Het Nieuws van de Dag topic.

Aangezien er een aantal topic’s zijn gemaakt over nieuwsberichten, ik dat zelf wel interessant vond om over te discussieren, maar die helaas gesloten werden, omdat het onnodig was om voor elk nieuwsbericht een topic te maken.
En er vaak in het 'wtf moment van de dag of in het wwjneek nieuwsberichten worden gepost waarop wat Girlscener’s reageren.

Hier het Nieuws van de dag topic.

Het is dus én een discussie topic én een hou-mij-op-de-hoogte-over-wat-er-in-de-wereld-gebeurt-topic. Als dit nu nog steeds onnodig is, mijn excuses. Dan kan hij gesloten worden (:

Ik vind het een heel goed idee. Is ook overzichtelijker dan allemaal verschillende kleine topics.

Leuk topic!!! Ik wilde dit ook ooit aanmaken, dus ik vind dat ie moet blijven! :slightly_smiling_face:

Vandaag vind ik dat van Haren wel hét nieuws, die vernielingen :flushed:

‘Bij langdurige zorg meer zelf betalen’
DEN HAAG - Ouderen en anderen die langdurige zorg nodig hebben, zouden de kosten voor huisvesting, welzijn en voedsel zelf moeten betalen, ook als ze in een instelling wonen.
Dat staat in een voorlopig advies van een commissie van de Sociaal-Economische Raad (SER).
De AWBZ, een verplichte collectieve verzekering tegen kosten van onverzekerbare medische risico’s en langdurige zorg, moet zich beperken tot de kosten van de zorg zelf.

Het ontwerpadvies, dat zondag is gepubliceerd, wordt versneld uitgebracht in verband met de kabinetsformatie. De commissie doet daarin ook andere voorstellen om de zorg betaalbaar, toegankelijk en van goede kwaliteit te kunnen houden.

Wat vinden jullie hiervan?

Ik vind dat echt belachelijk. Mensen kunnen de zorg nu al amper betalen. Je lost er niks mee op. Wel gaan mensen door dit soort regels niet meer naar de dokter. En ouderen die blijven dan thuis wonen terwijl het eigenlijk al niet meer kan. Met alle gevolgen vandien.

Helemaal mee eens.

Die mensen kunnen er niks aan doen dat ze langdurig ziek zijn.

Leuk topic (: goed idee !
ik lees mee

Ze willen ook een Project X in België.
ZUCHT

Dat was een feest in Nederland in Haren, er was een meisje die wilde een feestje geven en iedereen kon dat lezen dus ergens eind september was er een gigantische chaos in Haren door dat feest en er zijn allemaal dingen vernield. Dat werd dan Project X Haren ofzo genoemd en nu willen steeds meer mensen dat doen :")

Die bioscoopfilm heet zo, Project X, en het gaat over een feest dat uit de hand loopt omdat de vriend van de jongen die jarig is een ontzettende douchebag is en alles wat los en vast zit uitnodigt.
En schijnbaar vinden het mensen het leuk om dit na te doen.

Maar ontopic: de langstudeerboete is waarschijnlijk van de baan!
Alleen het leenstelsel komt ervoor in de plaats waarschijnlijk. Kwestie van afwachten :confused:

Project X feesten, meer overrated dan gangnam style.

Wel echt raar dat 1 miljard gebruikers nu actief op facebook zijn, terwijl een deel van de wereld nog niet eens schoon stromend drinkwater of sanitaire voorzieningen hebben.

Ik vind het idioot. Hogeropgeleiden worden al in het voordeel gesteld, wat ik al niet goed vind. Ik ben van mening dat gewoon iedereen moet meebetalen over iets zoals zorg en scholing, allemaal even veel. Als iedereen het doet is er ook niks te klagen. Door uitzonderingen wordt het juist oneerlijk en word je afgestraft omdat je iets hebt geërfd of je ouders waren te ego om wel alcohol te drinken of drugs te gebruiken. Ik snap best dat ze vinden dat zorg onbetaalbaar wordt, maar is je gezondheid niet het aller belangrijkste? Ik wil er gerust de helft van mijn loon voor inleveren als ik een normaal leven kan leiden, of een ander mee kan ondersteunen. We vinden luxe tegenwoordig veel belangrijker en het is toch idioot dat dat ten koste gaat van de zorg? Het geld hebben de meesten echt wel. En wie dat niet heeft, is meestal de groep die ziek is. Maak het gat nu niet groter…

Oke! Dit topic vind ik wel handig aangezien ik geen nieuws op TV/Nu.nl etc kijk! Dus hier wordt vanaf nu aan interessante nieuwtjes vermeld? :slightly_smiling_face:

http://4nieuws.be/show.php?key=423915&titel=Zweeds%20meisje%20getuigt%20in%20veelbekeken%20video%20over%20verkrachting

Triest dat ze als het ware wordt ‘gedwongen’ om de waarheid te moeten vertellen omdat haar omgeving aannames maakt. Bah.

Wat ontzettend sneu… pas 14 jaar… :’( Hopelijk gaat het wat beter met haar na het filmpje.

Precies dit.

NS die muziek luisteren verbied in de trein.
Is het verantwoord om mensen te verbieden muziek te luisteren terwijl daar een ander geen last van heeft. Ja, er bestaan domme koeien die hun muziek erg hard hebben staan waardoor de hele coupe mee kan luisteren, deze verdienen zeker een waarschuwing, maar is het dan verantwoord om de rest ook te straffen hierom?

Ik weet overigens niet of dit echt waar is of dat het een ‘‘roddel’’ is. Maar ik las er vandaag een artikel over.

Wat moet ik dan doen als ik in de trein zit XD?

Voor je uit staren, vooral NIET praten met degene die bij je zit want anders ben je 50euro armer vanwege geluidsoverlast