heeejj girlss, ik schrijf wel vaker verhalen en ik wil er ook wel iets mee doen later, dus meningen en tips zijn van harte welkom!
En toen zag ik haar. Het perfecte meisje. Ze bekeek sneakers en korte laarsjes in de rekken van Shoeline. Haar vriendinnen stonden wat verderop te kibbelen bij de hoge hakken, maar zij sloeg daar geen acht op. Haar donkerbruine haar met lichte hazelnootkleurige highlights zat in een rommelig staartje, en als ik goed keek zag ik een klein plukje boven haar ogen waar wat zwart in zat. Alsof ze vanochtend snel en ongeconcentreerd was uitgeschoten met mascara en geen zin had om het weg te halen. Haar grote, lichtgroene ogen keken omhoog naar de hoge laarzen die bovenaan stonden. Ze strekte zich uit om een schoen te pakken, maar omdat ze zo klein was – ik schat ongeveer 1.62 meter – kwam ze er niet bij. Ze probeerde te springen, maar stootte daarbij de rij schoenen daarnaast om. Ik moest erom lachen. Ze zette alles snel recht en ging weer verder met kijken alsof er niks gebeurd was. Ik zag een paar nonchalante watervlekken en penstrepen op haar lichtblauwe broek en ook al was het de allereerste keer dat ik dit meisje zag , ik wist gewoon dat ze geweldig was.
‘Hey, gast, kom je?’ zei Nathan, mijn beste vriend. Zijn vriendin Dunja, die ook met ons mee was naar de stad, trok hem zeurend aan zijn mouw. Ik irriteerde me dood aan Dunja. Elke keer als ik wou stappen of gewoon iets wou gaan eten met Nathan, moest zij weer mee. Ze was manipulatief, kreeg altijd haar zin en wist precies wat ze moest zeggen om Nathan om te brengen. En hoevaak ik hem ook daarvoor waarschuwde, hij zag het niet.
‘Waarheen?’ vroeg ik. Ik wou helemaal niet weg. Ik wierp weer een blik op het meisje bij de schoenen. Ze was gaan zitten en had haar eigen, afgetrapte slippertjes uitgedaan en pakte een gloednieuw stel laarsjes uit de rij. Terwijl ze haar voeten in de schoenen wurmde ontsnapten er een paar haren uit het rommelige staartje en vielen voor haar gezicht.
‘Nathan, ik ga nu, we zijn hier lang genoeg geweest. Je doet alleen maar wat jíj wilt hier. Ik ben erbij, weet je nog.’ Begon Dunja. Ik keek Nathan aan en trok mijn wenkbrauwen cynisch op. Hij knipperde vermoeid met zijn ogen. ‘Dunja wil graag naar de Zara. Kom op man, we zijn toch alleen maar sneakers aan het kijken. Dat is ook niet leuk voor haar.’ Zei hij dwingend tegen me.
Ik kuchte. ‘jaja.’
Nathan haalde zijn schouders op en Dunja begon weer. ‘Nathan…’
‘Ja, schatje, ik kom.’ Na een vluchtig kusje op haar slaap te hebben gegeven liep het stelletje hand in hand de straat uit. Ik wierp nog een blik op het meisje dat zo mijn aandacht had getrokken. Was ik nou gek of lachte ze naar me? Ik bleef haar onzeker aanstaren tot ik merkte dat Nathan me aan het eind van de straat ongeduldig wenkte. Na een allerlaatste blik op haar liep ik de twee achterna. Waarom vond ik haar zo leuk? Ik wist het echt niet. Het enige dat ik wist, was dat ik haar moest leren kennen. Zo snel mogelijk.