Het mysterie van de 4zits banken

Hoi hoi !

Ik zal vast niet de enige zijn die hier met de trein reist, en er is mij dan ook iets opgevallen in het openbaar vervoer.

Mensen gaan ALTIJD op de 4zitsbanken zitten, ongeacht het aantal van hun gezelschap, zelfs als ze ook in hun eentje zijn zonder bagage

Dusssss brand los, waarom denk jij dat mensen op 4 zitsbanken gaan zitten, ookal zijn ze alleen? Of doe je het zelf ook wel eens?

Moge het duidelijk zijn waarom dit topic bij onzin staat haha

Oh ik mijd de vierzits altijd. Ik ga altijd voor de tweezits zodat er niemand tegen me over me kan zitten.

ik kan daar nooit zo goed tegen, als ik dan met een groepje van 4 ben, kunnen we prima in de vierzits. maar nee dan zit er weer een vreemd snatertje in zn uppie

Ik doe dat meestal in de bus.
Dan verwacht ik een drukke bus, en dat zijn de eerste vrije plekken die ik zie, dus dan schiet ik altijd maar in die 4-zits.
Dan kijk ik later om me heen en zie ik super veel vrije plekken en dan heb ik spijt.

Ik doe het alleen als alle tweezits volzitten aka als er minimaal 1 iemand zit :’) Of als het echt heel rustig is en ik maar een klein stukje hoef.

Maar 9/10 keer gewoon tweezits.

In een tweezits zit je ook altijd wat anoniemer. Ik op de ene stoel, m’n tas op de andere stoel en dan kan ik rustig doen wat ik wil zonder dat ik het idee heb dat er iemand meekijkt. En ja, als het druk is dan mag op de stoel van m’n tas iemand anders zitten.

haha dat heb ik ook hoor :’)

Meer ruimte?

Helaas niks meegemaakt van treingedrag van mensen, zit namelijk altijd in zo’n tussending zegmaar, bij de deuren :grinning_face_with_smiling_eyes:

Meer ruimtelijk gevoel
Ik word er minder claustrofobisch van
die 4zits
en een groter raam

ik pleit schuldig. maar als ik in een intercity zit en vaak heb je bovenin dan alleen vierzits. dusja. en ik zit veel liever boven dan onder dan.
in de sprinter verschilt het wat ik doe. vaak zit ik ook gewoon bij de deur omdat ik maar 10 minuten in de sprinter hoef te zitten. als er een vierzits vrij is ga ik er wel zitten. anders is een tweezits ook geen enkel probleem.

Ik heb één keer gewoon in een coupé gezeten, toen zat ik ook in een vierzits want het was superdruk. Ik weet iig dat ik dat nooit meer doe want het was super awkward. Dus hoe weinig ruimte oo als ik ooit wat langer moet reizen ga ik gewoon in ee 2 zitsv

Meer ruimte voor mijn benen.

Ik zit ook altijd het liefst in een 2-zits, maar als het druk is een 4-zits of zoals eerder is gezegd als je bovenzit met alleen maar 4-zits. Ik sneak meestal wel altijd weg uit de 4-zits als ik een 2-zits plaatsje vrij zie komen :’)

• oh en 4-zits is maar 1 tafeltje met z’n allen, heb toch liever een tafeltje voor mezelf :’) -

Ik wissel vaak af ene x bij de 4zits en dan de andere x 2zits :stuck_out_tongue:

Ik hou van overzicht houden, en in een vierzits heb ik het meeste overzicht :’)

Haha ik doe dat eigenlijk altijd. Lekker met mijn lange benen gestrekt naar buiten kijken en het overzicht bewaren.