Het lukt maar niet!

Ik heb me in 2015 voorgenomen om gezond te gaan eten, meer ga sporten etc. Maar ik kan het gewoon niet!! Als ik een work-out doe of ga hardlopen, ben ik zo uitgeput. En dan kom ik thuis en heeft mijn moeder gekookt en dan is dat ZO vet of frietjes of pizza. Hetzelfde is met de zoete dingen, ik wil dan echt langzaam de snoep en koek gaan afschaffen, maar ja. Dan komt mijn moeder aan met milka oreo, dan kan ik het 2 uur weerstaan, maar meer niet want dan eet ik weer de halve reep op… Ik heb ook een frisdrank-probleem. IK DRINK ECHT 24/7 COLA EN DIE SHIT. PLEAS HELP ME

Vraag je moeder om gezondere boodschappen te doen en niet zoveel troep meer in huis te halen. Laat haar desnoods de koekjes en het snoep voor je verstoppen.

Ja maar het probleem is, er leven ook andere mensen in mijn huis. Kijk mijn vader, hij is addicted to snoep, en mijn moeder neemt uit zichzelf al die rotzooi mee…

Ik ga er zeker over praten met hun, maar wij eten vanavond hamburgers. En dat vind ik al niet zo lekker, in de winkel zeg ik vaak mag ik fruit of eten we salade vanavond en dat zegt ze gewoon “nee” daar schiet ik ook lekker mee op xD

Dat zeg ik, vraag dan of ze het ergens willen neerleggen/verstoppen zodat jij er niet continu mee geconfronteerd wordt.

Vervang in iedergeval de cola door water, dat is een paar dagen doorbijten en dan wordt het al snel beter

Ik zou het aan je ouders voorleggen dat je gezonder wil gaan eten en dat ze daar niet bij helpen als ze al die rotzooi in huis halen. Desnoods verstoppen ze het indd. En als er slecht eten ingaat en je gaat sporten is het logisch dat je zo moe bent. Als je alleen maar suiker oid binnen krijgt. Je hebt ook gewoon je brandstoffen nodig.

Met je moeder overleggen, dat je gezonder wilt leven. Het zal voor haarzelf (en de rest van het gezin?) geen kwaad kunnen om wat gezondere keuzes te maken.

Doe het vooral in stapjes, stop niet met alles tegelijk. Begin met 1 glas water drinken ipv cola, daarna een appel ipv een reep chocola. Afbouwen.