Het lijkt echt of ik altijd ongeluk heb

Hey allemaal
Ik heb me echt nog nooit zo depri als ge nu gevoeld, het lijkt wel of we steeds ongeluk hebben thuis…Ik heb nu al 3 dagen school gemist door de griep, terwijl ik net zo veel toetsen voor school heb en dit allemaal moet inhalen…daar komt nog eens bij dat ik eergisteren mijn voet heb omgeslaan en waarschijnlijk iets verrekt heb, dat is nog afwachten…Ook word ik volgende week geopereerd aan mijn oor en moet ik dus WEER 3 dagen school missen en net wanneer we ook veel toetsen hebben. Hierdoor voelde ik me gisteren al depri door, en nu is mijn mama haar fiets ook nog eens gestolen. Dit alles maakt me gewoon echt heel ongelukkig…Vanavond ging ik normaal naar een fuif met mijn vriendinnen, maar door ziek te zijn gaat dit ook niet door. Ik mag ook 6 weken niet sporten en dit knaagt ook echt aan me…Dit klinkt echt al een zeurbericht, maar ik moest het gewoon even kwijt omdat ik me er gewoon echt slecht door voel

Komt wel goed hoor meid! Bedenk je dat dit allemaal meer kleine dingetjes zijn! Je kan het veel erger treffen.

En als het helpt schrijf alle positieve dingen die gebeurt zijn die dag/week/jaar/leven op. Dan zul je zien dat echt niet alles tegen zit. Schrijf bijvoorbeeld op dat je zo moest lachen om een grapje. Dan kun je dat allemaal terug lezen als het eens tegen zit. Mensen laten van nature de negatieve dingen in het leven de overhand nemen, die onthoud je beter. Maar het is zonde om de positieve dingen te vergeten.

Succes!

^Wat Louwerke zegt inderdaad:)

Misschien heb je even een rotweek. Ik weet niet wat jij als ‘depri’ definieert maar het klinkt meer als af en toe een dagje down zijn, en dat is héél anders dan depressiviteit. Ik weet niet hoe het bij je zit natuurlijk, maar zo komt het over, en depressiviteit wens ik niemand toe :slightly_smiling_face:

Bedenk dat je iets hebt om naar uit te kijken, het duurt wel 6 weken dat is ff kut maar gelukkig kan je daarna gewoon weer sporten en heb je geen permanente blessure oid.

focus je op de positieve gebeurtenissen

Wat mij altijd helpt is te bedenken dat het altijd erger kan. Klinkt simpel maar zo is het vaak wel :slightly_smiling_face:. Komt wel goed, die toetsen kun je inhalen en dan haal je er vast een mooi punt voor. Gezondheid gaat nu eenmaal voor.

Sorry, maar ik vind dat je je wat aanstelt. Ja, het loopt even niet zo lekker. Maar het leven gaat niet altijd over rozen. Dat je 6 weken niet kunt sporten is heel kut, en ik snap dat je daardoor rusteloos word als je wel gewend bent om wekelijks te sporten. Dat je ziek bent tijdens de toetsen is ook heel kut, maar er zijn herkansingen en dit is niet het einde van de wereld. Ik vind jouw bericht, zoals je zelf al zegt, wel heel negatief overkomen. Ik heb inmiddels al 4 fietsen die gestolen zijn, dat gebeurt nou eenmaal, niks aan te veranderen. Die gestolen fiets is heel naar, maar er zijn spotgoedkope fietsen te vinden mocht het qua geld niet goed komen. Focus je dus niet zo erg op de mindere dingen die momenteel even gebeuren. Een verrekte voet doet pijn, maar dat maakt iedereen wel eens mee. Spreek af met vriendinnen, dan geen feestje maar gewoon filmavondje zodat jij ook mee kunt doen. Herkans de toetsen en begin daar nu al voor te leren zodat zeker weten goed komt. Aangezien je geopereerd gaat worden, heb je daar dan wel even de tijd voor (als je niet te veel pijn hebt). Niet zo negatief wezen dus, en trek je niet alles aan wat er gebeurt. Kijk ook naar de leukere dingen, en zijn die er niet, dan plan je ze zelf in. Want heel eerlijk; ik snap dat als alles tegelijk komt, het absoluut niet leuk is. Maar al deze dingen afzonderlijk zijn nou niet bepaald verschrikkelijke rampen, en daar hoef jij je nu niet stront ongelukkig door te gaan voelen. Je kunt niks veranderen aan deze minder leuke gebeurtenissen, maar je kunt wel veranderen hoe je er zelf mee om gaat.

Dit vind ik pas negatief. Ja niet zeuren TS, je bericht is heel negatief, want kijk hé ik heb ook wel eens een gestolen fiets gehad. Iedereen gaat anders met dingen om. En ja dit is gewoon een zeiktopic, maar of daar nou iets mis mee is, is een tweede. Het is kut allemaal, maar leer ermee leven want meer kun je niet doen. Wel had dit beter in het lucht je hart-topic gekund.

Soms lijkt het even alsof alles tegen zit, maar als je er goed over nadenkt weet je vaak dat dat echt niet zo is. Probeer je wat meer op de positieve dingen te richten en wie weet voel je je over een paar dagen weer wat beter.

Ben ik het ook wel mee eens. Je zou alles wel kunnen relativeren op die manier. Maar ja, daar heeft TS op dit moment niks aan.

Ik probeer altijd van het negatieve het positieve ervan in te zien. Over een tijdje is het weer over. Iedereen heeft het wel eens moeilijk.

(Ik weet zeker je iets kan regelen voor je toetsen, want als je aan kan geven dat je ziek was of een andere medisch iets hebt moeten doorstaan maken ze wel eens een uitzondering.)

Je beweert in je titel dat het lijkt of je altijd ongeluk hebt, terwijl dit iets is van de afgelopen dagen. Keep your head up. Het is uiteindelijk niet zo erg als dat het lijkt.