Het natuurlijke, vegan en dierproefvrij cosmetica topic

Hallo lieve meiden,

Sinds een tijdje ben ik bezig met mijn persoonlijke verzorging een update te geven. Ik probeer nu steeds minder chemicaliën (SLS, SLES, parabenen, siliconen, aluminium etc.) te gebruiken in onder andere mijn haarverzorging, gezichtsverzorging en lichaamsverzorging. Ook is het altijd een pluspunt als iets dierproefvrij of vegan is. Het leek me goed om een algemeen topic te openen zodat meiden hier terecht kunnen voor het delen van tips over dit onderwerp.

Wie is hier nog meer geïnteresseerd in en hebben jullie tips qua producten en het gebruik daar van?

Nuttige sites en blogs (met oa een lijst met dierproefvrije merken):

http://lawsoflife.nl

Webshops:
http://beautydrogist.nl

Lush! Dierproefvrije, vegatarische en veganistische producten. Ik ben echt helemaal fan.

Ja, Lush is zeker een goed merk! Vind het soms nog wel prijzig voor het product wat je er voor krijgt maar als je jezelf wilt pamperen is het zeker een goed merk.

Ik heb niks maar ik wil denk ik overstappen naar Dr. Hauschka Rozencreme light

Die vind ik ook al een hele tijd interessant om uit te proberen.

Pure Soap: http://www.puresoap.nl/

Lieve eigenaar ook, fijne service en lekkere productjes. Ze heeft het er niet expliciet bij staan maar niet getest op dieren en geloof ook en groot deel of zelfs alles vegan (alleen plantaardige oliën).

bedankt voor de tip!

Ik heb al mijn cosmetica en verzorgingsproducten al dierproefvrij, nu ga ik de overstap maken naar vegan. Of het ook natuurlijk is let ik dan weer niet op om eerlijk te zijn.

Tip: de styletone beautybox! Ook allemaal cruelty free (en ik dacht ook bijna allemaal vegan? zal ik ff moeten checken) prodructen die zooo goed werken en ahh ik hou van die box.

^Op hun website kan ik niks vinden over vegan.

Leuk topic! Dit zijn misschien ook nog fijne blogs voor in de lijst:

http://lawsoflife.nl

Oeh, ik zal ze er bij zetten!

hmm… alleen cruelty free denk ik dan

Ik ben nu sinds een jaar helemaal dierproefvrij, ik heb de stap in 1x gemaakt (alles weggooit en opnieuw gekocht) ipv in stapjes.

Ook hier een Lush liefhebber, maar ik kan niet tegen alle producten en aangezien ik een grootverbruiker ben is het prijzig… dus daarom yay voor Therme en Yes to. Bij de bodyshop wegblijven vind ik wel moeilijk, prijs/hoeveelheid verhouding is beter dan bij Lush, maar niet dpv helaas. Vegan ben ik niet, want Burts Bees fan. Ik koop wel veel minder als voorheen, geen idee waarom.

Ik vind het echt zonde van het geld om gelijk alles weg te gooien. Je hebt het toch al gekocht en voor de dieren maakt het dan niet echt veel meer uit. En ik ben nog een beetje aan het zoeken van wat ik wel en niet wil gebruiken.

TBS is wel dierproefvrij, alleen het moederbedrijf niet.

En ik vind het inderdaad ook heel zonde.

Weet ik. Body shop is van Loreal geloof ik? dan hoef ik het al niet meer. Ja, misschien zonde. Alles wat ongebruikt was heb ik weggegeven en verder weggegooid, meer een principe kwestie denk ik.

Ja van loreal inderdaad. Ik gebruik het wel omdat als de verkoop van loreal naar beneden gaat en TBS gelijk blijft er misschien een belletje bij ze gaat rinkelen, niet dat ik daar in mijn eentje voor ga zorgen maar dat is mijn idee erover. Maar dat moet ieder voor zich weten natuurlijk.

Ik heb mijn nagellak ook weggegeven, tenminste het deel dat niet dierproefvrij was.

Zo had ik het nog niet eens bekeken. Ik heb wel gemerkt dat veel mensen gewoonweg niet weten wat ze kopen.

Maar het klinkt nu alsof ik bakken heb weggegooid haha, maar dat is niet zo. Ik had al onbewust veel dpv omdat ik veel essence en catrice kocht.

Ik gebruik op het moment alleen oliën (ook voor wassen: oil cleansing method) en ga voor soms kleimasker maken en zeezout masker.
Ik houd niet van al die dingen die elke dag moeten en dan 1293 stappen. Ook geloof ik in zo simpel mogelijk, want dan kan er niets anders qua troep in zitten haha. Ik heb Lush gebruikt voor een tijdje maar omdat zij eigenlijk niet natuurlijk zijn ben ik daar langzaam mee gestopt, plus ik merkte dat 't toch te uitdrogend voor m’n huid was. Ik heb wel nog zepen enzo liggen.

Trouwens, alles voor m’n gezicht heb ik besteld bij iHerb, er is op het moment zelfs een bestelling onderweg. Mocht je wat willen weten, vraag het gerust :slightly_smiling_face: