het officiele House of night topic

http://www.voorleesboeken.be/images/boeken/9789089681201.jpg

http://kinderboeken.blog.nl/files/2010/06/Verraden-Cast-195x300.jpg

Zoey is een doodgewoon tienermeisje met een moeder die niet erg in haar dochter geïnteresseerd is, een moeilijke stief-vader en een broer en een zus met die ze allebei niet goed kan opschieten. Haar enige toevluchtsoord is haar school en haar vrienden, maar daaraan komt onmiddelijk een eind aan als Zoey wordt met het merkteken van de halve maan wordt gemarkeerd als “Verkozen”.

In het boek leven mensen en vampieren naast elkaar en worden de vampieren verkozen om tot de cirkel van andere vampieren te mogen toetreden. Voordat ze echter volledig vampier zijn, moeten ze eerst een vampierschool van vier jaar afleggen maar hier zit een risico aan, het lichaam van de uitverkorene kan de verandering tot vampier niet aan en de uitverkorene dood gaat.

Maar Zoey is niet alleen verkozen, ze wordt ook nog door de vampiergodin hoogstpersoonlijk speciaal begaafd . De andere halfwassen vampieren bekijken de nieuwkomer daarom met grote nieuwgierigheid en iedereen, Zoey inbegrepen, vraagt zich af welke krachten of talenten zich achter het extra speciale merkteken op Zoey’s voorhoofd verbergd. De hogepriesteres Neferet besluit Zoey’s mentrix te worden en neemt Zoey onder haar hoede en het meisje vindt al snel aansluiting bij de op zeer op elkaar llijkende Erin en Shaunee (die de Tweeling genoemd worden), Damien, die homo is, en de vrolijke Stevie Rae.
Maar een meisje uit een hogere klas,die zich zelf Aphrodite noemt, zich als de baas beschouwt van alle halfwassenen en zelf leidster is van de veel geprezen club der Duistere Dochters, heeft het snel gemunt op de nieuwkomer. Aphrodite grijpt elke gelegenheid aan om Zoey belachtelijk te maken. Als haar ex-vriendje ook nog interesse toont voor Zoey, begint het spel van intimidatie en krachmetingen pas echt goed en bij twee aankomende vampierinnen begiftigd met speciale krachten kan zoiets nogal sterke vormen aannemen.

“Verkozen” is het eerste boek van een hele reeks waarvan deel twee in juni 2010 in Nederlands is uitgekomen. Er zijn al 8 boeken geschreven van de serie en deel 3 verschijnd in mei 2011.
De 8 boeken:
Verkozen - Marked
Verraden - Betrayed
Uitverkoren - Chosen
Untamed
Hunted
Tempted
Burned
Awakened

Ik ben fan van die boeken <3 Echt zo goed geschreven en zeer verslavend. Ik heb pas nog ‘Untamed’ uitgelezen (ik lees alles in het Engels).

ik lees nou chosen. geleend van een vriendin maar je moet ze heel goedkoop kunnen kopen op amazone.com?
ik kan alleen niet echt super goedkope vinden

Ik ga in de boekenwinkel zien of ze uitverkoren al binnen hebben, ik ben te lui om ze in het engels te gaan lezen xP

inmiddels heb ik ze besteld via amazone, maaar ik mag ook deel 4 nog van mn vriendin lezen
alleen ik had op wikipedia gelezen hoe het verhaal ging,
zo dom nu weet ik al een best wel stuk ;(