Het mormel genaamd Hond

Duidelijk had ik nog tegen mijn ouder gezegd dat ik een hond wilde, geen lelijk mormel bekend als de ‘‘goudvis’’. Uit pure spotternij noemde ik mijn goudvis vanaf dat moment hond. Tot mijn verbazing raakte ik gehecht aan Hond. Ook al blafte hij niet, toch was dat mormel er altijd.

Er kwam een walgelijke stank uit het kleine aquarium. Met magere stappen kwam ik dichter bij het geel uitgeslagen water, in het kleine kommetje. Met dichtgeknepen neus keek ik en daar lag Hond, op zijn rug. Helaas had ik hem dat kunstje nooit kunnen leren voor zijn dood. Het leven dat weg dreef en de ziel die achter bleef.

Walgende van ‘verdriet’ haalde ik Hond uit zijn kom en liep met kleine stappen naar de toilet. Bij elke stap dacht ik aan een fijne herinnering van hond en mij. Aan hoe hij altijd rond zwemde in zijn eigen ellende (stront).
De bestemming was bereikt, hond moest nu echt gaan. Hij had een nieuw leven voor zich en ik bleef hier achter met de narigheid en treurnis.
Met een plons belandde Hond in de toilet. Ik drukte op de knop en een hartverscheurend geluid kwam uit het toilet. Het geluid dat Hond zou mij nemen. Het geluid dat mij in mijn uppie zou achterlaten.

Hond was weg. ‘’de vis die nooit meer boven water kwam’’

Sorry ik vind het dom… Het is meer haat dan een verhaal

Ik vind het echt vreselijk hoe je het beschrijft. Zoals Ihatebananas zegt het is meer haat dan een verhaal.

Ik vind jou meer een mormel als dit waar is.

Ik denk dat dit grappig bedoeld is en ik denk dat er misschien met een soort sarcasme ook humor uit te halen is, alleen “voel” ik het niet op de een of andere manier. Dat ligt denk ik toch aan je woordgebruik. Je wilt op de een of andere manier de sympathie bij de hoofdpersoon leggen, maar het lukt niet. Na het lezen - dan spreek ik voor mezelf - heb ik een hekel aan deze persoon. Sorry :’).
Daarnaast lopen over het algemeen je zinnen niet lekker. Het leest niet vlot. Misschien iets meer afwisseling in korte en lange zinnen?

Een aantal voorbeelden die niet lekker lopen:

Duidelijk had ik nog tegen mijn ouder gezegd dat ik een hond wilde, geen lelijk mormel bekend als de ‘‘goudvis’’.
Als je deze zin hardop lees loopt 'ie niet lekker. Duidelijk had ik nog tegen mijn ouder… Je kunt hier heel veel schrappen! Je bent zeven woorden verder voordat de context van de zin begint.

Ook al blafte hij niet, toch was dat mormel er altijd.
Deze zin werkt goed. Hoewel ik een synoniem voor mormel zou gebruiken. Nu issie alleen heel erg zielig omdat 'ie mormel wordt genoemd.

Met magere stappen
Stappen kunnen niet mager zijn. Stappen zijn klein, groot, passen/pasjes - mager bestaat hier niet in.

Walgende van ‘verdriet’
Walgende? Aanhalingstekens kunnen weg - we voelen het sarcasme wel.

Dit is wat ik er even snel globaal uithaalde, maar er zitten nog meer stukjes in. Herlees het nog 'ns, zou ik zeggen :wink:.

Succes!

Ten eerste. Een verhaal is niet altijd leuk. Ik weet niet of jullie een beetje verstand hebben van de Nederlandse literatuur. Maar ontzettend veel boeken staan vol ellende. En natuurlijk vergelijk ik dit verhaal niet met een boek van een professionele schrijver. Ten tweede, leg die kinderboeken weg en ga romans lezen.
Dit is niet gericht op de persoon boven mij :slightly_smiling_face:

WHAHAHA

Weet je wat het is, het is gewoon niet mooi geschreven. Dat je een heftig onderwerp kiest, à la, maar je schrijfstijl is gewoon niet jé dat.

Mee eens.

Ik vind het nogal respectloos geschreven, vooral door de manier waarop je alles beschrijft.

Wou je dit serieus Nederlandse literatuur noemen? Want dat is het absoluut niet. Het is slecht geschreven en gaat gewoon nergens over.

Jullie hebben gelijk. Mijn schrijfstijl is niet geweldig. Gelukkig kan mij dat niet heel veel schelen om eerlijk te zijn.

Ik vind het alleen jammer dat niemand de diepere gedachten achter dit verhaal kan zien.

Bijv. vroeger als je iets moest eten, maar je was ervan overtuigd dat het ontzettend vies was, tot dat je een hap nam. Bleek het toch best lekker te zijn.
Alleen wilde je dat niet toegeven aan je ouders.

Dat is hier ook zo. Het kleine jongetje of meisje wilt niet toegeven dat zij of hij het beest eigenlijk wel mag. Daarom blijft het kindje boosaardig over de goudvis praten, toch heeft ze de beste bedoelingen.

Joh laten we een beetje lief voor elkaar blijven xD

Ik zou humor als uitgangspunt nemen bij een dergelijk verhaal in plaats van melancholie (in mijn optiek is daar meer diepgang voor nodig).

Oke, lol, nee. Natuurlijk wil ik het niet nederlandse literatuur noemen. Dit heb ik uit pure verveling gemaakt. Ik wil alleen zeggen dat niet elk verhaal leuk hoeft te zijn.

@TS je kan wel zeggen dat schrijfstijl niet belangrijk is, maar schrijfstijl maakt of breekt het verhaal. En in dit geval breekt je schrijfstijl je verhaal, en dat zal dus ook zo zijn met alle andere verhalen die je schrijft. Je stijl is je belangrijkste middel om de boodschap over te brengen.

Of terwijl het is een verwend kutkind.

Jongens jongens jongens. Vinden jullie dit niet een klein beetje te ver gaan? Ik ben een meisje van 17 jaar dat zich verveeld, aangezien ik mijn been heb gebroken en dus nergens heen kan. Ik weet dat ik niet kan schrijven. Ik wilde alleen maar wat lol. Het was een fijne afleiding voor de operatie die ik morgen heb.
Maar bedankt voor jullie mening. Ik zal niet durven ooit nog een verhaal te schrijven.

Ik vind 't best goed hoor! Keep up the good work!

Dit is een forum en toegegeven, de mensen zijn hier nogal ongesteld af en toe. Maar je kan het ook als inspiratie zien om het eens compleet anders te doen. En verder, met een ingekapselde “zielige” opmerking als “voor de operatie die ik morgen heb” kom je hier niet veel verder. Daar zijn we/ze hier namelijk vrij ongevoelig voor. Verder veel succes met je operatie en ik hoop dat je nog eens een verhaal post, misschien is de verbetering duidelijk merkbaar.