Het Nationale 'Ik-studeer-communicatie'-topic!

Aangezien de voorbereidingen voor volgend schooljaar alweer in volle gang zijn en iedereen zijn studiekeuze nu wel zo ongeveer gemaakt heeft, tijd voor een topic voor alle huidige én toekomstige communicatiestudenten! Of je nou in Groningen, Tilburg, Utrecht, Nijmegen, Amsterdam, Zwolle, Leeuwarden of waar dan ook zit, iedere student die ook maar iets met communicatie studeert, WO of HBO, is hier in dit topic welkom :relieved:

Dus, barst los! Wat verwacht jij van je studie? Waar ga je het doen of doe je het al, ga/zit je op kamers? En waarom kies jij voor communicatie? Ik ben heel benieuwd :grinning:

Ik ga na deze zomer geen communicatie studeren maar wel marketing & communicatie in Hilversum. Deze opleiding omdat ik graag evenementenorganisatie wil studeren maar daarvoor zijn eerst 2 basisjaren marketing & communicatie nodig. In het 3e (en laatste) jaar van de opleiding kies je een uitstroming: marketing, communicatie of evenementenorganisatie. Dan zou ik (op dit moment) nog steeds voor evenementen willen kiezen.

het nationale ‘ik-studeer-communicatie’-topic
of
het algemene ‘ik-studeer-communicatie’-topic
?
:’)

Nationale?

Nationaal, als in, het mag overal zijn in het land, als het maar communicatie is :wink:

Ik heb gehoord dat het een superleuke studie is, maar heel weinig banen in.

Oftewel gewoon het ‘algemene’ topic, want als het een nationaal topic was, dan zouden er op andere fora geen topics zijn over dit onderwerp :wink:

Ik ga volgend jaar communicatie studeren in Tilburg op Fontys, het krijgt wel een nieuwe naam : Digital Communication. Ik heb er onwijs veel zin in en heb eigenlijk heel veel redenen maar ben een beetje lui om die uit te leggen heheh

Communicatie is juist erg breed en vooruitdenkend, reclame zal er altijd gemaakt moeten worden om de economie juist te stimuleren. Op de nieuwe manieren van communicatie zijn juist mensen nodig later. :slightly_smiling_face:

Net klaar met een media en communicatieopleiding. Nooit meer naar school, heuj!

Inderdaad, de meeste communicatie-studenten vinden gewoon vrij snel een baan :slightly_smiling_face: Dat weet ik zeker voor de universitaire variant, maar de HBO-variant volgens mij net zo goed. Mijn zus had ook kort na haar afstuderen al een fulltime baan!

Zijn hier mensen die volgend jaar starten op fontys tilburg communicatie?

Ik doe communicatie in Tilburg! Bijna klaar, moet alleen nog mijn scriptie maar dat lukt echt voor geen meter.

Ik zit heel stilletjes een beetje te twijfelen over een communicatie-studie. Ik ben dan ook ontzettend benieuwd naar mensen hun ervaringen! Het liefst wel ervaringen op universitair niveau, maar hbo kan ook wel. Het valt me namelijk enorm op dat wanneer ik op informatie pagina’s van instelling kijk, dat er vrij weinig inhoudelijke info op staat. ik kan me er nog niet helemaal een goed beeld van vormen.

ik doe nu nog mbo marketing en communicatie, ben net over naar t 2e jaar en als ik klaar ben (nu nog 2j dus) ga ik communication (in het engels dus) in Arnhem doen (:

Nog meer Tilburgers hier? Zou wel grappig zijn als er ineens iemand van dezelfde opleiding blijkt te zitten.

Up voor dit topic.

Ik heb ook heeel lang getwijfeld, maar de keuze staat nu toch vast. Ik ga communicatie doen. Van mensen die ik ken die het studeren, hoor ik alleen maar positieve reacties haha.

Ik zal je op de hoogte houden als ik eenmaal begonnen ben, ik ga namelijk aan de RUG in Groningen CIW studeren straks :grinning:

Ik ben nu toevallig bezig met boeken bestellen