Het mensen-die-niet-drinken topic

Topic voor mensen die niet drinken =)
Meld je aan.

Ik drink niet meer omdat ik niet geassocieerd wil worden met de drinkende jeugd van tegenwoordig, het gaat echt te ver. Drinken is tegenwoordig cool en de jeugd drinkt om dronken te worden, wat gewoon heel triest is. Sinds kort is overmatig drankgebruik bij jongeren weer veel in het nieuws, en dat was echt de laatste druppel, ik wil voorlopig echt niet meer drinken, althans, niet bij het uitgaan. Normaal (buiten het uitgaan) heb ik ook geen behoefte aan drank.

Toen ik 14 was begon ik met drinken, gewoon een biertje bij het uitgaan, op een avond dronk ik nooit meer dan 2 glazen. Toen was het nog spannend. Maar sinds ik 16 ben heb ik echt geen behoefte meer aan drank, de lol is er wel van af en nu ik er over na denk heb ik alcohol niet nodig.

Ik weet dat je niet echt commentaar wilt horen maar ik vind het een beetje dom.
Jongeren die drinken zijn niet perse de ‘’ stoere drinkers ‘’ ( Om het maar zo te noemen) Je hebt gewoon jongeren die teveel drinken en mensen die normaal drinken en die niet drinken, maar om daar nou een topic over te maken vind ik persoonlijk een beetje vaag. En wat wil je hiermee bereiken om niet meer te drinken? Voel je je daardoor beter? o.O

Ik lus natuurlijk nog wel een glaasje, maar ik ben het wel minder lekker gaan vinden de laatste jaren.
Hoe dat komt, geen idee.

Ik ben (bijna) 16 en heb nog nooit gedronken.
Waarom? Ik heb er totaal geen behoefte aan.
Ik zie mensen om me heen die drinken en dan gaan ‘veranderen’. Ze worden totaal andere personen en verliezen zichzelf (als je al veel op hebt). Ik wil gewoon controle over mezelf kunnen hebben.

Er zijn veel topics over drinken, dus waarom mag ik geen topic maken over niet-drinken? En ja eigenlijk voel ik me wel heel goed als ik mensen hoor vertellen hoe dronken ze dat weekend waren.

Ik drink bijna nooit. Geen behoefte aan gehad.

ik drink niet omdat mijn vader eraan verslaafd was. en dat was een hele vervelende tijd

Nee ik zeg niet dat je geen topic mag maken ik snap alleen niet waarom. Is de reden nou werkelijk dat je niet drinkt omdat je vrienden zich stom gedragen ?

ik drink eigenlijk nooit, tenzij ik op stap ben, wat ik eigenlijk nooit ben, en ik zin heb in wat lekkers… dan blijft het bij 1 a 2 glazen. ik weet dat teveel drank niets dan vervelende dingen brengt, vandaar. ik heb er ook geen behoefte aan, een feestje is voor mij ook prima zonder drank.

Idd, ik drink ook (bijna) nooit. En als ik drink, is het heeeeel weinig.
Je bent echt niet meteen een watje als je niks drinkt.
Ik wil graag zelf onthouden hoe een feestje was en niet dat je van andere moet terughoren wat je allemaal voor domme dingen gedaan hebt.

Er wordt vaak de indruk gewekt dat drinken stoer is… Ik vind het stoerder als je gewoon nuchter kan blijven.

Vraag jij je ook af waarom mensen topics maken over wel drinken?

nou dan meld ik me wel aan…
maar ik neem heel soms wel is een glaasje ofzo maar ook niet meer dan 1 keer in het half jaar ofzo…
geef mij maar chocomel haha

Ik ben 13 en mág dus nog helemaal niet drinken maar ik ben ook van plan om later niet te drinken. Misschien 1 of 2 glazen bij het uitgaan maar meer niet. En het liefst helemaal niet eigenlijk, maar misschien zwicht ik uiteindelijk toch :’) Heb ook nog nooit iets geprobeerd. De kansen wel gehad maar ik voel me daar helemaal niet prettig bij en ik was vroeger heel bang voor alcoholische drank en wat het met je kan doen. En ja, die angst zit er toch nog wel een beetje.
Comazuipen enzo vind ik heel dom, mensen die normaal drinken en zo nu en dan aangeschoten zijn of heel af en toe dronken (of zijn geweest): prima. Alleen voor mijzelf hoef ik dat helemaal niet.

haha oww dat van dat chocomel klinkt best wel dom xD
maar ik ben verslaafd aan

ben 19,

en mensen moeten het zelf weten.
Soms drink ik niet, soms drink ik veel.

Ik drink wel anders droog ik uit.

En ja ik drink ook alcohol, maar ik doe niet aan coma zuipen. Dat is meer de jeugd die niet mag drinken en dan denkt ik wil dronken worden, dus ik moet veel (heel veel) drinken tot ze in een coma liggen, omdat ze simpelweg niet weten hoe het is om dronken te zijn.

hahahhaa
doe mij maar liever ice tea, ook verslaafd haha.

Het is toch een hele goede reden om niet te drinken, omdat je vrienden zich stom gedragen? Dan zie je toch hoe onverantwoordelijk het is om je helemaal kapot te zuipen?

ik heb ook heel erg weinig behoefte aan drank, heel af en toe drink ik wel eens maar ik heb het net zo gezellig zonder drank :slightly_smiling_face: