het lukt gewoon niet!

Eerste paar keren kunnen erg stroef gaan, en telkens voelen als een ontmaagding. Komt wel goed, gewoon langzaam aan doen.

Kan ook natuurlijk door de spanning komen. Ooit van vaginisme gehoord? Aanspanning van de spieren in je vagina wanneer er penetratie plaatsvind of wanneer je een tampon in wilt doen. Maar glijmiddel kan ook helpen en oefening baart kunst

ik weet echt niet waar het aan ligt maar het lukt nog steeds niet. glijmiddel hebben we gebrobeerd maar dat werkte ook niet. iemand nog tips?

15, maar dat maakt toch niets uit denk ik?

meer voorspel

Geduld hebben. Heeft bij mij ook lang moeten duren tegen het ging, en nog langer tegen dat ik er zelf genot aan had ^^ ben bij de 3e poging zelfs naar de wc moeten lopen omdat het bloedde. Niet de eerste keer, zoals ze zo vaak zeggen. Ook zat ik soms vanboven omdat ik dan zelf kon kiezen hoe ver ik ging, of hij vanboven heel voorzichtig zodat ik beter kon ontspannen, dat is ook heel belangrijk, dan heb je minder kans dat je spieren zich opspannen. het belangrijkste is eigenlijk ook: geen stress & have fun ^^

Maar wij hebben echt best wel lang voorspel gedaan de tweede keer, omdat de eerste keer niet lukte (met minder voorspel), maar hij hield m gewoon niet lang stijf. 1e keer was een grote flop, 2e keer lukte maar half en deed onwijs zeer…
Hoe zorgen we dat hij stijf blijft?