'het' lukt niet.

Ik ben 19, bijna 20. En ik bang dat ik last heb van vaginisme. Mijn vriend accespteert dat het soms niet lukt en stopt dan ook. Maar ik huil er zelf echt vaak om, ik wil wel maar het gaat niet. Al raakt hij alleen me schaamlippen aan , of is er nog niet eens 1 CM in dan krijg ik echt het gevoel alsof er messen in mijn vagina gestoken worden…

Ik weet niet wat ik nu moet doen, we zijn samen nu al ongeveer 1 maand bezig maar het lutk me niet, het blijft pijn doen.

Ga naar de huisarts?

Ik denk dat die jou het meest kan helpen! Ik weet dat je er misschien voor schaamt; maar die heeft er meer verstand van of kan je misschien verwijzen =) succes!

wat is vaginisme ;S

Ja ga naar de huisarts. Wij kunnen wel allemaal gaan zeggen ‘ontspan je gewoon’ maar dat gaat bij jou niet zo makkelijk lukken denk ik :confused:

Heb je er ook last van als hij(of jij) zijn vinger erin doet? Want als je dat niet hebt kan je zo misschien je vagina ‘oprekken’. Eerst 1 vinger, dan 2, dan 3, en ondertussen blijven proberen of het past.
Of ik zou even langs de huisarts gaan.
Succes!

Hoe is het als je het bij jezelf doet? Anders kan je misschien heel voorzichtig stapje voor stapje opbouwen.

Maar het lijkt me beter als je even naar je huisarts gaat, die kan je dan ook nog weer doorverwijzen naar een seksuoloog mocht dat nodig zijn. Eng, maar om zo te blijven zitten met je probleem is ook niks. Heb je iemand waarmee je kan praten? Want ik kan me voorstellen dat je hier nogal mee zit.

Ik ben van plan dus wel naar de huisarts te gaan, en dan hopen op een doorverwijzing. Het doet ook pijn als hij 1 vinger probeert, en ondertussen bezig is mijn zijn mond voor ontspanning bijvoorbeeld. Gisteren moest ik huilen bij hem, ik schaamde me kapot.

Maar ik wil graag in theraphie samen met hem, zou dat mogelijk zijn?

Dat is zeker mogelijk!
De huisarts kan je ook doorverwijzen naar een psygoloog!

Je hoeft je toch niet te schamen!!! Dat is echt nergens voor nodig, ik snap wel dat je je er rot om voelt, maar als hij niet meer van je zou houden omdat hij geen seks met je (kan hebben)heeft dan is hij je niet waard.

Psycholoog.

Naar de huisarts inderdaad en niet zelf aan blijven kloten, daar bereik je niks mee.
Oh en dit moet in het algemeensekstopic.