Het lukt me niet ...

hee lieve meiden ,

Ik heb echt een probleem…
School lukt me niet , terwijl ik havo makkelijk aan kan … en ik zit nu op mavo.
Het derde leerjaar en ik sta 4 onvoldoendes…

Engels : 5.1
Geschiedenis : 4.4
Aardrijkskunde : 4.8
Wiskunde : 5.2

Ik moet nog meerdere toetsen inhalen
Nederlands : 1
Engels : 2
Geschiedenis : 1
Rekenen : 1
Biologie : 1

Nou heb ik deze week , volgende week min maandag en dinsdag , 1 week stage , 1 week vas-toets , 1 week proefwerkweek en nog 1 week school…

Wie weet hoe ik dit moet gaan doen ? en makkelijk oplossen ?

Waarom lukt het niet? Je zegt dat je havo makkelijk aankan, waar blijkt dat dan uit?

Naja ik kreeg havo maar heb voor mavo gekozen vanwege drukte enzo (ook thuis) en wij moeten vas toetsen maken… en daar scoor ik ook altijd havo/vwo maar op de een of andere manier kan ik mezelf niet er naar zetten om beter me best te doen… ik zit echt in een dip

Wow wat moet jij veel toetsen inhalen.
Als je voor Engels voor beide toetsen een 6-7 haalt is die onvoldoende weg.
Geschiedenis een 5 halen ofzo en dan is die 4 een 5 gemiddeld geworden.
Dan sta je nog 3 vijven. Ik weet niet of je hiermee over kunt op jouw school?

Kun je niet overleggen met je leraarcoordinator of mentor? Advies vragen?
Met welke cijfers ga je over? Als in: hoeveel onvoldoendes mag je staan?
Ik zou me overigens ook afvragen of je met krappe cijfers je examenjaar in wil. Als je nu al weinig motivatie hebt zal het dan lastig worden, omdat je dan de druk van dat examen er ook nog bij krijgt. Dan is het ‘beter’ om een jaar over te doen, je cijfers te verbeteren en met meer zekerheid je examen in te gaan. Maar dat is mijn mening.

Oke dus als ik het goed begrijp sta je voldoendes omdat je niet goed kan leren? Je geeft immers wel aan dat je havo kan.

Engels en Wiskunde zijn kernvakken, ik zou het jaar overdoen ofwel nog proberen over te gaan met in je achterhoofd dat je waarschijnlijk gaat zakken maar graag wilt oefenen met het doen van een centraal examen.

Oké, ik bedoel dit absoluut niet gemeen maar geschiedenis en aardrijkskunde ga je absoluut niet meer ophalen. Je moet dus Engels en Wiskunde naar een 5,5 halen. Maak een strak schema en leer alles minimaal 1 week van te voren. Verdeel alles heel goed. In de proefwerkweek moet je keihard je best doen. Je mag vanaf nu geen onvoldoendes meer halen. Minimaal een 6.

Nogmaals dit is niet gemeen bedoeld! Heel veel succes xx

Zo goed mogelijk leren en proberen om hoge cijfers te halen! GS en AK word denk ik ook niet meer een voldoende, maar de andere vakken moeten nog kunnen! Je zegt zelf ook dat je makkelijk havo kan, dan moet het denk ik wel lukken om hoge cijfers te halen voor de komende toetsen. Succes!

Ik kan niet leren door heel veel omstandigheden…
Ik wil het jaar echt niet over doen dan zit ik meg mijn 18e in de 4e ):

Er zijn mensen van 30 die nog op school zitten. En waarom kan je niet leren? Weet school dit? Ben je wel altijd in de les?

Ja als je niet kán leren, dan kan je die onvoldoendes ook niet ophalen toch.

Alle tijd die je nu op gs zit, niet erop proberen te zitten, en die tijd leren.

Misschien leer je niet op de juiste manier:overschrijven, luidop leren, lezen, navertellen,…
Het kan ook zijn dat je écht geen rust hebt thuis, bij ons op school kan je in de proefwerkweek op school leren.
Je kan ook in de bib of bij je oma, tante of vriendin blijven leren.
Probeer te plannen en voorkom zo ‘nachtjes door’.
Veel succes en bewijs je in de proefwerkweek!