het officiële hoe-raak-ik-met-hem-aan-de-praat-topic

Hee meiden!
Ik denk dat iedereen wel heeft gemerkt dat er dagelijks een stuk of 2/3 topics worden aangemaakt met de vraag hoe ze met een jongen in contact moeten komen of laten merken dat ze diegene leuk vinden.
Het leek mij handiger om dit in een groot topic te plaatsen omdat veel meiden met hetzelfde probleem zitten en op deze manier dus de tips voor andere girlsceners ook kunnen gebruiken voor hun crush.
Dus dames, Brand maar los!

Een paar algemene vragen:

Er zit een leuke jongen bij mij op school maar ik durf geen hoi te zeggen, wat nu?
Als je écht contact wilt, dan zal je toch actie moeten ondernemen! Doe dit onder andere door hem subtiel aan te kijken en te lachen. Daarna kan je ‘hoi’ zeggen als je hem ziet. Wat ook een makkelijke manier is om in contact te komen met iemand is facebook of hyves. Door foto’s te liken of hem een berichtje te sturen weet hij dat je geïnteresseerd bent!

Mijn vriendin kent een hele leuke jongen, ik ken hem niet maar wil graag met hem in contact komen!
Zeg gewoon tegen je vriendin dat hij je wel een leuke jongen lijkt, of ze jou eens voor wilt stellen aan hem! Onwaarschijnlijk dat ze weigert! Doet ze dit wel, stuur die jongen dan een berichtje met de tekst dat je een vriendin van haar bent en dat je hem zo leuk vond lijken. Sowieso dat je zijn aandacht hebt!

Ik praat al een tijdje met een jongen, maar ik heb het gevoel alsof ik gefriendzoned word, wat nu?
Probeer op een subtiele manier duidelijk te maken dat je hem niet alleen als vriend ziet, doe dit door middel van wat flirterige berichtjes. Wanneer dit nog niet duidelijk is, is het het beste om het gewoon duidelijk te zeggen!

Ik heb een jongen ontmoet met uitgaan die ik wel leuk vind, maar vervolgens heeft hij geen contact met mij opgenomen, als ik toch graag contact met hem wil; wat nu?
Stuur hem op twitter of facebook een berichtje, gewoon wat hij van de avond vond. Als hij positief reageert, kan je meer met hem praten en/of vragen of hij het een keertje over wilt doen! Als hij negatief reageert, vraag dan waarom. Is het meningloos, probeer dan achter zijn mening te komen!

En meiden onthou dit goed: Niet geschoten is altijd mis

Goede tips, maar wel heel erg makkelijk gezegd voor de verlegen muisjes onder ons (incluis moi). Vaak is lachen al lastig, zeker als hij in een groep staat en je ‘het risico’ loopt dat zijn vrienden ook naar je gaan kijken. Al besef ik me dat er nu toch wel actie in de tent moet gaan komen, na zo’n vier maanden.

Kijk, ik begrijp dat het moeilijk is hoor! Maar als je een topic aanmaakt, zal je niet veel andere reacties krijgen, want ik denk niet dat er een andere manier is om met hem in contact te komen!

up :slightly_smiling_face:

Er zit bij mij op school een super knappe jongen hij zit 1 klas hoger dan mij. Maar ik wil heel graag met hem aan de praat raken! Alleen als het om jongens gaat ben ik egt een watje! Ik weet zijn naam wel van een vriendin want haar broer zit bij hem in de klas, maar ze zijn geen vrienden ofzo. Ik heb hem wel gevonden op Twitter maar ik durf hem niet te followe want dan gaat hij vast vragen wie ik ben en waarom ik hem follow.

What 2 do???

Mijn vriendin kent een jongen bij haar op het zwemmen, en nja, hij is wel leuk! En ze is al altijd bezig: “Ik vind jullie bij elkaar passen!” Maar ik wijs dat altijd af. En eigenlijk lijkt het me toch wel leuk, om meer met hem te praten zeg maar, al is het maar gewoon even een flirt (oke dit komt misschien hoerig over, niet de bedoeling haha)

Maar hoe kan ik nu zorgen dat ze toch doorgaat met “koppelen”?

Hmm, je kan hem toch gaan followen en dan afwachten wat hij zegt/doet of je kan op school proberen contact te maken door gewoon naar hem te lachen, oogcontact aan te gaan en na een tijdje hoi te zeggen!

Maar als je het wilt, waarom wijs je het dan af :grinning:
Ik zou gewoon tegen je vriendin zeggen dat je het inderdaad een leuke jongen vind en dat je het leuk zou vinden als ze jullie in contact wilt brengen!

-

Dit dit dit dit dit!!!

Bij mij heeft er nog nooit iemand gevraagd waarom ik diegene ben gaan followen of diegene op facebook heb toegevoegd hoor. Follow hem gewoon, het is maar internet. Misschien merkt hij het op. Wacht even. Misschien volgt hij je wel terug.

Het is je vriendin, je kunt haar vast wel vertellen dat je die jongen stiekem toch wel een beetje ziet zitten maar misschien niet zo goed weet hoe je je moet gedragen bij hem in de buurt, zij weet dan vast ook wel hoe laat het is!

Handig! Ik zit er op dit moment zelf niet mee, maar deze vraag schoot me tebinnen toen ik de beginpost las:

Ik heb een jongen ontmoet met uitgaan die ik wel leuk vind, maar vervolgens heeft hij geen contact met mij opgenomen, als ik toch graag contact met hem wil; wat nu?

Haha, dat heb ik al zo vaak gedaan, en dat loopt altijd op niets uit XD
Dus eigenlijk heb ik het daar een beetje mee gehad :hammer:

Maar op dit moment vind ik niemand leuk dus dat scheelt weer :slightly_smiling_face:

Heb al sinds het begin van het schooljaar steeds half oogcontact met een jongen, telkens als 1 van ons kijkt, kijkt de ander snel weg :’). Het is zelfs vriendinnen opgevallen dat hij ‘steeds kijkt’. Maar weet echt niks van hem, ben van de week pas achter z’n naam gekomen haha. Ben toch wel benieuw wie van ons als eerst actie onderneemt, maar daar ben ik toch echt te bang voor en hij denk ik dus ook.

Begin eens met een keertje niet weg te kijken! Dan ziet hij dat je écht interesse hebt haha! Ik zou hem gewoon opzoeken op facebook of twitter en hem toevoegen. het is duidelijk dat hij het wel ziet zitten!

Heb hem zojuist toegevoegd; nog zonder resultaat.

Geduld is een schone zaak :slightly_smiling_face:
Het is al best laat, misschien slaapt hij al of kijkt hij tv oid. Wees niet te zenuwachtig!

Haha was al om 8 uur! En je krijgt ook een melding op je mobiel haha.
Ik ben nu eenmaal een ongeduldig persoon.

Ik ken het hoor! Ik zit aaltijd om de minuut op mijn mobiel te kijken als ik een antwoord wil haha :’)
laat je het weten als/of hij je accepteert?

Ja ik wordt er helemaal gek van haha. Ik zal het laten weten!