Het moet ook van zijn kant komen

Pas geleden had ik een topic gemaakt over een jongen die ik leerde kennen via een vereniging.
Bij de vereniging kreeg ik de indruk dat hij me wel aardig vond en dat was wederzijds.
Sinds kort kom ik niet meer bij de vereniging en heb toen via mail contact met hem gezocht, hij mailde terug dat hij het jammer vond dat ik niet meer kwam en spraken nog even door.

Inmiddels heb ik hem op msn.
Het laatste gesprek op msn dat ik met hem had was gezellig.
Daarna zijn we beide vaak genoeg online geweest maar geen van beide begint dan een gesprek.
Laatst ben ik al begonnen met 't gesprek en dus vertik ik het nu om dat weer te doen.
Ik sta er zelf wel achter om niet te beginnen maar het komt voornamelijk omdat iemand mij dit heeft geadviseerd.
(Eerst wilde ik nog wel één keer beginnen en het vanaf dan aan hem overlaten)
Zodra ik nl. weer zou beginnen en moeite zou doen, zet ik mezelf op een presenteerblaadje, het komt dan alleen van mijn kant.
Want inderdaad, hij kan net zo goed een gesprek beginnen, als hij genoeg interesse heeft. Hij heeft nu tenslotte m’n msn.
Maar het zou ook kunnen dat hij om één of andere reden niet durft te beginnen of juist wacht totdat ik begin.
Helaas kan ik niet weten wat hij denkt maar het moet gewoon van twee kanten komen.

Soms als ik het hierover heb, heb ik het gevoel dat ik van een mug een olifant maak.
Want ik kan me voorstellen dat er wordt gedacht “Wat maakt het nou uit wie er begint?”
Maar ik denk dat dat aardig uitmaakt.
Het laat toch zien hoeveel interesse je in de ander hebt?
(Hij zei me laatst wel dat we samen moeten gaan sporten maar ik weet niet hoe serieus hij dat meende. Hoe dan ook hoor ik niks van hem.)

Hoe denken jullie hierover?
Jammer dat er geen manier is om hem te laten beginnen, als er wel een manier is, hoor ik het graag. (:

Het zou inderdaad kunnen dat ie bang is, maar het andere kan ook. Een vriend van mij is 2 jaar geleden verhuisd van het noorden naar het midden van het land. Ik ben een paar keer op bezoek geweest en hij bij mij. Verder heb ik nog mailtjes en krabbles gestuurd, maar heb nooit reactie gekregen. Een paar maanden geleden was hij bij andere vrienden waar hij van hoorde dat ik mailtjes had gestuurd. Hij zei dat ie ze nooit had ontvangen. Okee, dat kan natuurlijk. Vanaf toen begonnen we weer te mailen. Het laatste mailtje is nu van midden februari. Ik heb dan iets van ‘prima, doe jij er geen moeite voor, dan doe ik dat ook niet’.
Ik zou nog een paar keer het gepsrek beginnen in ieder geval, gewoon kijken hoe het gaat :slightly_smiling_face:

Ik vind het maar onzin, misschien ziet hij niet dat je online komt of is hij ook onzeker. Wie begint met praten zegt helemaal niks als je het verder gezellig is.

En bovendien, waarom zou het een punt zijn als hij je nu nog niet leuk vindt? Soms moet je jezelf juist op een presenteerblaadje zetten zodat hij kan zien dat jij best een leuke meid bent, als jullie pas net met elkaar msnen klinkt het niet alsof jullie elkaar al goed kennen, dus moet je zorgen dat hij je leert kennen.

ik w8 ook net zolang tot de jongen het gesprek begint

ten 1e: je formuleert je verhaal heel goed, mijn complimenten :stuck_out_tongue:
ten 2e: ik vind het niet gek dat je er zo over denkt, je hebt gelijk, maar net zoals je zegt kan het ook zijn dat hij op jou wacht. Dus begin gewoon nog 1 keer te praten en vraag om wat af te spreken ofzo? en kijk of hij enthousiast genoeg reageert

@Pevensie
Ow, da’s wel vervelend dat hij uiteindelijk met dat contact stopt.
Jaa, het is ook wel zo dat we elkaar maar net kennen.
Maar toch, hij kan net zo goed denken “We moeten elkaar beter leren kennen, laat ik eens met haar gaan praten.”

@ooii
Klopt, het gaat eigenlijk nog nergens over. Want we hebben beide geen gevoelens voor elkaar want we kennen elkaar pas net maar hij kan net zo goed vinden dat we elkaar beter moeten leren kennen en mij dus aanspreken.

@Tearjerkers
Haha, dankje!
Zo’n compliment heb ik nog niet gehad hier.

Nou, ik wil juist niet vragen om wat af te spreken want dan geef ik mezelf teveel, vind ik.
(Ik heb hem al opgezocht op z’n profielensite en ik heb hem zijn msn gevraagd, hij mag ook wat doen)
Hij kan net zo goed vragen om iets af te spreken en/of desnoods terugkomen op zijn voorstel om te gaan sporten. …

Ik begrijp je heel goed hoor, ik kan er ook aardig onzeker van worden als een jongen nooit uit zichzelf tegen me begint te praten.
Maar je zegt zelf, dat het gesprek heel gezellig is. Een gezellig gesprek moet van beide kanten komen, dus waarschijnlijk deed die jongen ook zijn best om er een leuk gesprek van te maken.
Ik denk dat het dus geen kwaad kan om weer tegen hem te beginnen, je merkt uiteindelijk zelf wel aan zijn gedrag of hij het leuk vind om met je te praten of niet.

Dat is waar.
Maar doordat hij niet begint, laat hij wel zien dat hij het niet belangrijk vindt om een gezellig gesprek met me te hebben.
Ik vind het jammer dat hij in het begin leuker scheen te doen dan dat hij nu doet.
Misschien is het ook zo dat hij online minder enthousiast is dan wanneer ik hem persoonlijk zie.
Ik weet 't niet, daarvoor ken ik hem te kort.

Ik herinner me nog die topic =)
Echt goed van je dat je hem toch hebt gemailt en nu op msn hebt.

Volgens mij is die online idd minder enthousiast.En ik begrijp dat je niet wilt vragen om af te spreken.Maar het lijkt me toch het beste.Dan weet je meteen hoe hij in het echt is.Ik zou het gewoon vragen…

ik snap niet wat het probleem is, praat dan toch gewoon tegen 'm?

@CatEyes
Het lijkt me eigenlijk ook te vroeg om af te spreken, juist omdat ik hem pas ken.
Als hij het me zou vragen zou ik waarschijnlijk gaan maar als ik het zou moeten vragen, zou ik toch even wachten.
Het is de manier hoe we elkaar hebben leren kennen, als we bij elkaar in de klas zaten, was het afspreken misschien weer niet zo’n gek idee…
Dan praat ik toch liever eerst tegen hem op msn.

Hmm ik heb eigenlijk geen idee hoe je hem kan laten beginnen. bij mij was het dat hij soms begon en soms ik. Maar ik denk dat je soms gewoon moet beginnen zodat hij weet dat je ook interesse in 'm hebt en misschien laat hij dan ook zien dat hij je ook wel leuk vindt :slightly_smiling_face:

Ik heb niet heel het topic gelezen want ik moet zo weg: maar het kan bijvoorbeeld ook zijn dat hij bezig is. (mijn vriend bijvoorbeeld is altijd bezig met 1000000 dingen, gamen, dingen doen voor school - hij doet een grafische opleiding - etc :’)) Hij heeft de pop-ups voor als mensen online komen uitstaan en praat amper met iemand. Zou hij zo iemand misschien kunnen zijn? ;p

@Juminelle
Misschien wel. (:
Ik denk sowieso dat het niet veel kwaad kan om nog een keer te beginnen maar hij moet ook eens laten blijken dat hij interesse heeft.
En de gesprekken moeten natuurlijk gezellig blijven, niet dat ik de antwoorden uit hem moet trekken.
Dit was gelukkig niet het geval.

@Dalinsy
Haha, jaa zo’n iemand is hij wel.
Hij vertelde namelijk dat er zoveel mensen tegelijk aan het praten waren (wel gezellig, maar druk).
Maar dat geeft geen reden om niet even met een gesprek te beginnen, juist niet als je iemand aardig vindt.
Lijkt mij van niet tenminste.

Ja, het kan trouwens wel zijn dat hij gewoon minder enthousiast op msn is.
Op msn ben ik namelijk zelf ook altijd heel droog en sowieso niet echt aanwezig omdat ik altijd 5 dingen tegelijk aan het doen ben.
Maarja, het klinkt natuurlijk best wel stalkerig als je gelijk gaat vragen waarom hij nooit zelf begint ofzo, dus ik kan je niet echt helpen.

@FLYINGCOLORS
Nee, dat ga ik hem ook niet vragen.
Ik reageer ook weleens afwezig op msn, dan doe ik ook teveel tegelijk maar ik heb daar niet zo’n last van, ook omdat ik een meisje ben (jongens en multitasken gaat minder goed samen).

Mijn ervaring met jongens en msn is dat ze sowieso erg kortaf zijn op msn.
Het beste kun je ervoor zorgen hem gewoon veel in het echt te zien en dergelijke. Of telefonisch benaderen. Maar via msn moet je nooit conclusies trekken! Je kunt niet weten waar hij mee bezig is en je interpreteert dingen heel makkelijk verkeerd omdat je gewoon een groot deel non-verbale communicatie mist.

Misschien wacht hij juist ook wel op initiaftief van jóúw kant… Dus ik zou gewoon een gesprek beginnen hoor!

@StoneHeart
Ik ben het met je eens, ja.
Jammer dat msn gewoon een goede manier kan zijn om iemand te leren kennen.
En ja, in het echt…
Dan hoop ik toch echt dat hij snel terugkomt op zijn voorstel om te gaan sporten.

@abovethenoise
Het stomme is dat je dat nooit weet.
Maar die kans bestaat.
Maar waarom moet het initiatief dan van het meisje komen, alweer?