Het officiële anime/manga topic

Ik open dit topic omdat ik in de zoekfunctie naar 20000 topics word doorgelinkt en ik gewoon niet weet in welke in moet reageren, dus dan maar een officiële.
(Mag dit, mods?)

Even een korte uitleg;

Wat is anime?

Anime (afkomstig van animatie) zijn de Japanse tekenfilms.
Anime is vaak te herkennen aan de grote ogen, het haar, het lichaam en de details.

Wat is manga?

Manga zijn de Japanse stripboeken en vaak ook te herkennen aan de grote ogen, details enz.

Nou post hier leuke plaatjes, vertel wat je kijkt/leest en have fun!

Daarom ^^

volgens mij was er ooit al een anime topic, maar die gaan volgens mij snel dood :'D

binnenkort abunai <3

Ik ga in de herfstvakantie naar Japan, kan ik allemaal pruldingen kopen van mijn favoriete anime en manga :'D

Ik vind zelf Inuyasha de leukste anime, en ik vind trouwens manga boekjes van Inuyasha ook wel heel leuk!

Doe mij maar K-on!

Mag ik trouwens vragen welke anime jullie voor het eerst keken?

Mijn eerste… even goed nadenken. Pokémon natuurlijk! :metal:
Maar mijn favoriet (ik kijk nu al heel lang geen anime meer) is Chobits.

Mijn eerste anime was ook Pokémon!
Nu kijk ik Spirited Away (ook al heb ik hem gisteren ook gekeken) :3

Mew mew Tokyo

Keek ik als eerst.
Van die meisjes die transformeren in van die figuren die je red tegen demonen, typisch Japans.

Die film had ik ook gekeken, hij is echt vaag, maar toch leuk!

Hatsune Miku vind ik ook helemaal geweldig!

^Kikyo van Inuyasha

Die heb ik ook heel vaak gezien, echt een leuke film

hmm eerste anime die ik volgde was naruto :pensive:
nu lees ik eignelijk alleen nog maar manga
-Yumekui Merry
-Naruto
-Deadman Wonderland
-D. Gray Man
-Crepuscule (Koreaans)
-Pandora Hearts
-DN Angel
-Neon Genesis Evangelion

en wat animes
-Black Rock Shooter
-Mahou Shoujo Madoka Magica

jaa dat was t atm wel XD

jammer dat dit topic een beetje dood is gegaan :frowning_face:. Maar ik wilde toch wat meedelen wat in me op kwam :slightly_smiling_face:

Ooit toen ik negen was ofzo keek ik een keer een anime film die op tv was, en wat vond ik die film eng! Snap ook niet waarom. Ik was vergeten hoe die heette, maar nu kwam ik hem dus tegen op dit topic! Het was namelijk spirited away :slightly_smiling_face: haha .

Ik kijk niet echt anime maar ik hou van manga tekenen en ik vind die plaatjes zo leuk :slightly_smiling_face:

Ik kijk soms anime, als ik in zo´n bui zit haha. Ik heb niet heel veel anime gekeken. Maar dit zijn een aantal die ik echt goed vond:

• death note
  • monster
  • code geass
  • darker than black

Wat minder maar nog steeds leuk:

• higashi no eden

Ik was durarara!! aan het kijken maar ben halverwege afgehaakt bij aflevering 6 ofzo.Is het de moeite waard om het nog verder te kijken of blijft het hetzelfde na aflevering 6? Zelfde geld voor Cowboy Bebop; ben na de eerste aflevering al afgehaakt terwijl het wel goed schijn te zijn.

Weten jullie verder nog leuke animes die echt de moeite waard zijn om te kijken?