Het mascara topic

Het leek me handig om een topic over mascara te beginnen.’
Vaak als je in de winkel staat word je omver gegooit met de hoeveelheden en soorten mascara’s. En ze beloven altijd van alles. En ook de foto’s erbij beloven zoveel goeds.
Maar welke mascara’s zijn er nou goed en welke maken hun belofte waar, vandaar dit topic.
Welke mascara is jouw favoriet. En welke vond je absoluut verschrikkelijk. Help meiden de juiste mascara te vinden. Want constant een te moeten kopen die het net niet is is natuurlijk geld verspilling. Mascara is al duur zat.

mag ik dit topic btw beginnen of vinden jullie toch dat het meer thuis hoort in het algemene make up topic, want dan mag er natuurlijk een slotje op. Leek mij alleen handig om het over mascara te hebben

Ik begin wel. Ik heb vele mascara’s gehad.

Mijn laatste ervaringen zijn met de rocket volume van maybelline. Ik vond het eerst een hele fijne mascara, maakt je wimpers mooi lang. Alleen vind ik niet dat het veel volume geeft en dat je echt een woww effect krijgt.

Nu gebruik ik Rimmels, lash accelerator endless. Deze belooft je wimpers na een maand langer te maken.
Tot nu toe ben ik erg tevreden en krijg ik mooie lange wimpers. Mijn wimpers zijn ook allemaal netjes los van elkaar, dat ikzelf erg mooi vind. Ik heb het idee dat ze inderdaad langer beginnen te lijken alleen heb ik de 30 dagen nog niet achter de rug.
Let op deze klontert wel een beetje

Ik ga echt geen 10 euro betalen voor mascara ik heb die van essence en die werkt voor mij wel goed

Leuk! Ik vind zo’n topic wel prima.

Ik heb altijd dure mascara’s gehad, dus van l’Oréal enzo. Ik vond ze niet zo fijn. Toen ben ik goedkopere mascara’s gaan gebruiken en voor mij doen deze echt prima hun werk en ik krijg er mooie wimpers van, ze klonteren niet en blijven de hele dag zitten.

en

Die van Catrice kost €3,- en die van essence geloofi k €2,90 ofzo. Ik gebruik altijd eerst de rode en dan de roze. (:

Ik heb de goedkoopste mascara van essence en die doet voor mij precies hetzelfde als de duurste mascara die ik ooit had en daar ben ik pittig tevreden mee.

Ik heb gemerkt dat het vooral te maken heeft met de manier waarop je de mascara opbrengt. Als je alleen met het borsteltje van onder naar boven gaat krijg je een ander effect dan wanneer je het tegelijkertijd ook heen en weer beweegt.

Ik gebruik ook die roze van Essence die hier ergens boven staat, erg fijn! Alleen niet eens het kleinste beetje waterproof, vlekt tegen mijn oogleden :frowning_face:

Doe jij twee mascara’s over elkaar heen? Of hoe moet ik het zien?

Zelf gebruik ik op dit moment Essence all eyes on me in het zwart.

http://www.essence.eu/uploads/tx_cosnovaslider/AllEyesOnMeMasc01_08.png

Ik vind hem echt heel fijn. Meeste mascara’s merk ik wel dat ze best makkelijk dikke wimpers creëren. Terwijl met deze heb ik echt het gevoel alsof het alleen mijn wimpers kleurt en niet dikker maakt. Dat vind ik wel fijn, want ik vind het veel fijner als het niet opvalt dat ik mascara op heb. Mijn wimpers lijken langer doordat de puntjes dan donker gekleurd zijn ipv ontzettend licht. Dit heb ik trouwens met alle mascara’s. Ik weet niet hoe het met krullen zit, want mijn wimpers zijn al behoorlijk gekruld voordat ik het erop smeer. In iedergeval. Ontzettend fijne mascara :slightly_smiling_face:

Ik gebruikte eerst altijd gewoon mascara van de Hema, prima mascara tot ik na 3 jaar ineens een allergische reactie erop kreeg.
Daarna had ik de Max Factor Aqua Lash, maar de waterproof versie daarvan kreeg ik nooit goed van m’n wimpers af en de niet waterproof versie liep al uit bij de eerste druppels regen.
Nu heb ik Maybelline One by One Satin Black en die vind ik echt heel fijn, want hij gaat lang mee, m’n wimpers worden mooi zwart en gaan niet aan elkaar klonteren. Hij is wel wat duurder, maar er zijn zo vaak acties dat ik eigenlijk altijd nieuwe mascara voor de helft van de prijs kan kopen

Haha, ja! Ik doe altijd eerst de rode, en dat is dan voor mij de ‘basis’, maar die roze geeft meer volume en die doe ik er dan overheen…

Of ben ik de enige die dat doet :’) ?

Nee hoor! Ik gebruik er ook vaak 2. Vooral als ik mijn wimpers netjes wil hebben. Dan gebruik ik eerst een mascara die mijn wimpers netjes separeert, en daarna eentje die volume toevoegt. :slightly_smiling_face:

Hiervoor had ik een Max Factor mascara, maar MF wordt op dieren getest en dat vind ik persoonlijk een bezwaar. Dus toen overgegaan op Etos, omdat ik over het algemeen goede ervaringen heb met het Etos huismerk. Ik heb de volume mascara, de waterproof en hij doet het best wel fijn.

Ohh dat wist ik nog niet eens van max factor. Is dat bij meerdere merken dat je weet?

En nee ikzelf gebruik niet twee verschillende mascara’s over elkaar. Ben altijd heel snel bang dat dan mijn wimpers sneller breken dus ik probeer sowieso altijd maar een laagje mascara op te doen. Ook krullen vind ik dus eng omdat ik ook bang ben dat mijn wimpers dan sneller breken

Gebruik die van Maybeline :slightly_smiling_face:

Gebruik gewoon low budget mascara van de huismerk Etos of die van de Hema. Merk nauwelijks verschil met de dure A merken.

Het zijn tenslotte niks anders dan aardolie destillaten wat je op je wimpers smeert en daar ga ik net als veel andere make-up niet de hoofdprijs voor betalen. :cold_sweat:

Ik heb steeds een waterproof nodig want ik heb heel snel last van tranende ogen (door de wind of pollen). Nu heb ik deze:

Ik vind hem goed werken maar spijtig dat het niet echt voor volume zorgt. Na een tijdje lijkt hij ook ‘weg te gaan’. Volgende keer probeer ik weer een nieuwe.

http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSg5RigWfFS3tPMTI6q8q5q3uRenSIw2bmNO4YazSIN2R3840Wdfg

Deze mascara is super fijn en heel goedkoop!
Je krijgt er hele mooie gekrulde wimpers van. En als je van te voren een wimperkruller gebruikt Wordt het echt super mooi!

Weet je wat ik zo raar vind, die Maybelline mascara’s zijn altijd zo populair… ik heb er ooit eens een paar gehad maar ze gingen echt totaal niet lang mee.

En sowieso heb ik het gehad met die dure merken. Allemaal leuk en aardig, maar ik vind Catrice het aller fijnste make-up merk dat er is. :'D

Ik gebruik deze:

https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRvvk-L8qNtSz2y_fVG4I3nU6NqP84sgbps9h-DIWn-NV3vn2O4

super fijn! ik heb altijd deze gehad (waterproof) omdat mijn ogen tranen:

http://www.bellachique.be/wp-content/uploads/2012/02/essence-get-big-lashes.jpg

De Rimmel London mascara was in de aanbieding (1+1 bij het Kruidvat), dus ik dacht: ‘’ laat ik die maar proberen ‘’ over het algemeen tevreden maar heb liever een waterproof mascara (+ volume) heb van die kleine wimpers.

Sexy curves van Rimmel :wink: