het officiele eenwielertopic voor alle tips en trics

hee

ik heb sinds kort een eenwieler gekocht, en dacht ; misschien kunnen we hier elkaar tips en trics geven ?

ook wil ik van het beeld af dat eenwieleren voor kleuters is, of voor clowns. bij mij in het hof zijn er meiden van 10-20 die eenwieleren, dus het is niet raar als je het doet op deze leeftijd

ik hoop dat veel mensen hier plezier van hebben :slightly_smiling_face:

geen haat aub

Wat leuk! Ik doe het ook al lang , is makkelijk om mee op vakantie te nemen en even snel naar de campingwinkel te gaan haha.

Ah gaaf! Vroeger kon ik dat zo goed, maar nu zou ik er denk ik meteen vanaf vallen haha. Maar met even oefenen lukt het vast weer!

hahaha okee ^
hebben jullie nog tips over hoe je het langst kan fietsen zonder om te vallen ?
als ik fiets ga ik opeens heel snel, en dan val ik om…

Eerst beginnen langs een wand rustig te eenwieleren en steeds een stukje verder gaan zonder de wand aan te raken :slightly_smiling_face:

Het is vooral dat je je balans moet vinden zodra je die eenmaal hebt kun je eindeloos door blijven fietsen!
ik heb dit zoveel gedaan haha. ik heb mn eenwieler nog steeds maar hij staat al een tijdje stil verstopt in de garage :slightly_smiling_face:

Aaah dat heb ik ook een tijd gedaan haha. Eerst kon ik het écht niet en opeens lukte het wel en ging het perfect. Echt heel vreemd, maar je moet even een bepaald trucje doorhebben ofzo. Wat mij ook wel hielp is om je gewicht op het zadel te houden en niet op de trappers, rijdt een stuk minder krampachtig.