Het officiële 'ik ben verliefd op m'n beste vriend' topic

Hey meiden,

Zoals jullie al kunnen raden ben ik verliefd op m’n beste vriend, en ik heb zo’n vaag vermoeden dat ik niet de enige ben. Het leek mij dus wel leuk en handig om hier een topic over te openen, zodat we elkaar kunnen helpen met het maken van beslissingen (wel vertellen, niet vertellen… Dilemma, het is zo’n lastige situatie) en ervaringen kunnen delen.
Hopelijk vinden jullie dit ook een handig topic!!

X

Ik zal dan ook maar als eerste m’n verhaal vertellen.
Ik heb m’n beste vriend ongeveer anderhalf jaar geleden leren kennen en in die tijd hebben we heel veel samen meegemaakt (overlijden van een klasgenoot, lastige relaties enz) en ik merk gewoon dat ik met hem overal over kan praten en dat hij mij begrijpt en dat ik een van de weinige ben die ziet hoe onzeker hij eigenlijk is. Ongeveer 5 maanden geleden kwam bij mij het besef van ‘hé, eigenlijk vind ik hem misschien wel leuker dan ik dacht!’ Maar ik vind het zoooo moeilijk om te beslissen of ik het wel of niet tegen hem zal zeggen. Soms krijg ik van die signalen dat ik denk dat hij mij leuk vind (we gingen als vrienden maar de kermis en hij betaalde alles voor me, subtiele post its waar super, cute en love op staat, extra lange knuffels, hij laat mij gewoon met m’n hoofd op z’n schouder liggen tijdens mijn verjaardagsfeestje) En andere keren zegt ie weer dat hij geen vriendin wil. Maar ik ben ook zoooo bang om hem kwijt te raken als hij niet hetzelfde voelt… Het leven is moeilijk…

^^
Lastig… Ik zou hem wat subtiele hints geven dat je hem wel ziet zitten als meer dan vrienden. Dan kom je er vanzelf wel achter of het wederzijds is of niet… Maar als je echt een hele goede vriendschap hebt, denk ik niet dat je hem kwijt zult raken als vriend, eerlijkgezegd. Maarja, dat denk ik hahah :’)

Succes ermee!

Ik zit wel met een vergelijkbaar probleem, alleen zijn we al 6 jaar beste vrienden… :flushed: Mijn vriend(inn)en zien het helemaal voor zich, hopelijk hij ook haha! ik krijg soms wel het idee dat hij er ook zo over denkt, soms juist weer niet… Beetje vaag allemaal, maar ik zie wel. :wink:

same here.

ugh I hate my feelings. :rage:

Ik wás verliefd op mijn beste vriend, en dat was ook wederzijds. We gingen soms afspreken, gamen of gewoon de hele tijd op de bank/het bed chillen. Er was wel iets tussen ons maar niks officieels. Ik denk dat als we officieel hadden gekregen dat het toch niet uit had kunnen pakken, we pasten gewoon niet bij elkaar op die manier.

Tijdens ons ‘gescharrel’ ging ik op vakantie en toen ontmoette ik mijn nu ex-vriend. Ik heb toen met mijn beste vriend gepraat dat het niks zou worden omdat ik iemand anders had (ja het was lullig maar ik voelde mee voor die ander) en nu praten we nog heel soms met elkaar. Het is jammer dat de vriendschap totaal niet meer zo is als eerst, maar ik ben toch wel blij dat we het allebei niet voor elkaar hebben achter gehouden.

Dit is trouwens niet om iemand ook maar te ontmoedigen, in veel gevallen werkt het wél, maar je moet je er wel op voorbereiden dat het ook niet goed kan uitpakken.

Geef hem wat hints, flirt misschien wat met hem, zelf zou ik het pas vertellen als ik een vermoede zou hebben dat het wederzijds zou zijn. Als je het verteld, moet je wel beseffen dat dit niet wederzijds hoeft te zijn