Het mensen-die-niet-drinken topic

ik vind het ook echt heel erg als mensen zich ‘de tering in zuipen’ sorry voor mijn grove woorden maarja het is wel zo.
ik ben 13 en heb 1x in gedronken en ik vond het best wel grappig. ik was ook maar een klein beetje aangeschoten. ik heb er toen wel bij stil gestaan, oke nu sterven er 100 hersencellen af ( zoiets ) maar ik vond het gewoon wel spannend om een x te proberen.
ik hoop dat ik als ik ouder ben nooit helemaal dronken word en niet meer weet wat ik doe.
ik begrijp dus best als mensen niet drinken.

ja, uberhaupt over drinken. Maar mijn vraag is dus waarom je er zo op tegen bent?

Af en toe een breezer ofzo, maar ja ik ben ook pas 13 dan hoeft het nog niet zo veel.

ik ben 14 en ik drink niet, gewoon omdat mijn moeder echt para word als ik dat wel doe.

Ik dronk ook wel eens teveel toen ik 14/15 was, hoort erbij. Nu heb ik leukere dingen gevonden.

i hate drunk people

Ligt eraan wat je onder blijven drinken verstaat.
Uiteraard drink ik ook weleens wat, niet veel, niet weinig gewoon af en toe.
maar ik snap niet dat er zo’n probleem over wordt gemaakt, je moet het toch zelf weten?

Ik ben 15 en ik zeg niet dat ik nooit wat heb gedronken, en als ik 16 ben zal ik ook echt niet spugen in alcohol maar ik ben het er wel mee eens dat drinken moet zijn voor de gezelligheid en het lekkere, niet voor het dronken worden en stoer gevonden worden. En ik vind het er ook altijd zielig uit zijn als mensen (zeker van die minderjarige meisjes) heel het controle over zichzelf verliezen en zichzelf compleet voor schut zetten en de volgende dag keihard lachen en zeggen: “Ik weet niet met wie ik allemaal heb gezoend hoor, ik heb zóóó veel op.” En dan alles opsommen wat ze hebben gedronken.

Ik drink ook niet.
K ben bijna 17, maar ik mag het gwn niet van mn moeder…
Haar vader is zwaar alcoholist, en zij heeft er zelf ook vaak moeite mee.
Dus is ze bang dat ik die genen ook heb ofzo :stuck_out_tongue:
Njaah, ik begrijp het wel, al vind ik het soms wel jammer hoor…

xx

Moet het WEL veel als je ouder bent dan ofzo ? :crazy_face:

ik drink af en toe ook wel een paar glaasjes maar nooit heel veel. heb er gewoon niet zoon behoefte aan.

Ik ben 18, ik drink niet. Geen behoefte aan :’]

Ik ben 17 en ik drink niet. Soms proef ik wel eens een slokje als iemand iets bijzonders heeft of zo, maar verder heb ik er eigenlijk geen behoefte aan.

de meeste mensen(mijn vrienden toch)drinken omdat ze het lekker vinden
ikzelf drink wel eens iets,een lekker kriekje waarom niet?Mensen die zich helemaal ‘plat’ drinken zijn dom als je je niet kan beheersen moet je geen alcohol drinken…

‘de drinkende jeugd van tegenwoordig’
Is dat niet een beetje drastisch? Ik bedoel, je kan alles gaan overdrijven op die manier he! Oke, in Nederland komt het comazuipen wel eens voor, en NEE dat keur ik niet goed en vind ik onverantwoord.
Het gaat gewoon allemaal over hoe je met de dingen kan omgaan, hoeveel verantwoordelijkheid je hebt meegekregen bij je opvoeding en hoe je je hebt laten beïnvloeden door anderen.
Jongeren mogen drinken (boven de zestien), alleen niet tot je superdronken bent ofzo, dat is ronduit dom. Maar daar ligt je verantwoordelijk bij jezelf. En ja ik lust ook wel eens een glaasje bij het uitgaan en nee ik vind het niet erg om aangeschoten te zijn. Natuurlijk alle respect voor mensen die niet drinken, dat is een keuze die je maakt. Maar daarom toch zeker geen minder respect voor de alcholdrinkers?

Ik drink niet echt om te drinken.
Ik kan zowieso heel veel alcohol hebben, zelfs op een lege maag. (Ja heb 1x uitgeprobeerd heeel veel alcohol te drinken. Was in belgie en al het drank was gratis, je moest alleen entree betalen. Goed, het sloeg nergens op. Maar wou het 1x in mijn leven hebben gedaan. Maar HEEL veel glazen later, was ik alleen beetje aangeschoten).

Maar ik drink tijdens het uitgaan bijna geen alcohol, misschien 1 wodka’tje, tequilla of wijntje, maar dan ga ik lekker op het water.

Op een lekkere zomerdag wil ik ook wel een lekker ijskoude glas wijn of wodka.

Ik zie wel veel jongens om me heen die TE veel drinken en dat heel erg stoer vinden. Ze worden dronken, maar dat vinden ze juist stoer. Ik zit nu in havo 5 en hoor echt verhalen van die jongens van me klas dat ik denk uuhh… En dat doen ze elke weekend, en hetzelfde geldt voor de populaire meiden.

Ik heb er niet echt een behoefte aan, een drankje drinken doe ik omdat ik het lekker vind. Maar ik hoef erg geen 5 glazen van. Ik vind water/sap wel best.

precies hetzelfde, & ben er helemaal mee eens

Ik ben 17 en ik mag geen alcohol door mijn medicijnen. Maar al mocht het wel, dan dronk ik nog (bijna) niets! :slightly_smiling_face:

Ik ben 17 en ik drink niet. Ten eerste, omdat ik het nergens voor nodig vind en ten tweede vind ik het gewoon hardstikke vies xD