Het niet weten..

Tja oke
Uhh, ik heb een vriendje, nu ongeveer 7 maanden en we zijn allebei 14 jaar. En ik merk toch dat we steeds wat verder gaan. Zo heeft hij me meerdere keren gevingerd. Hij vroeg dus laatst of ik seks met hem wilde. Oke, aan de ene kant heel graag want tja, ik hou echt heel veel van hem, dat zou dan de eerste keer zijn voor ons allebei en ik zou dat graag met hem doen.
Alleen dan zit ik met een paar dingetjes die me tegenhouden, niemand wil op zijn 14e zwanger worden. Oke, kan verholpen worden met de pil (dit doe ik liever niet, ik kies liever voor een ander conceptiemiddel maar gewoon als voorbeeld) en bijvoorbeeld een condoom. Zo veilig mogelijk.
En aan de andere kant, ik wil later niet zeggen dat ik op mijn 14e al ben ontmaagd. Terwijl ik het nu dus wel graag wil…
Over 4 maanden wordt ik 15 maar ben zo in de war. Het zijn kleine dingetjes maar toch?

Zou ik jullie mening mogen hebben?

Ps. Ik vind het heel moeilijk om over dit soort dingen te praten, ik heb echt een gevoel van schaamte zeg maar…

Doe het pas als je jezelf er écht goed bij voelt, en dat doe je nu dus blijkbaar nog niet anders twijfel je niet zo.
Je hebt je hele leven nog om seks te hebben dus doe gewoon lekker rustig aan (:

Whaha ja ik snap dat mensen dat meestal als eerste zeggen. Maar ik wil het echt! Maar vinden jullie 14 te jong. Alhoewel, 4 maanden wachten om te kunnen zeggen dat ik op mijn 15e ontmaagd ben (klinkt zooo slecht dit…) is ook niet slecht.

Ik denk dat je moet stoppen naar je leeftijd te kijken en dit los te laten, de een is er gewoon sneller bij als een ander en 14 is niet zo erg jong. Maar doe het enkel wanneer je er zelf volledig van bent overtuigd want anders krijg je er misschien spijt van en dat neem je natuurlijk niet terug. Praat er voldoende over met je vriend, dat is echt enorm belangrijk, hij zal je gerust kunnen stellen en zo weet je meteen waar je niet of wel aan toe bent.
Het is wel goed dat je goed nadenkt over anticonceptie maar als je je goed laat informeren hoeft het geen probleem te zijn en zal je niet zwanger geraken.

Ik heb niets tegen seks, ik denk inderdaad dat we maar even over moeten praten. Ik weet echt niet of ik nou moet wachten of niet…

Eerst maar even naar zijn mening luisteren.

Ja, vaak worden mensen op leeftijd beoordeeld als het gaat om ‘de eerste keer’. Jij bent nu 14 en hebt een relatie met een jongen waarmee je graag verder wilt. Als ik je zo hoor voel je je vertrouwd bij hem. Ik ben op mijn 17e ontmaagd door mijn eerste ‘echte’ vriend, en heb daar geen spijt van. Maar als ik dat met mijn vriendje op mijn 14e had gedaan had ik daar wel spijt van gehad omdat ik voor hem niet zoveel voelde. Zo zie je maar dat leeftijd niet echt een rol speelt, het gaat erom dat je je vertrouwd voelt bij iemand, dat je er zelf klaar voor bent.
Laat je alsjeblieft niet tegenhouden door wat andere mensen vinden, maar doe waar jij (en je vriend) je goed bij voelt.

Dankje, en dan nog een probleem. Het oudergedeelte, mijn moeder maakte net de opmerking toen ze zag dat ik een andere onderbroek aan had getrokken van: ‘Die krijgt hij toch niet te zien, anders zwaait er wat!’

Dat word een probleem…

Huh :’) Hoe weet je moeder wat voor onderbroek je aan hebt, en was het zo’n pikante dan? Mijn moeder bemoeit zich niet met mijn ondergoed hoor haha.

Je twijfelt…anders zou je onze hulp niet inroepen. Niet doen dus. Bij twijfel niet doen.

En daarbij, zou ik wel de pil gaan slikken als het zover is. Doe het dubbel veilig: condoom + pil :wink:

Ja maar ze twijfelt meer over de meningen van anderen…

niet luisteren naar andere en doen waar je jezelf goed bij voelt. Je hebt al 7 maanden wat en je bent verstandig want je denkt erover na. Zolang het nu goed voelt krijg je daar later geen spijt van denk ik!

Inderdaad, niet naar anderen luisteren en het gewoon doen als jíj je er goed bij voelt.

Ik ben 15 jaar, en heb nu al 3 maanden een vriendje. :wink:
Ik zei tegen hem, ik ben nog niet klaar voor seks en wil zo lang wachten tot ik voel dat ik er klaar voor ben. Waar hij op zei: ‘’ Is goed meisje van me, in die tussen tijd kunnen we ook andere leuke dingen doen’’
En jahoor de 2e x dat ik bij hem sliep * Toen hadden we net een maand* toen had ik seks met hem :flushed: Van knuffelen en zoenen kwam het een en het ander :hugs:
Dus geloof me je voelt zelf of je er aan toe bent x
Kusjes x

Whaha, nee ze bemoeide zich er niet mee maar het viel haar gewoon op dat ik een andere aanhad. 'k had nog geen broek aan… :cold_sweat:

Mijn mening: doe het als je voelt dat je er helemaal klaar voor bent x

Als je twijfelt zou ik het niet doen en ik zou er met hem over praten, over hoe je je voelt.
Trek je er zeker niks van aan wat andere denken. Beter ontmaagd op je 14 door iemand waar je je echt goed voelde dan op je 20 tegen je zin.

Helemaal mee eens!

Je moet nooit dingen wel/niet doen omdat je bang bent voor de mening van anderen, dat ten eerste.

En ten tweede, als je echt van hem houdt en hij ook van jou dan hoeft het echt niet persee morgen seks te hebben? Dan zijn jullie dus over een maand, een half jaar en ook zeker nog over een jaar wel bij elkaar, doe het gewoon rustig aan.

Als het gebeurd gebeurd het en anders nog lekker even niet.
Vind het sowieso een beetje vreemd dat mensen ‘afspreken’ om seks te hebben, zoiets gebeurd gewoon?

Je moet doen wat je zelf wilt en je echt niks aantrekken van meningen van anderen.

Ik was zelf ook 14 en heb er nooit spijt van gehad omdat ik echt van die jongen hield en ik me er op dat moment goed bij voelde. En sowieso, waarom zou je er spijt van krijgen? Als het nu goed voelt dan is dat toch gewoon zo…

Weet ik, maar het kwam ter sprake en ik wil wel weten wat ik wil mocht het onverwacht gebeuren. Maar je hebt wel gelijk.