Het Mirena spiraal

Hoi allemaal,

Het viel me op dat er nog geen topic over het Mirena spiraal was.
Toen ik hem liet zetten kon ik er op Girlscene weinig over vinden.

Het leek me handig om een topic te openen zodat je hier vragen kunt stellen of ervaringen kunt delen?
Ik weet niet of er behoefte aan is :slightly_smiling_face:

Algemene informatie:

Mirena is een hormoonspiraaltje wat wordt ingebracht in je baarmoeder door een (getrainde) (huis)arts.
Mirena bevat het hormoon ‘levonorgestrel’ en geeft dit hormoon geleidelijk af aan je baarmoederwand. Het hormoonspiraal is een zeer betrouwbare anticonceptiemethode waarbij je voor meerdere jaren niet meer aan je anticonceptie hoeft te denken. De gunstige effectiviteit is mede te danken aan het gemak dat je je anticonceptie niet kunt vergeten. Mirena biedt maarliefst 5 jaar bescherming tegen zwangerschap.

(bron: http://www.anticonceptie.nl/spiraaltje/mirena)

Ik heb er zelf eentje sinds 3 weken, maar heb sinds 2 weken nog (bijna) dagelijks last van lichte bloedingen. Ik heb nu sinds een paar dagen ook een soort menstruatiekramp. Hoe was dat bij anderen? Hoe lang na het zetten had je er nog last van?

Lijkt me een goed idee dit!

Ik heb zelf sinds februari een mirena. De eerste maand ongeveer had ik ook lichte bloedingen. Daarna werd ik een halve week echt ongesteld en vervolgens heb ik die bloedingen niet meer gehad. Vorige week werd ik voor het eerst wel weer ongesteld, maar heel licht ook.

ik heb inmiddels het mirena spiraal 3 en half maand. Nog steeds elke dag last van bloedingen. Ook vaak krampen tussendoor .
maar het spiraal is voor mij puur omdat ik zoveel last van de krampen heb, gelukkig op dit moment geen vriend want vind niet bepaald fris om nu seksueel actief te zijn :’)
Maar goed, volgens mij is het heel verschillend met hoelang en hoeveel last iedereen er van heeft.
Ik ga trouwens wel naar de dokter als het met paar weken niet over is want gemiddeld zou het 3 maand moeten duren op zn langst.

Maar voor mij is het het wel allemaal waard om niet/weinig ongesteld te zijn!

Die is er wel: http://forum.girlscene.nl/forum/seks-zo/mirena-spiraal-115759.0.html