het leven na anorexia....

Hallo daar,

Ik ben Aurélie, een meisje van 18 jaar jong. En ik heb de laatste tijd nogal wat problemen i.v.m men gewicht. Het voorbije jaar heb ik anorexia gehad en ik ben daardoor 15 kilo vermagert tot een gewicht van 38 kg bij een lengte van 1m 70.
Nu ben ik daar bovenop geraakt (zonder enige hulp) en ben ik zo tot een gewicht van 45 kg gekomen.
maar nu is het probleem, dat wanneer ik eens iets minder eet op een dag. bv. geen uitgbreid tussendoortje maar gewoon een koek en een glas melk dat men gewicht hierdoor enorm verspringt. Ik weeg nu 's morgens slechts 42 kg… dat is weer véél te weinig en nog thans ik eet echt niet weinig vind ik zelf. Wat ik gisteren bv at.
ontbijt:(10u) 1 rogge pistolet met smeerkaas en een halve rogge pistolet met boter en confituur, een glas melk soja en een kiwi.
lunch:(13u): rogge pistolet met boter en kippenwit en een stuk ciabatta met kaas, een appel
tussendoor(17u): glas melk en 2 volkoren speculoosjes
avondeten: 150 gr kangorousteak met roomsaus en champignongs, 2 stronken witloof gestoofd en gekookte aardappelen
desert: stuk ijsstaart met chocolade.

en voor vandaag:
ontbijt: 2 mastellen met kaneel en boter, glas melk en een kiwi
lunch: karnemelk pistolet met kippenwit en een notenbolletje met kaas, appel
tussendoor: waarschijnlijk, nog een mastel met kaneel en een yoghurt en een glas melk
avondeten: ongeveer 100gr. rosbief met boontjes (200gr) en gebakken aardappeltjes
desert: chocoladepudding.

Nu is mijn vraag, eet ik echt zo verkeerd…? en is het normaal dat men gewicht zo kan schommelen als ik één dag iets minder eet?
Wat ik wel vergeten zeggen ben , ik ben van de 38 kg naar de 45 kg gegaan door gewoon te eten maar ook door zo van die shakes te drinken (zo die met extra eiwitten enz, die sporters nemen). ik nam elke morgen zo een shake… maar daar ben ik wel al zeker, een goede zes maand mee gestopt.

Alvast bedankt, om dit te lezen.

Aurélie

hee meis,

misschien een idee om langs een dietiste te gaan? Die weet precies hoe je lichaam werkt met eten enzo. Wel echt heel goed dat je uit jezelf meer bent gaan eten! Maar blijft dat psychologische dan niet zitten?.. Ga snel hulp zoeken zodra je ook maar het gevoel hebt dat je weer af wilt vallen oid.

Sterkte en succes :slightly_smiling_face:

Ja, als je merkt dat het niet goed gaat, gelijk weer hulp zoeken. Ik heb nu voor de 2de keer een terugval gehad terwijl het hiervoor goed ging en ik ook op een gezond gewicht zat.

Ik denk dat een diëtist ook een goed idee is. Zij kunnen je helpen met de juiste voedingswaarde binnen te krijgen. Ik ben er zelf ook geweest om aan te komen. Wat mij geadviseerd is: Veel tussendoortjes eten. Bijv. een koekje ofzo. En drink in plaats van een glas water een glas limonade. Daar zitten alweer wat meer calorieën in. Maar om echt een goed persoonlijk advies te krijgen; Ga naar een diëtist! Het werkt. Succes!

als je zelf zegt dat je anorexia hebt, en je daar zonder hulp bovenop probeer te komen vind ik dat echt heel knap van je. En je lijstje is ook echt prima! Maar anorexia kun je écht niet zonder hulp overwinnen, daar is echt ondersteu ning voor nodig. want stel je voor dat je nu een terugval gaat krijgen, en het fijn gaat vinden dat je weer zo weinig weegt?

wat Lala_lovely zegt zou ik doen! :slightly_smiling_face: ik heb sinds kort een diëtist waar ik 1 afspraak tot nu toe mee heb gehad, (moet aankomen) en ik denk echt dat ze me goed kan helpen, en ik denk dat een diëtist voor jou ook echt heel goed kan helpen! (je moet wel eerlijk tegen haar zijn enzo)

maar ik wil wel even zeggen dat ik het écht héél goed van je vind dat je zonder hulp al probeert om naar een gezond gewicht te gaan! Echt heel goed van je! :slightly_smiling_face: veel succes verder! x

Ik denk dat ik het er met men mama eens over ga hebben.
Men mama had het al eens voorgesteld, maar ik wilde er zelf uitgeraken, omdat ik zo iets had van… Aurélie je hebt je er zelf in gebracht, je kan zorgen dat je er terug uitgeraakt ook… maar misschien is wat extra ondersteuning van buitenaf wel niet slecht.
Men zus stelde voor om een extra hobby te zoeken, zodat ik minder tijd heb om er over na te denken. Dus ik ga waarschijnlijk piano leren spelen.
Hoop dat ik het goed zal gaan,
Dankjewel voor julie reactie’s.

Aurélie

Hmm… ik zou ook gewoon even langs een diëtiste gaan, ik ben daar ook langs geweest, gewoon 1 keertje, en dat was genoeg (: Maar overigens wil ik wel even melden dat je moet kiezen wat je zelf wil, ik heb alles ook grotendeels zonder hulp gedaan. Ik had overigens wel een psycholoog (een man dus) maar ik liet niks los. Ik ben altijd gesloten geweest en dat zal ik altijd blijven. Ik hield alleen maar m’n allerbeste vriendin af en toe op de hoogte van hoe het er in m’n hoofd aan toe ging. Ik ben gewoon niet iemand die alles eruit gooit, en al helemaal niet bij een man die het bloed onder m’n nagels vandaan haalt (ik kon hem echt niet uitstaan). Dus tsja, het is maar gewoon wat je zelf wil, maar zorg goed voor jezelf meid want zelfs 45 kilo is nog veels te weinig! Ik ben zelf 4 centimeter kleiner en ik moet op z’n minst weer op een gewicht van 53 kilo komen (daar kom ik ook vandaag en ik ben inmiddels ouder en ook 1 centimeter gegroeid, dus 1.67). Maar goed, take care girl!<3