Het officiële 'Irritante broertjes en zusjes' topic!

Hey meiden!
Broertjes en zusjes zijn lief, maar ze kunnen ook heel erg irritant zijn. Ze halen vervelende grappen bij je uit, worden vaak als de lieve en schattige van de familie gezien, terwijl ze echte beesten zijn, of vertellen geheimen van je door. Soms voelen wij ons als de zwakkere tegenover hun. In dit topic kan je al je frustratie & irritaties kwijt! Vertel hier jouw verhaal!

Oké, laat ik beginnen met mijn vreselijke frustratie:
Ik heb twee zusjes. De ene is klein, ze is 5, maar de ander is 12. Ze gaat naar de middelbare school en voelt zich meteen helemaal ‘cool’. Als er vriendinnen van haar zijn doet ze gigantisch stoer. Of als ik alleen thuis ben, bezig met mijn huiswerk of zo, komt zij luid zingend binnen. Zodra ik dan vraag: ‘Hey, wil je even stil zijn? Ik maak huiswerk!’ Zegt zij: ‘Nee, niet voor jou’ en ze gaat gewoon door. Dat is irritatie nummer uno. Maar er zijn nog veel meer irritaties. Als ik dan met mijn ochtendhumeur kop door huis loop, zegt ze: ‘Zo, daar komt een chagrijn aan!’ Grmblll. Ook laat ze mij overal waar ik ben schrikken. Dan staat ze achter een deur en springt dan zowat tegen mij aan. Vreselijk!
Het probleem is: mijn ouders zien niet hoe vervelend zij is! Ze geven mij overal de schuld van. Als mijn zusje vervelend is, zeg ik er meestal iets van. Soms niet op een leuke, vriendelijke toon, maar ze moet er toch echt mee ophouden. Mijn ouders horen dan alleen wat ik zeg, zodat ik gigantisch op mijn donder krijg. Ze hebben ook vaak genoeg gezegd ‘dat mijn zusje dat nooooooit zou doen’ en dat ik toch nergens tegen kan. ASCHHAHJEKSLLES VRESELIJK!
En zo zijn er nog veel meer dingen die mijn zusje allemaal flikt ^^

Vertel hier dus jouw irritaties & frustraties! Op een dag zullen wij tegen onze broertjes of zusje op kunnen! :grinning_face_with_smiling_eyes: :grinning_face_with_smiling_eyes:

Ik heb hetzelfde, maar dan met mijn oudere broer. Hij gedraagt zich meer als iemand van mijn leeftijd.
Dan zegt hij bv. dat ik niet de chips op mag eten, en nog geen seconde later pakt hij de zak en eet hem helemaal op. Als ik dan precies datzelfde zeg, worden mijn ouders boos op me omdat ik zogezegd ‘ruzie uitlok’.

Edit: Ik krijg overal de schuld van, zelfs als hij het heeft gedaan.
En ik heb 2 oudere broers, trouwens.

I feel you!! Als mijn broertje me de hele tijd loopt te treiteren, krijgen we allebei de volle lading van onze ouders, zelfs als ik niets doe. Zo frustrerend want als je er tegen in gaat ben je “brutaal”.

Deed me hieraan denken

Jamie! :bowing_man:

-

Kijk hier kan ik over meepraten. Ik heb er zelf een van 8 die er op geilt alle computers in het huis uit elkaar te schroeven en mijn spullen stuk te maken, in de trant van “Mag ik je tas lenen? Ik zal hem niet stuk maken” om mijn tas vervolgens met een gat en uitgetrokken stiksels terug te geven. Ja thanks dude.

Aw mijn zusje is 16 maar wat een rebelskut kind zeg. Ze wil zelfs op de vuist gaan met je als ze een meningsverschil niet met woorden kan winnen en ze geeft overal commentaar op ookal praat je niet met dr.

Omg dit. Ik heb een broertje van nu bijna 18 en genoeg irritants meegemaakt maar dit heeft ie niet afgeleerd in de loop der jaren… pffffff.

zusje van 6 en ik erger me kapot aan haar.
ze is nu al zo’n enorme bitch en zo arrogant.
ze reageert overal kei aggresief en arrogant op “mag ik er langs?” “Nee, ugh wat denk jij wel niet? doehoeiiii *rolt ogen*” meestal nog wel erger tho’.

en ze doet er alles aan om je te irriteren, trekt ze aan mijn haar, rent ze daarna naar mijn ouders om te zeggen dat ik zogezegd aan haar haar trok, en ze geloven haar altijd, en mij nooit. “ze is nog maar klein…” zeggen ze dan ughhh
vriendinnen willen soms zelfs niet langskomen als zij thuis is :hammer:

broertje van 13 + zusje van 16 = teveel pubergedrag in een huis…
daarnaast heb ik nog een zus van 23 en ik ben zelf 18. Met haar kan ik het gelukkig heel goed vinden haha :slightly_smiling_face:

Mijn zus van 23 is volgens mij nog erger dan jongere zusjes :’)

Precies dit! Of “we moeten allebei ophouden”…
Ik heb zelf een jonger broertje, waar ik verschrikkelijk veel van houd. Maar hij kan soms zo vervelend zijn…

dit is bij mij thuis ook het geval , oke ik zeg wel dat ik een broer heb als mensen er om vragen maar mijn broer en ik negeren elkaar ook compleet. en ik erger me meestal zo erg aan hem dat ik als hij ook maar iets zegt tegen iemand , maakt niet uit wat , gewoon automatisch al met mijn ogen rol en een of andere sarcastische kutopmerking in mijn hoofd heb en aan zijn kant is dat echt precies hetzelfde als ik iets zeg of doe

Ik moet me hier gewoon even melden :’)
Ik heb een zusje van 6 en een broertje van bijna 11.
Waar ik me het ergste aan irriteer is met de auto rijden.
Ze gedragen zich dan echt als k*t kinderen en ze zitten me de hele tijd te kloten + ruzie maken enzo
Dus dan wordt ik GEK.
ik heb nog veel meer ergenissen…

OMG mijn broertje van drie jaar jonger laat me altijd schrikken. gewoon altijd. het is zoooo zwaar kut. en iedereen zit zo van oh hij is zo schattig en lief en dat zit ik echt zo van omg neee zie het nou eens het is een irritant klein mormeltje. ugh en mijn ouders zeggen er ook nooit iets van

Heb ook een broertje van 19 en vroeger was het ook altijd zo dat ik ooooveral de schuld van kreeg, zo bloed irritant :’) Toen we kleiner waren gooide ik hem altijd op de grond, maar nu is hij een kop groter dan ik en doet hij het dus bij mij of hij houdt me vast dat ik niet weg kan. Toen ik dat vroeger deed ging m’n moeder hem gelijk ‘redden’ en bij mij laat ze het gewoon :’’’) Volgens mij heeft ze dat zelf niet eens door. Sowieso doet ze altijd beschermender bij hem.
En ik vind het facking dom dat hij op een gegeven moment mee is gaan lopen met vrienden en ook is gaan roken enzo =_= En dat hij een tijd z’n school heeft zitten verneuken en dat m’n ouders dan nooit straf gaven terwijl ik in zo’n situatie allang huisarrest had ofzo.
Vroeger hadden we zowat elke dag wel oorlog, maar sinds we daar overheen zijn kunnen we eigenlijk vet goed met elkaar.

Broer van 22, kan ik prima mee door een deur.
Zusje van 15 is een ander verhaal. Ze is vervelend en echt een vreselijke rot-rebels-kut-puber-kind. Ze weet al zooooo goed wat slecht en goed voor haar is. Ze weet alles beterrrrrr en zuchttttttt. Ook heel ondankbaar en niks uitvoeren. Ik kan nog wel even doorgaan :’)

Mijn broertje van 16 is een weekend weg, heeeeerlijk rustig thuis!

Mijn zusje van 13 is al 4/5 weken haar borstel kwijt. En nu kwam ze er gisteren mee aan dat het mijn schuld is omdat ik dat ding gebruikt zou hebben. Ja dit heb ik maar dan spreken we over Mei ergens. :grinning_face_with_smiling_eyes: