'het' mag niet van onze ouders

hee meiden,

ik & mijn vriend mogen van onze ouders ‘het’ niet doen, ze willen dat we het bij zoenen houden en verder niet. maar wij willen al wel verder & dit hebben we ook al gedaan (alleen hand & mond werk) dit voelde voor ons allebei heel vertrouwd en we vonden het fijn samen. maar het probleem is dus dat wij vooral bij hem thuis niet alleen boven mogen zijn in zijn kamer omdat zijn ouders bang zijn dat wij iets gaan doen want niet mag…

herkent iemand dit? of heeft iemand hetzelfde meegemaakt en hoe heb jij het opgelost?

ohja ik ben trouwens 15!
ik denk dat mensen gaan zeggen 15?! ik weet dat het jong is maar ik ben er aan toe, dat weet ik zeker en het voelt allemaal heel vertrouwd en fijn.

Ik heb niet echt tips voor jou maar wat ik wel even zeggen wil;
Je ouders zeggen dit heus niet voor de grap, ze willen je waarschijnlijk behoeden voor de mogelijke gevolgen. Bovendien, je bent 15, je hebt nog een heel leven voor je. En seks is ook niet alles hoor. Er zijn genoeg andere dingen om samen te doen hoor :wink:

Ik denk dat er dan niks anders op zit om te wachten tot het wel mag. Aangezien jullie niet eens bij elkaar op de kamer mogen zijn, heb je niet echt een andere keus.

Ik snap dat je ouders je nog te jong vinden, maar jij moet het zelf bepalen, vind ik. De meeste ouders zouden waarschijnlijk hun dochter zolang ze thuiswoont sowieso liever maagd zien, of ze nou 13 of 17 is.

Doe het niet te snel, maar ik zou je niet per direct laten tegenhouden door je ouders.

Hoe lang ben je trouwens samen met je vriendje?

ja hoe lang ben je samen? en ben je in staat om alles veilig te doen? dus dmv van de pil of wat anders.

15 is een normale leeftijd waarop ik vind dat je zelf je keuzes mag maken, zeker op dat gebied (: Je ouders hoeven zich niet niet te bemoeien met jouw seksleven vind ik.

Ik & mijn vriend hebben heel lang om elkaar heen gedraaid, wel een half jaar ofzo haha!
maar we zijn nu ‘echt’ 3 maanden samen, nog niet lang maar we hebben al veel meegemaakt samen en zijn echt heel hecht.

en ja, ik wil het veilig doen, natuurlijk!
maar de pil weet ik niet hoe ik dat moet doen want als ik het aan mijn moeder ga vragen gaat ze dingen denken… & stiekem word ook moeilijk want dat komt op de afschriften v.d. verzekering toch?

en condoom kan natuurlijk altijd, en dat gaan we dan ook sowieoso doen.

Pil kan je gewoon via de huisarts aanvragen en die heeft geheimhoudingsplicht. Het komt niet op de verzekeringspapieren, want het is sowieso gratis tot je 21e. Je ouders hoeven daar dus niets vanaf te weten.

Ik denk dat je hier best een gesprek over hebt met je ouders. Misschien wel best alleen met je moeder. Want ze weet opzich ook als jullie het willen doen dat jullie het uiteindelijk wel zullen doen. En een moeder heeft denk ik ook wel liever dat haar dochter het dan veilig in een bed doet îpv onveilig ergens in de bosjes.

Ik denk dat je beter even goed met je ouders kunt gaan praten in plaats van dingen stiekem gaan doen. Wees gewoon redelijk.

ik zou toch maar gaan praten met je moeder, condoom kan natuurlijk altijd scheuren… 15 vind ik ook wel een redelijke leeftijd, maar aangezien jullie maar 3 maanden samen zijn snap ik ook wel dat je moeder er iets op tegen heeft. maar echt, serieus, eerst met je moeder praten zodat je aan de pil mag. is toch weer een stukje veiliger.

Ga inderdaad niet allemaal dingen achter hun rug om doen. Heb even geduld. Ik snap dat je er klaar voor bent en ik vind het niet gek dat je ‘pas’ 15 bent. Dat was ik ook. Maar in jou geval zou ik proberen om jullie ouders te respecteren en het bij hand en mond werk houden.

Ik denk dat je hier het best een open gesprek over kunt hebben met je in ieder geval je moeder, de eerste 4x zegt ze vast nee als je zegt dat je erover wilt praten maar mama’s zijn gevoelig voor de gevoelens van hun dochter, helemaal als het om zulke dingen gaat! Wie weet heeft je moeder wel een goeie reden dat ze er zo over denkt?..

Persoonlijk vind ik dat je het zelf moet weten maar als ik jou was zou ik niet liegen over dat je de pil wilt gaan gebruiken

Ik zou het gewoon accepteren. Je ouders willen je alleen maar beschermen.

Dat vind ik echt belachelijk van je ouders. Zoiets hoor je als puber, en zeker op je 15e, zelf te mogen beslissen, vind ik.

Ze woont nog steeds bij haar ouders en ze is geen 18, dus ja, haar ouders hebben het recht om dit haar te verbieden…

Ik zou het ook gewoon accepteren, of er nog een keer over beginnen met je moeder!

Ookal is het een beetje ouderwets, ik zou er toch maar vrede mee hebben als ik jou was voorlopig. Misschien dat als je 16 bent ze er anders over denken :slightly_smiling_face:.

Vooral bij hem mag je niet boven zijn? Bij jou dus wel?
Als je het echt wil waarom doe je het dan niet? Je ouders hoeven niet alles te weten.

Persoonlijk vind ik 15 jaar (ben ik zelf ook) en 3 maanden best wel kort. Maar als ik in mijn omgeving rondkijk en zie wat de rest allemaal uitspookt, denk ik dat ik mijn mening ook maar een beetje moet veranderen. :grinning:
Wel flauw eigenlijk dat je niet eens op zn kamer mag zitten …