Het moet altijd van mijn kant komen..

Hey,

Ik ben al heel lang bevriend met iemand en ze is dan ook mijn beste vriendin, maar ik heb de laatste tijd het gevoel dat ik veel meer moeite in onze vriendschap stop dan zij.
Ze begint nooit het gesprek en vraagt bijvoorbeeld niet hoe mijn nieuwe opleiding, klas, stage etc. is, dus uiteindelijk vertel ik dat maar uit mezelf.
Als ik wil afspreken moet ik het vragen want zij vraagt het nooit. Dit allemaal maakt me gewoon verdrietig maar ook onzeker. Ik krijg het gevoel dat ze niet wilt afspreken maar gewoon ja zegt omdat ik het vraag.

Iemand tips?

Upje… Ik ben bang dat als ik het tegen haar zeg het weer zo is dat ik jaloers ben.

iemand?

Chill, je hebt net pas je topic aangemaakt en het is zondagochtend.

Misschien vind ze het gewoon moeilijk om dat te doen. Om de een of andere reden kan ik dat ook niet. Ik vind het supergezellig als ik met mensen ben, maar daarna laat ik ook niks meer van me weten. Vaak omdat ik ook gewoon niet weet wat ik moet zeggen.

Kan natuurlijk ook dat jullie uit elkaar groeien. Geef gewoon eens voorzichtig aan dat je het jammer vindt dat jullie minder contact hebben. Als ze dan zegt dat je jaloers bent komt ze wel met een heel raar antwoord :’)

Spraken jullie voorheen heel veel af of kwam het initiatief altijd al van jouw kant? Is je vriendin ook met een nieuwe opleiding begonnen? Ik zou het een beetje aangeven door bij de volgende keer dat je haar ziet zoiets te zeggen als: volgende keer bedenk jij een dag en een uitstapje he? Dan komt ze vanzelf wel met iets leuks, of niet. Dan is het de vriendschap niet waard om haar vaak te zien.

Ah lieverd, misschien even met d’r over praten? Het is tenslotte je beste vriendin, dus je kan dit wel even bij haar kwijt of vertellen, vind je niet?

En reacties krijg je niet meteen heel snel nee, maar succes!

Jeetje wees niet zo ongeduldig… Het is zondagochtend, dan slapen meeste mensen uit. En je hebt je topic nog geen half uur geleden geopend.

Misschien realiseert ze het zich ook gewoon niet. Ik ben ook niet iemand die snel zelf met ideeen voor afspraken komt. Heb daar gewoon niet veel behoefte aan.