Het officiële house muziek topic.

Zo ver ik weet bestaat er nog niet iets als dit topic. Als ik het mis heb, mag hier een slotje op.

Het officiële House topic.
De muziekstroming house is ontstaan in het eind van de jaren 70. De housemuziek die toen gemaakt werd lijkt niet echt op de latere house. In 1983 Ontstaat langzaam de vorm van housemuziek waarin het bekend werd. In Chicago begonnen verschillende dj’s met het draaien van housemuziek in een club genaamd warehouse. De naam van de housemuziek komt ook van de warehouse. In de zomer van 1987 slaat de housemuziek ook over naar Europa. Als eerste van Ibiza naar Engeland.
Daarna word de rest van Europa ook snel besmet met het ‘house virus’. Door de populariteit van de housemuziek ontstonden er al snel verschillende stromingen in house.
De rustigere vormen van house: Clubhouse en Deep house, zijn afgeleid van de house uit Chicago en New York.
Dan is er nog de meer commerciële stroming, genaamd hiphouse, dit is de voorloper van eurodance. Een aansprekende ‘tune’ waarbij een zangeres of zanger het refrein inzingt. Tegenwoordig word deze Eurodance ook wel gewoon dance muziek genoemd. Tot de hardere vormen van house behoren de stromingen Acid house en New beat. Deze zijn overgewaaid uit Belgie.

http://8tracks.imgix.net/i/000/805/227/tumblr_mdhu2uyF3E1r5sdajo1_1280-5042.jpg?fm=jpg&q=65&w=1024&h=1024&fit=max

Subgenres
Electro House
Progressive House
Big Room House
Deephouse
Melodic House
Acid house
Clubhouse
Fidget House
Garage (house)
Ghettotech
Hardhouse
Hiphouse

Bekende festival’s/feesten
Electric Daisy Carnval (EDC) - US
Tomorrowland - Europa
Ultra Music Festival - US
Tomorrowworld - US
Mysteryland - Europa
Sensation - Europa

Als je nog iets toe te voegen hebt aan de beginpost, meld het even :slightly_smiling_face:

Upje

Up

haha, ooo, ik dacht even dat het over House, de dokter, ging! in house, de muziek, ligt mijn interesse niet echt. Soort van upje dus.

Ik was gelijk heel enthousiast omdat ik dacht dat het over House MD ging :c
Maar als in de muziek vind ik het persoonlijk niks, dus dit is ook maar een upje dan.

Misschien moet je er even house muziek van maken, in de titel :wink:

Zal ik doen haha :slightly_smiling_face:

Upje

Up

-weg-