het lukt niet

Hey,
Ik probeer nu al zo’n 4 maand seks te hebben met mn vriend. Maar het lukt gewoon niet.
Hierdoor krijg ik ook gewoon minder zin om het überhaupt nog te proberen, omdat het elke keer weer een teleurstelling voor ons beiden is.
Iemand enig idee wat ik/we eraan kan/kunnen doen?

Zoals ik al vaker tegen je gezegd heb…glijmiddel, of naar een gyneacoloog. Of hoe je dat ook schrijft…

Wat lukt er precies niet?

Wat is het probleem precies?

Benthe, dat lukt dus ook niet. En ik wil/durf (nog) niet naar een gyneacoloog. Anders vroeg ik het dus niet he.
En nou ja, het lukt gewoon niet om seks te hebben. Het voelt zeg maar alsof mn vriend gewoon tegen mn arm loopt te drukken, alsof er geen eens een gat zit. Maar gewoon een vinger, dat lukt dat wel weer. Maar dan blijft het ook bij één, als ie er twee probeert dan lijkt het alsof hij blijft haken of zo.

Misschien moet je de symptomen van vaginisme eens Google. Zeg niet dat je het hebt maar misschien kan je je er wel in vinden?
Succes!
X

Probeer het eerst met 1 vinger en bouw dat op. Zorg dat je op je gemak bent (al klinkt dat zo natuurlijk makkelijker dan in het echt, zeker als je al zulke problemen hebt gehad) en gebruik glijmiddel.

Ik heb al eens naar die symptonen van vaginisme gekeken, en deels komt het ook wel overeen, ja.
En één vinger lukt makkelijk, en als ik het zelf doe twee. Maar als mijn vriend het doet, blijft het bij één. En we blijven het ook wel proberen om er twee te doen, maar het lukt gewoon niet.

Hmm lastig. Weet je heel zeker dat je volledig ontspannen bent? Is het niet zo dat je van tevoren al denkt Naja het lukt toch niet?

Nee, ik heb juist elke keer zoiets van ‘het gaat nu echt lukken’, omdat ik gewoon ontspannen ben - naar mijn idee dan. En dan lukt het gewoon weer niet. =(

Waarschijnlijk span je nog steeds gewoon aan, ook al denk je van niet. Ik had dat probleem in het begin ook. Gebruik glijmiddel en blijven oefenen. Dat heeft bij mij geholpen.

Toch is het wel het beste om naar een gyneacoloog te gaan. Die kan jouw daar beter mee helpen dan wij.

Oei, dit heb ik inderdaad ook:( Blijf dit topic even volgen!

Hm… Ik heb over een paar weken toch een afspraak bij de dokter…
Bah, ik moet alleen nog even moed verzamelen voor een gyneacoloog :blush:

We hebben glijmiddel gebruikt, ja.
Alleen de laatste keren niet want t leek toch geen verschil uit te maken…

En ja, uitademen. Die ken ik. Alleen dat maakt ook vrij weinig verschil. Of ik adem niet diep genoeg uit. Kan dat? xd

Ik wacht wel gewoon af tot ik naar de dokter moet. Zo lang nog maar even gefrustreerd zijn. D:

Ik snap wel dat je het eng vind om naar de gyneacoloog te gaan hoor. Ik zou me daar zelf ook niet fijn bij voelen. Maar als je echt problemen hebt kan hij/zij jou wel het beste helpen. Daarnaast vind de gyneacoloog het echt niet raar hoor, dit is dagelijkse kost. Er zijn volgens mij best veel vrouwen met dit probleem hoor.

Misschien kun je trouwens even in dit forum kijken:
http://forum.girlscene.nl/forum/seks-zo/vaginisme-operatie-247370.0.html

Ja dat had ik gelezen. En dat is nou juist wat mij bang maakt. Ik ‘hoop’ gewoon dat t wat geestelijks is en dat ik er met oefeningen vanaf kom.
Ik krijg gewoon rillingen als ik eraan denk om geopereerd te moeten worden ;/

Zo’n operatie lijkt me ook heel verschrikkelijk. Een uitstrijkje laten doen lijkt me al erg. Dus ik snap dat je het eng vind.

En het kan heel goed zijn dat het gewoon iets is dat tussen je oren zit. Bij mij was dat wel zo. Omdat het pijn deed spande ik aan en daardoor deed het nog meer pijn. Het kan sowieso nooit kwaad om oefeningen te doen. Ik hoop voor je dat het daardoor beter word, want ik weet hoe vervelend het is!

Het doet bij mij nog niet eens zo zeer pijn. Het voelt gewoon raar.

Als je naar de gyneacoloog moet, moet je vriend dan trouwens mee?

Nee hoeft niet. Hij mag wel mee als jij dat fijner vindt.

Maar ik zou eerst eens gewoon je huisarts bellen. Die heeft echt wel gekkere dingen gezien hoor dus je hoeft je niet te schamen. Als het nodig is verwijst zij je gewoon door.

Anders kun je misschien zelf wat ‘experimenteren’… gewoon met je vingers of zo.