Het Muzikanten Topic ♪♪

Omdat er inmiddels al én een gitaartopic én een basgitaartopic én een pianotopic is, dacht ik, hé, laten we alles combineren en er gewoon een muzikanten topic van maken.

Dit topic is dus voor iedereen die muziek speelt!

Vertel wat over jezelf, wat voor instrument(en) je speelt, hoe lang je al speelt, wat voor stijl je speelt, enz.

Have fun! ♫

Nou, ik begin wel haha.

Ola people.

Ik zing al zo ongeveer mijn hele leven. Mijn grootste droom was vroeger om bij het Kinderen voor Kinderen koor te zingen (en stiekem nog steeds wel een droom van me haha)
Op mijn 9e/10e ben ik begonnen met saxofoon spelen. Ik vond het echt ontzettend leuk om te doen, maar zo waren er nog wel 100 dingen meer die ik leuk vond, dus na vier jaar hield ik het voor gezien. Ik heb de saxofoon nog één keer opgepakt voor mijn eindexamen muziek, want improviseren op een saxofoon is het beste wat er is en het heeft me een 8 bezorgd.
Toen miste ik het muziek maken wel heel erg, dus op mijn 15e ging ik op pianoles. Wat ook echt geweldig was. Ontzettend veel geleerd en piano is nog steeds het instrument waar ik het best in ben.
Iedere zomer pak ik ook de gitaar weer op, alleen ben er nooit echt een held in geworden. Ik heb daar gewoon niet de vingers voor denk ik. Maar ik vind het wel leuk om van die popdeuntjes te spelen.

En sinds gister ben ik de trotse eigenaar van een ontzettend mooie basgitaar. Het is altijd al een droom van me geweest om basgitaar te leren spelen en nu gaat het dan ook echt gebeuren. Na de zomer ga ik lessen nemen en dan word ik de coole basgitarist waarmee iedereen daten wil oh yeah! :metal:

Goed idee dit topic!
Ik heb nu zelf bijna 3 jaar keyboardles, verder vind ik het heel leuk om te zingen, maar dat klinkt niet echt heel goed en kan ik ook beter alleen thuis blijven doen denk ik :p.
Ik had een vraagje trouwens: Weet iemand hier een -niet te moeilijk- liedje voor piano/keyboard dat ik zou kunnen leren? Ik heb laatst voor muziek someone like you van Adele geleerd (wel voor op piano maar op keyboard geoefend), via een yt filmpje. Vond ik wel leuk om te doen! (het enige nadeel was wel dat ik hem een octaaf hoger moest oefenen op mijn keyboard, omdat mijn keyboard anders links te weinig toetsen had. En ja dat klonk niet echt xD)

Kun je akkoorden spelen? Want dan kan je zo ongeveer elk liedje leren spelen! Is niet heel moeilijk, als je de logica er achter begrijpt!
Zoek maar eens op “how to play chords on piano/keyboard” of iets dergelijks.

En maakt niet uit dat het nergens naar klinkt, ik zing ook wel eens heel vals thuis haha.

Mijn bas is nu bijna officieel omgedoopt tot Sebastian. Vond ik wel een leuke naam :stuck_out_tongue:
Ik kan nu Will and the People - Lion in the morning sun spelen, maar ik wil nog wat leuke variaties daar op bedenken.

En ik kan nu het rifje van My heart still beats van Maria Mena, maar dat is echt vet moeilijk om mee te spelen op de muziek 0.o

Ik kan niks. :hammer:

@Rietjuhhx; Viva la vida coldplay, clocks coldplay, pirates of the carribean, summer calvin harris is allemaal goed te doen.

Ik speel al ruim 10 jaar klarinet… En ik speel alles :stuck_out_tongue: Ik zit nu in een periode waarin ik klassiek er leuk vind. Kom net uit een periode waarin ik alleen maar pop wilde spelen. Maar ja, in ons orkest spelen we toch van alles wat :stuck_out_tongue:

Leuk topic!
Ik ben op mijn 7e begonnen met gitaar spelen en rond mijn 14 begonnen met zingen haha.
Ik was en ben super er fan van Owl City en hij heeft me heel erg geinspireerd om ook zelf te gaan schrijven.
Ik ben inmiddels 18 en ik heb nu twee singles uitgebracht, zelf geschreven en studio opnamen :relieved:
Heb ze op Itunes en soundcloud enzo staan maar ik weet niet of ik hier een link mag posten omdat het als reclame over kan komen haha

Ah joh, mag vast wel :stuck_out_tongue:
Ik ben wel altijd veel bezig geweest met muziek schrijven, maar is nooit echt iets uitgekomen. Waren altijd kleine stukjes, maar kon er maar geen nummers van maken op de één of andere manier. Ik hoop dat als ik bas kan spelen ik in een band kom en in een band nummers maken, dat lijkt me echt tof! Maar goed, eerst maar eens bas leren spelen haha :stuck_out_tongue:

Bedankt! :grinning:

Oh bedankt! Ik zal er eens naar kijken (:

Up :slightly_smiling_face:

Zelf speel ik ruim 6 jaar piano. En ja, ik weet niet echt wat ik erover moet vertellen! Het is iig ontzettend leuk!

Ik zou heel graag basgitaar en gitaar willen spelen. En nou vroeg ik mij vanmiddag af: is het zo dat als je eerst begint met gitaar spelen je daarna heel makkelijk basgitaar kunt spelen?

En hoeveel kost een gemiddelde gitaar ongeveer (niet een die om de haverklap kapotgaat…)? Dus waar ik wel een aantal jaar mee zou kunnen doen? En kun je het jezelf aanleren?

Of móet je persé op les?

Anders lijkt het me wel leuk om over een half jaar voor m’n verjaardag een gitaar te vragen en dan zelf een beetje leren te spelen. En dan volgend schooljaar (2015-2016) een paar lessen te nemen ofzo…

En dan ooooooit op basgitaar te gaan haha.

Maar misschien heeft dat wel helemaal geen zin. En heeft gitaar en basgitaar helemaal niet met elkaar te maken. Dus daarom vraag ik jullie advies :slightly_smiling_face:

Gitaar is wel wat anders dan basgitaar, dus waarschijnlijk heb je er niet heel veel voordeel van als je eerst gitaar leert spelen. Tenminste, ik merk wel dat het anders is. Het heeft snaren die je in moet drukken, dus als je misschien een eeltlaagje kweekt van het gitaarspelen gaat dat wat makkelijker haha :stuck_out_tongue:
En een goede gitaar kun je voor redelijk goedkoop vinden hoor. Mijne was ook niet megaduur geloof ik en die doet het nog prima. Kijk gewoon een beetje op marktplaats of ga naar de plaatselijke muziekwinkel. Er zijn heel veel mensen die gitaar willen spelen, dus worden ze ook voor goedkoop verkocht. Of course is een duurdere gitaar beter, maar meestal heb je daar als beginner geen last van.

Gitaar kun je ook prima zelf leren, in principe kun je elk instrument wel zelf leren, maar met een leraar erbij gaat het meestal toch net wat makkelijker aangezien die je goede tips kunt geven. Maar er zijn ontzeeeettend veel filmpjes op YouTube te vinden over gitaar spelen, dus je hoeft niet per se les ofzo.

Hoi,

Ik zit nu bijna een jaar op pianoles.
Ik kan al veel akkoorden, en we leren best vaak een stukje van een top 40 liedje bijvoorbeeld, verder zegt ie ook dat ik muzikaal ben en gevoel voor ritme heb, daar ben ik wel blij mee eigenlijk :slightly_smiling_face:.
Nouja als er hier mensen zijn die ook piano spelen en leuke liedjes weten op blad, laat het me weten! Ik ben ook van plan om lang piano te blijven spelen zodat ik goed word zegmaar haha ;]

Naam: Robin

Instrument: Gitaar

Hoelang speel je al?: Ongeveer Vier jaar

Stijl: ik speel eigenlijk van alles en nog wat van filmmuziek tot pop

Oke, heel erg dankjewel! Ik vind het echt heel lastig om te kiezen. Maar aan de andere kant denk ik ook weer zo van: ik kan beter mijn tijd in piano spelen steken. Zodat ik daar beter in word. Want wat heb ik aan gitaar/basgitaar spelen als ik het toch niet héél goed zal kunnen.

En ik heb hélemaal geen verstand van gitaren. Dus ja, weet jij welke merken goed zijn? Of maakt dat helemaal niet uit? En hoeveel kost een gitaar ongeveer die wel goed is zegmaar? Want ik heb echt hélemaal geen idee. Duizend euro? Honderd euro? Vijfhonderd euro?

Ik hoop rond de 200 euro want anders vind ik het wel heel duur…

En wat mij leuk lijkt aan gitaar is dat je het mee kunt nemen op vakantie bijvoorbeeld en ja, het lijkt me gewoon heel leuk om te kunnen :slightly_smiling_face:

Ik heb wel een aantal liedjes op bladmuziek maar ik weet niet of wij dezelfde muzieksmaak hebben, haha.

Maar ik weet niet of jij op een muziekschool les heb. Maar op ‘mijn’ muziekschool zijn speciale ‘pop-selection’ mappen. En die worden heel vaak bijgevuld en daar zitten àlle top 40 liedjes en oude bekende liedjes.

Dus als jouw muziekschool (als je daarbij zit) dat ook heeft kun je zeker een aantal jaar vooruit :wink:

En speel je eigenlijk alleen pop of ook klassiek?

heyy, ik speel nu 6 jaar alt saxofoon. Ik speel vooral Jazz, swing en soul. Pop liedjes ben ik echt geen fan van :’). Ik heb tijdelijk in een bandje gespeeld, maar toen had ik nog maar 2/3 jaar ervaring.
Ik heb nog steeds les en ik speel ook in een harmonie. Ik twijfel wel om te stoppen met les en om gewoon voor mezelf verder te gaan, maar aan de andere kant vindt ik het spelen veelste leuk en ik ben bang dat als ik stop ik ook veel minder sax ga spelen.

Oh leuk!

Zelf houd ik echt van muziek maken, en ik speel zelf elektrische gitaar, akoestische gitaar,redelijk keyboard / piano, blokfluit en ik kan ook wel redelijk drummen.

Hele lijst, haha. Ik heb zelf 3 gitaren, 1 blokfluit en 1 keyboard, en later als ik het huis uit ga wil ik ook nog wel een drumstel.

Hele lijst, maar hoi :slightly_smiling_face: haha

Wat leuk dat iedereen zoveel of zo lang al een instrument bespeeld zeg! Lijkt mij ook leuk om in een bandje te komen of zelf op te richten.

Alleen moet ik nog heel goed akkoorden leren spelen :frowning_face: