat ze daar en dan zegt ze: Wat doe je? Nou hallo, ik zit hier op bed met een laptop, wat zou ik toch aan het doen zijn?

En dan gaat ze op mijn scherm kijken, en ze controleert me ook met alles!

Wat echt het aller ergste is, is dat ze mij gaat controleren op twitter. Álles wat ik die dag getweet heb wordt ik s avonds mee geconfronteerd door haar. Ze heeft niet eens twitter, maar ze gaat gewoon naar die site toe om mij te controleren…

Ik hoor hier ook bij. Word er zo moe van. :hammer:

En wat ik hier eerder hoorde over het ‘brutaal’ worden genoemd: ZO HERKENBAAR DIT! Hmm dan heb ik even een weerwoord, zeggen mijn ouders: JA ASCHGAHESJE JE BENT BRUTAAL BLA BLA BLA.’

Bij ons is het ook zo, dat als ik ergens last van heb en ik zeg dat tegen mijn ouders, negeren ze dat. Zodra mijn zusje zegt dat ze last heeft van iets, is het meteen helemaal: awh liefie hoe komt het? Ahww’

Mijn broertje wordt heel erg voorgetrokken. En ook indd met ziek zijn, ik mag alleen thuisblijven als ik moet overgeven, voor de rest, als ik 40 graden koorts heb of flauwval, moet ik gewoon naar school “even proberen.” En mijn broertje heeft hoofdpijn en wil thuisblijven, nah dan mag dat. Geen probleem.

Nou mooi verhaaltje over mijn broertje: Hij kan er tegen kan ik iets ‘beter’ kan. Bijv. Mn broertje gaat onze hond uitlaten. Dus 't hondje loopt in de tuin en mn broertje wil haar aanlijnen. Zei denkt van nou dat is weer zo’n lok methode moet ik weer naar binnen. Dus het lukt 'm niet. Ik zeg laat mij nou gewoon. NEEEHEEE JIJ KAN DAT OOK NIEETTT!! Dus ik ga later naar dat beestje toe hier is hij doe maar om. Zegt hij er nog achterna ALLEEN WAS HET JE TOCH NIET GELUKT. Niet dat het mij nou zoveel uit maakt naar wie ze luisterd maar goed. Dat is dus wel vaker zo en dan weet hij het weer beter enzo. Pff…
Mijn zusje: Ze wil altijd hetzelfde zijn als mij en hetzelfde doen ze vind mij ‘cool’ ofso. Bijv. Ik koop een tas, ze: ‘Mag ik hem van je kopen?’ dat ik hem heb geeft haar dan een bevestiging dat het mooi is ofso iets. Of ze loopt de heletijd m’n kamer in als ik huiswerk maak. Of ze gaat heel veel aandacht trekken van m’n vriendinnen. Of laatst ook ooo heb jij een bh ik weet het wel. Ja een bh WHO CARES. Normaalste zaak van de wereld.

Ze zijn wel aardig hoor maar soms… Haha.

DIT, ik heb een grotere cupmaat dan mn zus en dat kan ze niet hebben. Dus dan vraagt ze me 10x op een dag, zit je BH goed? Niet te groot, niet te klein? Maar dit doet ze dan om grappig te zijn, en als zij de was ophangt, zegt ze zo tegen mij waar mn vriendinnen bij zijn “Hee, heb je een nieuwe string? Pikant hoor” echt ehdgsdghosdghos

Mijn zusje heeft hierop een keer een account aangemaakt en ging in het Anglotopic doen alsof ze nieuw was. En ik trapte er helemaal in. Zo beschamend! Ik was echt heel erg boos eerst, maar nu kan ik er wel om lachen :slightly_smiling_face:

En ze heeft mijn vissen vermoord door ze het hele potje voer te geven

Ik erger me alleen aan mijn vier-jarige zusje als ik om 07:00 moet werken en ze de hele nacht gaat liggen janken en roepen. Dat kind heeft echt een sensor of zo, dat doet ze echt alleen als ik moét slapen en vroeg moet werken.

Ik heb een broertje van 7 en een zusje van 12. Broertje gaat nog wel, die weet dat hij bij mij niks moet flikken, is dus vaak ook wel lief. Behalve als hij een van zijn buien heeft, dat doet hij heel zielig en is het altijd mijn schuld dat hij ‘verdrietig’ is.
Maar dan mijn zusje. Ik erger me de hele dag kapot aan haar. Ze bemoeit zich letterlijk óveral mee. Ze denkt dat als ik iets verkeerd doe, ze me daar de hele tijd op mag wijzen. En al jaren krijg ik de schuld van onze ruzies, omdat zij zielig en schijnheilig doet. Daardoor erger ik me eigenlijk aan alles wat ze doet nu, van hoe ze zich kleedt tot hoe ze praat.

mijn (puberende) zusje van 17. kan soms ook best irri zijn. vooral omdat ze van de buien heeft dat ze denkt dat ze altijd gelijk heeft.

Twee jongere broertjes, de een is 16 en de andere 13… Verschikkelijk. De jongste begint nu eindelijk een beetje “uit-te-puberen” waar de andere net begint. Serieus hij gedraagt als een kleuter. Overal de grenzen van opzoeken. Zo vervelend.
En nog leuker, waneer mijn oudste broertje zo vervelend doet moet de jongste het nog weer even na doen. :dry:

Eentje die net in de puberteit komt. God, wat irritant is dat zeg. :’)

Het is echt leuk om te lezen wat er hier gedeeld wordt.

Ik ben zelf de oudste. Mijn broertjes & zusjes wonen nog bij hun ouders.
Zelfs herken ik mezelf in sommige verhalen: dat toekijken wat je op de computer doet, uitlokken/uitdagen van reacties bijv. echt om gillend gek van te worden.

Wat ik wel in mn achterhoofd hield was dat ik als oudste een voorbeeld was, een rolmodel. Helaas faalde ik natuurlijk af en toe hierin. En dan ja: dan begonnen mn ouders te zaniken ‘maar hij/zij is nog zo jonger dan jij’ ‘doe normaal’ en vervolgens de schuld (van wat er dan ook gebeurt is) gewoon op mij afschuiven. Ik was immers de oudere, de verstandige. Lekker makkelijk…

Ook heb ik meegemaakt hoe mijn siblings gigantisch werden voorgetrokken door mn ouders. :dry:

Het is nu 8 jaar later sinds het laatste contact is geweest. (Het boterde niet tussen mij en mn ouders, ze besloten dat ik weg moest :hammer: Jammer dat dit moest gebeuren op het moment dat ik net een band met ze begon te krijgen. Ik mis mijn siblings gigantisch. Sommigen zijn nu in de puberteit, en ik kan ze niet zien opgroeien. Dat doet pijn, maar ik blijf hopen dat zij ooit contact met mij opnemen. Ik mis ze echt heel erg veel. Zelfs de meest irritanste, vervelendste gedragingen, uitspraken of wat dan ook van hun mis ik.
Des te meer redenen om de mooie momenten te koesteren :laughing:

Wow, gigantisch verhaal :flushed:
Sorry mensen :flushed:

Mijn broertje van 7 gaat altijd nep huilen wanneer ik naar hem kijk en dan denkt me vader dat ik ‘m wat heb aangedaan :’) en dit maak ik echt elke dag mee.